badanie dna oka

1. Data: 2003-05-08 14:59:45

Temat: badanie dna oka
Od: "Mop" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa lata temu poddałem sie badaniu dna oka. Okulistka zakropila mi oko
atropina. Przez 3 dni zrenica byla zdrowo powiekszona. Od tamtego czasu
jedna zrenice mam wieksza od drugiej. Nie jest to jakias duza roznica ale
jednak dajaca sie zauwazyc. Czy to jest normalne? Czy nalezy jakos
interweniowac?

Pozdrawiam
Poldi

2. Data: 2003-05-08 20:14:25

Temat: Re: badanie dna oka
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mop" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jedna zrenice mam wieksza od drugiej. Nie jest to jakias duza roznica ale
> jednak dajaca sie zauwazyc. Czy to jest normalne? Czy nalezy jakos

Dlaczego zakropienie bylo atropina? Do badania dna oka nie uzywa sie
atropiny, tylko Tropicamid lub Neosynefryne. I dlaczego tylko 1 oko? Moze to
nie bylo w celu badania dna oka, tylko w celu rozerwania zrostow przy
zapaleniu teczowki?
Dlaczego , jesli jedna zrenica pozostala szersza w ciagu 2 lat nie
konsultowales sie u okulisty? Na co czekales?
Udaj sie do okulisty, i jesli to nic okulistycznego to do neurologa.

casus
spec.ch. oczu

3. Data: 2003-05-14 11:38:46

Od: "kula kula" <s...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> konsultowales sie u okulisty? Na co czekales?
> Udaj sie do okulisty, i jesli to nic okulistycznego to do neurologa.

casus
spec.ch. oczu

Bardzo ładnie specu, ale nie wziołeś pod uwagę jednej mozliwości:-( Trzeba
zapytać sie pacjenta jak ma oswietloną łazienke - zakładam, ze sprawdza
różnice wielkości żrenic w łazience(choć miejse nie ma większego znaczenia-
oczywiście)

A do neurologa ? Że niby co odrazu gruczolak ? A inne objawy ?

Pozdr

4. Data: 2003-05-15 05:05:05

Temat: Odp: badanie dna oka
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kula kula <s...@x...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b9umgm$4pl$...@n...news.tpi.pl...

> Bardzo ładnie specu, ale nie wziołeś pod uwagę jednej
zliwości:-( Trzeba
> zapytać sie pacjenta jak ma oswietloną łazienke - zakładam, ze sprawdza
> różnice wielkości źrenic w łazience(...)

...a mogłabym spytać, skąd taka presupozycja i jak to może wpływać na
różnice w wielkości??...

Agata

5. Data: 2003-05-18 00:13:56

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

znaczenia-
> oczywiście)
>
> A do neurologa ? Że niby co odrazu gruczolak ? A inne objawy ?

Swietnie specu, a skad wziales , ze jezeli swiatlo pada z jednej strony to
zrenica ma byc z tej strony waska a z drugiej szeroka? Niedouczony? A moze
przeczytales nieuwaznie?
A co do neurologa - jezeli okulistycznie nic sie nie znajduje, to szuka sie
przyczyn neurologicznych - standard diagnostyki.....i niekoniecznie od razu
gruczolak...

casus

kaszel
współpraca