badanie elektrofizjologiczne

1. Data: 2006-05-11 09:56:07

Temat: badanie elektrofizjologiczne
Od: "cinek" <f...@w...pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Niedlugo bede mial badanie elektrofizjologiczne w zwiazku z kolataniem
serca.

Mam pytanie :
Jak przebiega dokladnie takie badanie i czy istnieje jakies ryzyko
przeprowadzenia takowego ??

A moze ktos z Was mial juz takie badanie ??

Pozdr.
Marcin

2. Data: 2006-05-11 11:52:29

Temat: Re: badanie elektrofizjologiczne
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 May 2006 11:56:07 +0200, cinek wrote:

> [...]
> przeprowadzenia takowego ??
>
> A moze ktos z Was mial juz takie badanie ??

"Badanie elektrofizjologiczne" to niesłychanie pojemny termin. Dopóki
nie napiszesz jakiego rodzaju będzie to badanie, to nikt CI nie napisze
żadnego konkretu.

Od biedy badaniem elektrofizjologicznym można określić nawet zwyczajne
EKG.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2006-05-11 12:45:51

Od: "cinek" <f...@w...pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żadnego konkretu.
>
> Od biedy badaniem elektrofizjologicznym można określić nawet zwyczajne

Chodzi mi o to badanie inwazyjne co sie wkluwa w tetnice.

pozdr

4. Data: 2006-05-17 18:56:49

Od: mbr <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cinek napisał(a):
> [...]
> przeprowadzenia takowego ??
>
> A moze ktos z Was mial juz takie badanie ??

Krotko mowiac:
Zabieg jest wykonywany na sali "czystej" (zabiegowej).
Pacjent lezy na wznak i nie moze sie odzywac ani wiercic (nawet drobne
ruchy wplywaja na zapis z elektrod).
W znieczuleniu miejscowym nakluwa sie zyle udowa i wprowadza (droga zyla
udowa -> zyla dolna glowna -> przesionek prawy / zatoka wiencowa)
elektrody do serca i zatoki wiencowej. Nastepnie stymuluje sie wedlug
protokolu kolejne pietra ukladu bodzcoprzewodzacego serca i bada sie
odpowiedz. chodzi o np potencjaly z peczka hisa ktorych nie widac w
zwyklym ekg.
Badanie trwa ok 1 - 1,5 godz. Po zabiegu opatrunek i tyle. Opatrunek nie
jest tak uciazliwy jak po nakluciu tetnicy (tzn nie musi to byc
opatrunek uciskowy - tego pacjenci nie lubia)
Pozdrawiam.

Dercos - jak często można używać?
wyniki badania moczu
psychoanalitycy w Polsce
Uwapnienie kosci u dzieci
Późne chodzenia spać i wstawanie a zdrowie.