bakława - doświadczenia?

1. Data: 2007-01-30 08:18:05

Temat: bakława - doświadczenia?
Od: "fiora" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś robił sam bakławę i jak mu wyszła?
Znalazłam dwa przepisy - jeden z wykorzystaniem gotowego ciasta
francuskiego, a drugi z własnymi cieniutko rozwałkowanymi płatami
ciasta z mąki, soli i wody.
Poproszę o jakieś porady, bo mi bardzo smakuje, ale
nie wiem, czy warto samemu próbować?
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2007-01-31 00:06:43

Temat: Re: bakława - doświadczenia?
Od: "blue taxi" <heather.harmon(brooke)@swallow.cum> szukaj wiadomości tego autora

fiora <f...@r...pl> :
> [...]
> ciasta z mąki, soli i wody.
> Poproszę o jakieś porady, bo mi bardzo smakuje

sram na to twoje parszywe zarcie!
zjesz to co zrobie?

--
alt.pl.dupa
humor hermetyczny (c)nuria

3. Data: 2007-01-31 07:32:54

Od: "latarnikk" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze przyblizysz, jak sie robi te baklawe?:) Moze sie skusze na gotowanie bo
mi jedzenie z puszki juz zbrzydlo:)
Pozdrawiam:)

4. Data: 2007-01-31 19:51:32

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

fiora <f...@r...pl> w % i napisał(a):
> Znalazłam dwa przepisy - jeden z wykorzystaniem gotowego ciasta
> francuskiego, a drugi z własnymi cieniutko rozwałkowanymi płatami
> ciasta z mąki, soli i wody.

Na pewno ani jedno, ani drugie. Baklawa i inne wynalazki bałkańskie i
tureckie robi się z ciasta phylo (filo), czyli w zasadzie takiego, jak na
strudel.

> Poproszę o jakieś porady, bo mi bardzo smakuje, ale
> nie wiem, czy warto samemu próbować?

Ja jeszcze nie próbowałem robić. Natomiast strudel owszem.

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

oferta szkoleń: http://www.brywczynscy.com/oferta_mb.pdf

5. Data: 2007-01-31 22:37:48

Od: "tom413" <tkempa1malpa)o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wczoraj robilem to ciasto z francuza.Podobno wyszło pyszne(nie mialem okazji
spróbować bo pojechało na imprezke formową mojej połowicy) i nie było za
trudne w przygotowaniu:

Rozmrożone,posmarowane rozpuszczoym masłem ciasto ukladasz mokrą stroną w
formie(przekładając rozdrobnionymi orzechami-ok 0,5 kg orzechów na 4
warstwy -mala blacha).Pieczesz az zacznie sie rumienić,zalewasz
syropem(szklanka wody,cukru i miodek-ni epamietam ile go,skórka z cytryny
+sok) i ziu do piekarnika goracego ale wylączonego.Na koniec posypujesz
orzachami laskowymi(drobno mielone)

pozdr

Tom413

Sało
Witam...
dlaczego akurat ta grupa powoli staje się nie do zniesienia ??
Slavi, Czeremcho - c.d.
Slavi, Czeremcho - to ja, ikselka!