baklazan

1. Data: 2003-11-06 18:57:00

Temat: baklazan
Od: "Radek" <cioochcia[wyrzuc_to]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co mozna w najprostszy sposob z tym zrobic?

(bo przypadkiem mam takiego w lodowce i nie wiem jak sie za to zabrac :))))

pozdrawiam, Radziu

1. Data: 2003-11-06 19:29:12

Temat: baklazan z warzywami
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> co mozna w najprostszy sposob z tym zrobic?

Witaj, Radziu!

Jesli masz tez pozostalae komponenta, sprobuj tego:

Potrzebna jest gleboka patelnia

skroic duzego pora i zeszklic na oleju
dodac duza, pokrojona, czerwona papryke - chwile posmazyc w towarzystwie pora

dodac 3-4 pomidory (objetosciowo 3-4, bo moga byc male - byle byly dojrzale)
pokrojone niezbyt drobno.

podsmazyc

skroic baklazana w 2-3cm kostke - przykryc i dusic az wszystko zmieknie.

Dodac sol i pieprz do smaku.

Podawac z ryzem.

Pzdr

Fiona

1. Data: 2003-11-06 19:32:48

Temat: baklazan w panierce
Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co mozna w najprostszy sposob z tym zrobic?

To jeszcze raz ja :)

Przypomnialo mi sie, ze mozna tez baklazana pociac w 2-centymetrowej grubosci
krazki, obtoczyc w jajku i bulce i usmazyc.

Uwaga! Baklazan chlonie duze ilosci oleju.
Proponuje przed podaniem odsaczyc go na pergaminie.

Pzdr
Fiona

1. Data: 2003-11-06 20:11:50

Temat: Re: baklazan
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co mozna w najprostszy sposob z tym zrobic?
Pokroic w centymetrowej grubosci plastry, posolic i odstawic az
pusci soki. Wysuszyc papierowym recznikiem. Grilowac (ewentualnie smazyc na
rozgrzanej oliwie). Podac jako zimna przystawke z sosikiem z jogurtu,
czosnku i natki pietruszki. Ew jako danie glowne (ja tak lubie, ze zjadam z
zapieczonym chlebkiem ;) )

Zofia Gebert

1. Data: 2003-11-06 20:48:13

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radek" <cioochcia[wyrzuc_to]@poczta.onet.pl> a écrit dans le message news:
boe5h1$ljk$...@t...icpnet.pl...
> co mozna w najprostszy sposob z tym zrobic?
>
> (bo przypadkiem mam takiego w lodowce i nie wiem jak sie za to zabrac
:))))

prosszzzzzz bardzo :
Lasagna z pomidorow i baklazanow ( z mozzarella).(na 6 osob, albo na 3 jesli
glodomory)

2 baklazany, kazdego pokroic na 6 krazkow.
4 pomidory,pokroic na 3-4 plastry, poziomo, jesli pomidorki sa swiezo
zrywane(ok, fantazjuje, ale przepis moze sie przydac o innej porze roku:),
to mozna zostawic caly czubek ( z "galazka") -ladnie wyglada.
3 "kulki" mozzarelli, kazda pokroic na 4 plastry
3 lyzeczki oliwy z oliwek

Na blaszce poukladac plastry baklazana i grillowac (ew. zapiekac) przez 5
minut z kazdej strony.Wyjac.
Blaszke wysmarowac oliwa i rozlozyc 6 najwiekszych plastrow baklazana, na
kazdej plasterek pomidora, potem mozzarele i tak dalej, na czubku plaster
pomidora z galazka.NAjlepiej jesli calosc bedzie przypominala stozek (czyli
na dole wieksze plastry,na gorze mniejsze Posolic i popieprzyc (mozna
wczesniej,odrobine kazdy plaster osobno) Przebic duza drewniana wykalaczka.
Wsadzic blaszke do rozgrzanego piekarnika (180°C) i piec 10 minut.
polac odrobina oliwy z oliwek, wyjac z nich wykalaczki. Podawac z purée z
pomidorkow albo z pesto. Albo z tostami.

pzdr.
fela

1. Data: 2003-11-07 11:40:41

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek wrote:

> co mozna w najprostszy sposob z tym zrobic?
>
> (bo przypadkiem mam takiego w lodowce i nie wiem jak sie za to zabrac :))))

Pokroic w jednocentymetrowe plastry, posolic, odczekac, wytrzec
recznikiem, maczac w ciescie nalesnikowym i smazyc. Dobre sa tez jesli
do ciasta dodasz piwa zamiast mleka i wody.

Th.

malibu
poledwiczki z pomaranczami
W-Z