bazylia w doniczce

11. Data: 2002-06-14 08:25:31

Temat: Re: bazylia w doniczce
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisal:

> (...)
> mam tez pytanie o oregano
> pieknie i bez zadnych problemow rosnie mi w gruncie
> po przycieciu szybko odrasta itd
> ale na "niuch" inaczej pachnie niz te kupowane
> tamte jest bardziej "slodkie"
> a moje bardziej sianem zalatuje
> :(
> moje po wysuszeniu (w cieniu) - tamte zielone
> tamte takie szaro-brunatne
> :)

Moja porada będzie bardziej kulinarna niż ogrodnicza :-)
Nie warto suszyć własnych ziół, najczęściej nie dorównamy
profesjonalnym suszarniom. Sieję swoje, żeby mieć świeże,
a suszone zwyczajnie kupuję.

Krycha&Co(ty)

12. Data: 2002-06-14 13:51:04

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> napisał
> Bazylię należy podlewać w samo połunie, gdy słońce stoi w zenicie

Janie, Ty tak poważnie?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

13. Data: 2002-06-14 13:58:11

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> napisał
> Trudno stawiać diagnozę na odległość, ale podejrzewam, że to skutek za
> niskich temperatur. Nie pamiętam, gdzie mieszkasz, ale ostatnio nie było w
> całej Polsce ciepło.

Janie, ostatnio na Mazurach były upały i susze (Mazury ...a to Polska
właśnie).
Marzyłem o deszczu i chłodzie. Dopiero teraz zaczęło padać i ochłodziło się
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

14. Data: 2002-06-14 20:39:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie warto suszyć własnych ziół, najczęściej nie dorównamy
> profesjonalnym suszarniom. Sieję swoje, żeby mieć świeże,

nie zgadzam sie z tym
od lat susze ziola i moje jesli nie sa lepsze
to nie sa napewno gorsze od tych torebkowych
(majac porownanie te kupne najczesciej mi nie smakuja)
a dwa
jesli chodzi o ziola zerwane i wyszuszone przeze mnie
to znam warunki w jakich wzrastaly te ziolka
czego ty kupujac mozesz tylko domniewac
:)
oczywiscie wiele ziol najlepiej smakuje swiezo zerwane
te ziola najczesciej trafiala do domu w doniczkach
(wykopuje je wraz ziemia z grzadek)
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

15. Data: 2002-06-14 22:03:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie zgadzam sie z tym
> od lat susze ziola i moje jesli nie sa lepsze
> to nie sa napewno gorsze od tych torebkowych
> (majac porownanie te kupne najczesciej mi nie smakuja)

Masz rację, tylko napisz, o jakich ziołach mówisz?
Z pewnością nie tych południowych?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

16. Data: 2002-06-16 15:26:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Masz rację, tylko napisz, o jakich ziołach mówisz?
> Z pewnością nie tych południowych?
> ;-)
> --
> Pozdr. Jerzy Nowak
:)
dopiero w tym roku zaczalem uprawiac ten swoj kawalek ogrodu
a co za tym idzie
piszac powyzej o suszeniu ziol
mialem na mysli nasze krajowe pozyskiwane w naturze
miete
lipe
rumianek
macierzanke
dziurawiec
:)

17. Data: 2002-06-16 18:09:09

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Ale może Jerzy pytał w jakiej części działki masz swoje zioła ? Jak na
południu ,to południowe są i basta .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

18. Data: 2002-06-16 20:33:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2002-06-17 04:16:19

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps. dalie pieknie odbily od ziemi

Cieszę się .
Ptaszyska spokojnie stoją na półce ;-))

20. Data: 2002-06-18 11:49:25

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisal:

> [...]
> a co za tym idzie
> piszac powyzej o suszeniu ziol
> mialem na mysli nasze krajowe pozyskiwane w naturze

Tytułowa bazylia (suszona) zdecydowanie jest lepsza niż moja
własna. Oczywiście najlepsza jest świeża :-) Miętę mam tylko
swoją, więc nie mam porównania. Tymianek i majeranek też
lepsze własne świeże, suszone - importu :-(

Krycha&Co(ty)

Spostrzeżenia z krótkiej podróży
pnącze na balkon
prosba o identyfikacje