befsztyk

1. Data: 2000-09-06 08:53:06

Temat: Re: befsztyk
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BB <b...@a...warszawa.mtl.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8p4uc2$8s9$...@n...tpi.pl...
> W momencie kiedy ktos nie uzywa soli wogole to dla niego nie widac roznicy

Jak ktos nie uzywa gry wstepnej, to tez nie widzi roznicy...

> A co do gry wstepnej po seksie to jest wstepem do drugiego aktu ;>>>>>

Ach ta dzisiejsza mlodziez... ;)

Jader

1. Data: 2000-09-10 11:46:26

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <A...@p...pl> wrote:

> Użytkownik andrzej <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisa":8p143d$l2$...@s...icm.edu.pl...
> >

> To juz bylo kilka razy, ale przypomne, ze na tej grupie scieraja sie dwie
> teorie solenia befsztykow. Ja twierdze, ze aby nie byl gumowaty nalezy go
> posolic po osmazeniu.
> Pozdrawiam - Agnieszka.

Tez zawsze bylem przekonany, ze befsztykow nie nalezy solic przed
smazeniem. Moja wiara zachwial dopiero Reinhard Gerer, ktory w swojej
ksiazce "Tajemnice dobrej kuchni" stwierdza, ze wrecz przeciwnie. W
zwiazku z pojawieniem sie u nas znowu tego problemu przeprowadzilem wiec
odpowidnie proby. Z zaskoczeniem stwierdzilem, ze befsztyk, zrobiony
zgodnie ze wszystkimi zasadami szuki, ale posolony przed smazeniem, jest
tylko nieco jedrniejszy, a ogolnie lepszy, niz solony potem.

Wladyslaw

1. Data: 2000-09-11 02:02:42

Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> wrote in message

> [...]
> zgodnie ze wszystkimi zasadami szuki, ale posolony przed smazeniem, jest
> tylko nieco jedrniejszy, a ogolnie lepszy, niz solony potem.

Mysle, ze cala tajemnica miekkiego befsztyka lezy w jakosci miesa. Jesli
krowa byla z mojego roku to befsztykowi nie pomoze solenie przed, po i w
trakcie. Tudziez marynowanie, bicie i ublizanie ;)
F.

1. Data: 2000-09-11 08:44:46

Od: "Ula" <u...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>krowa byla z mojego roku to befsztykowi nie pomoze solenie przed, po i w
>trakcie. Tudziez marynowanie, bicie i ublizanie ;)
To ja dorzucę jeszcze swoje 2 małe grosze a propos wolowinki:
miekkosc miesa nie zalezy tak bardzo od wieku danej krowki przeznaczonej do
spozycia a od rzezni w ktorej zostala do tego zjedzenia przygotowana a
scislej od tego czy zostala poddana dojrzewaniu przez odpowiednia ilosc
czasu w odpowiedniej temperaturze czy tez nie. Aktualnie w Polsce jeszcze
sporo(zwlaszcza malych rzezni )takiej dojrzewalni ze wzgledow ekonomicznych
nie posiada:(
Pozdrowienia
Ulawiec

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-11 11:41:34

Od: trastevere <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

In article <8p143d$l2$1@sunsite.icm.edu.pl>,
"andrzej" <n...@p...onet.pl> wrote:
> trochę stare, ale dla mnie wciąż nowe.
> jak zrobić dobry befsztyk, by nie był gumowaty.
> ostatnio wyszło mi gorzej niż kiedykolwiek chociaż postępowałem
zgodnie z
> teorią
> pozdrowienia dla łasuchów - Andrzej

Czesc,
ja moj befsztyk przyrzadzam wlasnie na soli. Na dobrze rozgrzana
patelnie(oczywiscie nie teflonawa)
wysypuje odrobine gruboziarnistej soli, nastepnie czekam jakies kilka
minut i wtedy klade osuszone wczesniej mieso na rozgrzana sol.Po
minucie przewracam, (juz nie dodaje soli) i danie gotowe. Na talerzu
dodaje do miesa odrobine oliwy z oliwek i soku z cytryny.
Jest to befsztyk dosc krwisty ale napewno nie gumowaty.
pozdrawiam
trastevere

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

1. Data: 2000-09-12 01:36:00

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ula <u...@b...gnet.pl> wrote in message

> To ja dorzucę jeszcze swoje 2 małe grosze a propos wolowinki:
> miekkosc miesa nie zalezy tak bardzo od wieku danej krowki przeznaczonej
do
> spozycia
cut......
> Pozdrowienia
> Ulawiec
Czyli, ze stare sztuki tez sa OK... Tos mnie kolego nieco pocieszyl.
F.

1. Data: 2000-09-12 07:26:20

Od: "Ula" <u...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>do
>cut......
>Czyli, ze stare sztuki tez sa OK... Tos mnie kolego nieco pocieszyl.
>F.

Tego nie powiedziałam. Chodzi o to ze czesto marnowane sa mlode sztuki
poprzez niewlasciwe przygotowanie. A ze starymi to jest tak ze najczesciej
wlasciciel zakladu miesnego kupuje dobre mlode sztuki i z nich robi wedliny
badz w stanie surowym wysyla do sklepow a te stare sa skupowane przez
handlarzy z targowisk (podobnie jest z wieprzowina-obrzydliwosc).
pozdrowienia
Ulawiec
p.s. kolezanka:) nie kolega

--
Logitech Cordless Desktop iTouch? Za darmo ?!? http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-13 04:14:06

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> badz w stanie surowym wysyla do sklepow a te stare sa skupowane przez
> handlarzy z targowisk (podobnie jest z wieprzowina-obrzydliwosc).

OK kolezanko, ale ja myslalem o sobie.... ;)))
F.

1. Data: 2000-09-14 04:04:58

Od: "Pysk" <y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Widze ze nie o gotowanie tu.

Stek najlepszy jest z bbq, z pieprzem i na koniec posmarowany maslem.
Oczywiscie sorowosc steka zalezy od smaku.

Pysk

1. Data: 2000-09-14 12:51:59

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1egqw9s.1u299wileczs2N%w...@t...com.pl...
> tylko nieco jedrniejszy, a ogolnie lepszy, niz solony potem.
>
> Wladyslaw
Kwestia gustu. Ja zdezydowanie wole befsztyki solone po osmazeniu. Jak dla
mnie sa to dwie rozne potrawy (solone przed i po). Pozdrawiam - Agnieszka

Re: ziolka - kiedy i jak zbierac
kalorie
schab