beta blokery i beta stymulatory

1. Data: 2003-08-19 12:34:26

Temat: beta blokery i beta stymulatory
Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani lekarze, bardzo prosze o pomoc.
Mam chore serce, objawy sa podobne do nadczynnosci tarczycy. Jezeli pojawia sie
szybkie bicie serca biore beta-blokery i serce sie uspokaja.
Niestety, ostatnio wrocil problem astmy. Lekarz przepisal mi jako jeden ze
srodkow beta-stymulant Foradil. Jednak w przeciwskazaniach wyraznie napisano ze
nie nalezy brac tego leku przy moich problemach z sercem. Jako drugi lek
przepisal mi steroidy (jako wlasciwy lek do leczenia astmy).

Mam prosbe o podanie leku ktory rozszerza oskrzeliki i nie jest beta-
stymulantem czyli nie ma w przeciwskazaniach chorob serca. Odpisze te nazwe
leku i wroce do mojego lekarza.

Bardzo prosze o pomoc bo juz siodmy dzien nie spie w nocy bo lapie mnie silna
astma.

2. Data: 2003-08-19 15:13:13

Temat: Re: beta blokery i beta stymulatory
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

pipi wrote:

> [...]

> Mam prosbe o podanie leku ktory rozszerza oskrzeliki i nie jest beta-
> stymulantem czyli nie ma w przeciwskazaniach chorob serca.

Nie znam takiego. Rzeczywiście branie na zmianę beta-blokerów i
beta-mimetyków wygląda idiotycznie.

> Jako drugi lek przepisal mi steroidy
> (jako wlasciwy lek do leczenia astmy).

> Bardzo prosze o pomoc bo juz siodmy dzien
> nie spie w nocy bo lapie mnie silna astma.

A stosujesz te wziewne sterydy? Tak na oko to w twoim przypadku
właściwym postępowaniem będzie zapobieganie atakom za pomocą sterydów,
ew. z dodatkiem wspomnianego ipratropium. Chyba że ty w ogóle nie masz
ataków astmy, tylko lewokomorową niewydolność krążenia dającą nocną
duszność.

Leszek

zespół lęku napadowego
Do casusa - szkła korekcyjne