bezsennosc

11. Data: 2003-01-14 11:23:10

Temat: Re: bezsennosc
Od: "mesg" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b00m45$put$1@absinth.dialog.net.pl...
> cześć! nie piszesz nic o 'sprawach kobiecych'.

juz pisze:)

czy mama przeszła już okres
> przekwitania? czy miesiączkuje? od kiedy przestała?

przeszla juz okres menopauzy, nie miesiaczkuje od jakichs 6 lat.

czy zażywa hormony
> (hormonalna terapia zastępcza) ?

Jedyne co zazywa to Euphyrox (chyba tak to sie pisze) w zwiazku z tarczyca
oraz Concor - na arytmie serca.

jeśli tak to czy regularnie? i na czym
> właściwie polega ta bezsenność - ile godzin śr.śpi na dobę, o której
zasypia
> itd dokładnie opisz w miare możliwości

Chodzi spac okolo godz. 22, o 23-24 juz sie budzi i nie moze zasnac do ok.
3.30. Wsaje o 6.30-7.00.

pozdr.
g.

12. Data: 2003-01-14 16:07:09

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jedyne co zazywa to Euphyrox (chyba tak to sie pisze) w zwiazku z tarczyca
> oraz Concor - na arytmie serca.
> Lek ma nazwe euthyrox,a wiec Twoja mama miala/lub nadal ma niedoczynnosc
tarczycy a lek ten(sa to po prostu hormony tarczycy)stanowi suplementacje-
mozliwe ze teraz ta niedoczynnosc ustapila i poziom leku jest nieco za
wysoki,ale to jest tylko takie rozwazanie i warto by sprawdzic hormony

13. Data: 2003-01-14 18:36:45

Od: "mesg" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozliwe ze teraz ta niedoczynnosc ustapila i poziom leku jest nieco za
> wysoki,ale to jest tylko takie rozwazanie i warto by sprawdzic hormony

Mama regularnie chodzi na badania tarczycy i twierdzi, ze poziom hormonow ma
w normie.
Jakies inne pomysly? Ktos tu wspomnial melatonine.. Co o tym sadzicie?
pozdr.
g.

14. Data: 2003-01-14 19:06:43

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mesg" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
ma
> w normie.
> Jakies inne pomysly? Ktos tu wspomnial melatonine.. Co o tym sadzicie?

To jest doskonały srodek, w dawce dobowej 2 mg, prolongatum. Nie ma na co
czekac...

Juanito

15. Data: 2003-01-14 20:40:02

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Jan 2003, mesg wrote:

> [...]
> w normie.
> Jakies inne pomysly? Ktos tu wspomnial melatonine.. Co o tym sadzicie?

to drugi ruch - konsultacja neurologa

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

16. Data: 2003-01-14 23:21:52

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Jan 2003 10:58:17 +0100, Piotr Kasztelowicz wrote:

> umarl w butach - z reguly jak juz sie zacznie to sie nie skonczy
> - faktycznie stosowanie benzodwuazepin jako leczenia bezsennosci
> nie powinno miec miejsca

Mylisz się.W mojej apteczce leży estazolan i się nie uzależniłam.
Biorę go kiedy chcę,tzn kiedy muszę.

--
Pozdrawiam;
Kaja

17. Data: 2003-01-15 08:10:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Jan 2003, Kaja wrote:

> Mylisz się.W mojej apteczce leży estazolan i się nie uzależniłam.
> Biorę go kiedy chcę,tzn kiedy muszę.

nalezysz do tej niewielkiej ilosci osob, ktore stosuja to
rozsadnie - ja raczej stykam sie z wymuszajacymi od lekarzy
benzodwuazepiny pacjentkami, ktore potrafia w ciagu dnia
"obskoczyc" paru lekarzy.

P.

18. Data: 2003-01-15 12:05:18

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 15 Jan 2003 09:10:01 +0100, Piotr Kasztelowicz napisał/a:

> nalezysz do tej niewielkiej ilosci osob, ktore stosuja to
> rozsadnie - ja raczej stykam sie z wymuszajacymi od lekarzy
> benzodwuazepiny pacjentkami, ktore potrafia w ciagu dnia
> "obskoczyc" paru lekarzy.

W moim bloku mieszka taka narkomanka-lekomanka.
To już wrak człowieka i na dodatek zakała naszego bloku.
Omijam ją z daleka.

--
Pozdrawiam;
Kaja

19. Data: 2003-01-15 18:13:27

Od: "Janusz K" <a...@z...stopki> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ma
> w normie.
> Jakies inne pomysly? Ktos tu wspomnial melatonine.. Co o tym sadzicie?

Jesli chodzi o melatonine, to w zasadzie tylko jej producenci sa zgodni i
pewni jej dzialania. W literaturze juz to nie jest tak jednoznaczne. Nie ma
korelacji pomiedzy stezeniem melatoniny a czuwaniem/snem, jest korelacja
dzien/noc a stezenie melatoniny, a to roznica. Ludzie pracujacy stale w nocy
nadal maja wyzyszy poziom melatoniny w nocy, mimo, ze spia w dzien (i poza
wymuszonya zmiana tryby zycia nie wykazuja zaburze okreslanych jako
bezsennosc), z ciekawostek dodam, ze zwierzeta nocne najwyzszy pozom
melatoniny maja w nocy, czyli w czasie swojego fizjologicznego czuwania.

Na zakonczenie- melatonina jest lekiem jeszcze niezbadanym, nie jest znany
jej dokladny wplyw na funkcjonowanie ukladu neurohormonalnego, nie wiem
czemu, ale leczenie bezsennosci melatonina kojarzy mi sie z naprawa
telewizora przez wlenie w niego piescia (czasem bywa skuteczne). Czas
pokaze.
Na marginesie - odkryto niedawno hormony snu, bezposrednio zwiazane z
procesem zasypiania, jak mowil przedstawiciel firmy GSK spodziewaja sie
wielkiego przelomu [finansowego] w dzialalnosci firmy po wprowadzeniu
takiego leku.

Pozdrawiam
Janusz K
alr7 małpa poczta onet-pl

20. Data: 2003-01-15 20:07:32

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Poza tym chyba o tej porze roku nie powinno jej brakowac.Zreszta to mi
przypomina analogie jedzmy czekolade to zwiekszy sie wydzielenie insuliny to
zwiekszy sie wchlanianie tryptofanu to powstanie wiecej serotoniny i po
depresji!Niestety nie wszystko w naszym organizmie jest takie poukladane,ale
warto sprobowac!

Rezonans magnetyczny czy tomografia - co lepsze?
Jak myślicie?
Rezonans magnetyczny jamy brzusznej
Kawa a leki
Noworoczne prezenty