bezsenność

1. Data: 2004-04-20 08:31:46

Temat: bezsenność
Od: "Janek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
Mam do Państwa pytanie, dziękuję uprzejmie za odpowiedź.
Mam duże problemy z bezsennością po okresie bardzo stresującej pracy. Aktualnie
muszę się dość dużo uczyć przed podjęciem nowej pracy. Źle sypiam. Jak sobie z
tym poradzić? (medytacje, magnez, żeń-szeń, krople homeopatyczne niewiele mi
pomogły).
Dziękuję bardzo.

J.

2. Data: 2004-04-20 10:23:41

Temat: Re: bezsenność
Od: Jarosław Siebert <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, Apr 20, 2004 at 10:31:46AM +0200, Janek wrote:
> muszę się dość dużo uczyć przed podjęciem nowej pracy. Źle sypiam. Jak sobie z
> tym poradzić? (medytacje, magnez, żeń-szeń, krople homeopatyczne niewiele mi
> pomogły).
polecam pić wieczorem drożdże (oprócz weekendów). 1/3-1/4 kostki +do 2
łyżeczek cukru do smaku.
Pokruszone drożdże rozmieszać z cukrem (po kilku minutach same się
rozpuszczą. Zalać wrzątkiem. Odczekać około 10 minut. Jak nie będą zbyt
gorące, powoli wypić. Na początku może smak nie odpowiadać, z czasem zaczyna
smakować.

Do tego radzę prowadzić uregulowany tryb życia/pracy.
Czyli obowiązkowo sen przed północą (nawet przed 23). Lepiej wstać przed pracą
i się pouczyć troszkę, niż zarywać noce.

> Dziękuję bardzo.
proszę bardzo.

pozdrawiam
jarek

p.s. to mój pierwszy post na tę grupę, więc witam wszystkich serdecznie. mam
nadzieję, że poradzicie mi w innym wątku ...

--
:: Jarosław Siebert ::
........: j...@p...wp.pl :.........

3. Data: 2004-04-21 09:47:57

Od: Wilhelmina <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym poradzić? (medytacje, magnez, żeń-szeń, krople homeopatyczne niewiele mi

Ja osobiscie stosowalam melise przed snem (2 torebki) i tak po miesiacu zaczelam
dobrze spac, ale pewnie dla Ciebie to za slaby srodek.
Mo i przede wszyskich postanowilam uwierzyc w to ze mi ta melisa pomoze ;-)

olga

--
http://www.olga.prv.pl -> o podróżach do Rosji, o Pikusiu co nad Krakowem
latał, o ...

4. Data: 2004-04-21 13:42:28

Od: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

Janek wrote:

> [...]
> Aktualnie muszę się dość dużo uczyć przed podjęciem nowej pracy. Źle
> sypiam. Jak sobie z tym poradzić? (medytacje, magnez, żeń-szeń, krople

Moze idz do sklepu zielarskiego i popros o sporzadzenie
lub kup gotowa miksture (zwykle jest to ekstrakt na bazie etanolu, z
waleriany, szyszek chmielu i innych roslin), takie receptury
dzialaja o wiele skuteczniej od wszelkich "suchych" tabletek ziolowych.
Dostepne sa tez takie butelki z czarnym plynem, produkowane bodaj przez
jakichs zakonnikow. Po kilku dniach regularnego brania zwykle pojawia sie
lepsza regulacja snu.

Mozna sprobowac jeszcze takich suplementow:
- melatonina, ale nie polecam, to raczej pomaga wyregulowac cykl dobowy
niz pomaga na bezsennosc na podlozu nerwicowym,
- magnez+wit.B6. wiele osob delikatnie uspokaja, a sny sa bardziej
kolorowe ;)
- 5-HTP, czyli 5-hydroksytryptofan, prekursor serotoniny i melatoniny,
nie wiem jak jest z dostepnoscia, poprawia nastroj i uspokaja
- duzo mleka i miesa drobiowego, ktore zawiera tryptofan, prekursor 5-HTP

A jesli nie, to nie balbym sie isc do np. lekarza rodzinnego o poprosic
o tabletki nasenne. Oczywiscie wiekszosc z nich powoduje przyzwyczajenie
i nie moze byc stosowana przewlekle, ale z doswiadczenia wiem, ze lepiej
jest np. przez 2-3 tygodnie lykac ta chemie i spac jak dziecko, a potem
odstawic, niz przez ten czas caly czas sie meczyc. Poza tym sam fakt
posiadania w domowej apteczce czegos, co w kazdej chwili moze pomoc w
zasnieciu powoduje taki komfort, ze wystarczy sama swiadomosc :)

Moim zdaniem najlepiej nasennie (doraznie) dziala Stilnox, Estazolam.

A jesli bezsennosc jest przewlekla, to juz trzeba skonsultowac sie z
lekarzem specjalista, ktory moze zapisac np. Buspiron, Lerivon czy nawet
Zyprexe. Ale watpie, by Tobie bylo to potrzebne :)

--
tomasz k. jarzynka / 601706601 / tomee (at) kadu (dot) net
KADU: http://kadu.net Rozkłady ZTM: http://ztm.moo.pl

XMMS is shut down

bol
Przepuklina przelyku pokarmowego -> pilnie pomocy -> chca operowac
Otwarty kanal pachwinowy - pytanie
Poradnia pulmonologiczna w Katowicach.
[antykoncepcja] Zapomniana pigułka