biała sól - czym zastąpić ?

1. Data: 2005-02-21 08:00:45

Temat: biała sól - czym zastąpić ?
Od: "olik" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno biała sól jest szkodliwa w przypadku chorych stawów i łuszczycy.
Czy można ją zastąpić inną zdrowszą, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić diety
bezsolnej.
Podobnie z cukrem. Też powinnam odstawić, a lubię dużo słodzić.

Czy ktoś może mi cośporadzić zdrowego zamiast jednego i drugiego?

2. Data: 2005-02-21 08:23:45

Temat: Re: biała sól - czym zastąpić ?
Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"olik" <o...@o...pl> a écrit dans le message de news:
6...@n...onet.pl...
> [...]
> Podobnie z cukrem. Też powinnam odstawić, a lubię dużo słodzić.
>
> Czy ktoś może mi cośporadzić zdrowego zamiast jednego i drugiego?

nie wiem czy to wplynie na problemy ze stawawi czy z luszczyca, ale jest sol
nierafinowana (kolor szary) i cukier nierafinowany (kolor nawet do bardzo
ciemno brazowego). W postaci nierafinowanej oba produkty zawieraja bardzo
duzo mineralow.

Jurek

3. Data: 2005-02-21 08:45:43

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olik" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Podobnie z cukrem. Też powinnam odstawić, a lubię dużo słodzić.
>
> Czy ktoś może mi cośporadzić zdrowego zamiast jednego i drugiego?

szkodliwość soli mozesz obnizyc poprzez jej ograniczenie i zastapienie jej
sola wzbogacoa o potas .taka sól ma nazwe handlową salvita

a jeśłi chodzi o cukier to możesz spokojnie ,bez szkody wyeliminować
całkowicie z diety .cukier to kwestia przyzwyczajenia

4. Data: 2005-02-21 08:51:51

Od: "Kaczka" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:cvc6t7$5b4$1@news.onet.pl,
niejaki(a): czarnyjanek z adresu <c...@p...onet.pl> napisał(a):

> a jeśłi chodzi o cukier to możesz spokojnie ,bez szkody wyeliminować
> całkowicie z diety .cukier to kwestia przyzwyczajenia

w przpadku łuszczycy zalecano mi zastąpienie cukru miodem, ale rozumiem że
nie każdemu może herbata z miodem smakować....

P.S. witam wszystkich :-)

5. Data: 2005-02-21 08:57:41

Od: Marek <M...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jurek napisał:
> [...]
> ciemno brazowego). W postaci nierafinowanej oba produkty zawieraja bardzo

Sól i cukier określane są jako białe trucizny dla organizmu.
Trudno jest się od nich odzwyczaić.
Cukier można z powodzeniem dla zdrowia zastąpić miodem jednocześnie
zrezygnować z jedzenia słodyczy.Po jakimś czasie ciągle zmniejszając
ilości dodawanego miodu do słodzenia stwierdzisz, że wiele produktów
jest słodkich bez dosładzania.
Sól to tylko jeden smak-słony.
Polecam przyprawy ziołowe,jest ich duży wybór.Poznasz prawdziwe bogactwo
smaków i aromatów.Na opakowaniach są informacje do czego stosować daną
przyprawę.Super frajda w eksperymentowaniu w kuchni.

--
www.lniane.pl | Ciuchy, torby, krawaty, kaszkiety, kosmetyki...

6. Data: 2005-02-21 09:33:04

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <M...@l...pl> a écrit dans le message de news: >>

> Sól i cukier określane są jako białe trucizny dla organizmu.

zgadzam sie w 100% :)

> Trudno jest się od nich odzwyczaić.

mozna, cukier(1kg) do domu kupuje +- co 3-4 miesiace, sol (torebka0,5kg)
jeszcze rzadziej :)

> Cukier można z powodzeniem dla zdrowia zastąpić miodem

a jakie to jest to "powodzenie" , bo miod to cukier, tyle ze w plynnej
postaci. A jezeli porownasz sklad miodu i cukru nierafinowanego, to nie wiem
co jest "lepsze". Nie uzywam (praktycznie) ani jednego ani drugiego , wiec
problem z "glowy" :)

>jednocześnie zrezygnować z jedzenia słodyczy.

jak najbardziej

>Po jakimś czasie ciągle zmniejszając ilości dodawanego miodu do słodzenia
>stwierdzisz, że wiele produktów jest słodkich bez dosładzania.

obecnie nie lubie slodkiego "smaku".

> [...]
> smaków i aromatów.Na opakowaniach są informacje do czego stosować daną
> przyprawę.Super frajda w eksperymentowaniu w kuchni.

mozna zmniejszyc(zaprzestac) uzywania cukru i soli, mozna tez zmniejszyc ich
szkodliwosc (produkty nie rafinowane), mozna zastepowac przez "cos" innego,
byle nie czysta chemia ;)

Jurek

7. Data: 2005-02-21 09:34:06

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kaczka" <k...@n...pl> a écrit dans le message de news:
cvc7n9$
> w przpadku łuszczycy zalecano mi zastąpienie cukru miodem, ale rozumiem że
> nie każdemu może herbata z miodem smakować....

a co mial "porawic" ten miod?

Jurek

8. Data: 2005-02-21 10:47:13

Od: Marek <M...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co jest "lepsze". Nie uzywam (praktycznie) ani jednego ani drugiego , wiec

Niestety cukier biały i nierafinowany trochę inaczej jest przyjmowany
przez organizm niż miód.
Z miodu powstaje czysta energia cukier zaś spala się zaśmiecając
organizm, odkłada się tu i tam.
A na co nam więcej śmieci? ;)

Marek

9. Data: 2005-02-21 10:56:11

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <M...@l...pl> napisał w wiadomości

> Niestety cukier biały i nierafinowany trochę inaczej jest przyjmowany
> przez organizm niż miód.
> Z miodu powstaje czysta energia cukier zaś spala się zaśmiecając
> organizm, odkłada się tu i tam.

jeśli cie dobrze zrozumiałem to uważasz,ze od miodu a własciwie od cukru w
miodzie nie mozna lub nie tyje się.czy mozesz to wytłumaczyć

10. Data: 2005-02-21 11:06:38

Od: Marek <M...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czarnyjanek napisał:

> jeśli cie dobrze zrozumiałem to uważasz,ze od miodu a własciwie od cukru w
> miodzie nie mozna lub nie tyje się.czy mozesz to wytłumaczyć

Miód pod warunkiem, że nie jest dosłodzony przez sprzedającego, czyli w
naturalnej postaci nie zamienia się w tkankę tłuszczową ani w "zły"
cholesterol ;)) jest w całości spalany przez organizm.

Marek

--
| Wszystko lniane! Wysoka jakość po dobrych cenach!
www.lniane.pl | Ciuchy, torby, krawaty, kaszkiety, kosmetyki...
| Doradztwo i obsługa na najwyższym poziomie! Zapraszamy

Jaka diete mozecie polecic ?
Zjedzenie drozdzy
[SPAM] kurs bioenergoterapii
Creditwrench