bigos

81. Data: 2015-02-21 19:10:04

Temat: Re: bigos
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-17 o 18:37, Wiesiaczek pisze:

> Może trochę ściemniła?
> Glutaminian chyba jednak nie powinien mieć smaku.
> Do ciasta pewnie też możesz go dodać, tak jak dodaje się do
> wszystkiego, co sprzedają w hipermarketach :)
>
> Oczywiście ten od sąsiadki mógł być "skażony" rosołem, stąd taki
> efekt. Tego "rosołu" nie musiało być dużo.
> Bez trudu kupisz chipsy o smaku bekonu lub dowolnego innego, a
> przecież wiadomo, ze kartofle bekonu nie zawierają :)

Może, ja jednak wolałbym mieć pewność że ściemniała. Pytam o te ciasta
tylko z ciekawości, sam nie specjalizuję się w pieczeniu ciast. Nawet
usmażenie naleśników przekracza moje możliwości. :-[
No tak, ale w wypadku chipsów tu już jest ewidętnie dodane cos
chemicznego , które ma wprowadzać w błąd kubki smakowa konsumenta.

82. Data: 2015-02-21 19:10:16

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-17 o 20:32, Qrczak pisze:

> Skoro ma smak białka to może sernik?

To akurat pytanie do znawców tematu.

83. Data: 2015-02-21 19:10:48

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-17 o 21:31, XL pisze:

> Bo to jak nic był TŁUSZCZ z glutasolą - pewnie tak go przechowują tam.

Być może, zresztą przecież nikt jej nie wypytywał dokładnie o to co
jest, czy zawiera jakieś dodatki.

84. Data: 2015-02-21 19:10:56

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-17 o 18:39, Wiesiaczek pisze:

> No, u Ikselki miałbyś przesrane do trzeciego pokolenia wstecz! :)

Wszystko jest możliwe. :-)

85. Data: 2015-02-21 19:11:15

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-17 o 20:23, Pszemol pisze:

> Serio się onuce gotowało czy sobie waćpan z nas dworujesz? :-)
> A to taka forma prania czy wywar się robiło do obiadu?

Nie znasz powiedzenia o gotowanych onucach, gdy w garnku znajduje się
jakieś mało apetyczne jadło?

86. Data: 2015-02-21 20:43:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trybun" <i...@j...ru> wrote in message

> Nie znasz powiedzenia o gotowanych onucach, gdy w garnku
> znajduje się jakieś mało apetyczne jadło?

Niestety nie. Ale mi kultury brak, do LO nie chodziłem ;-)

87. Data: 2015-02-23 16:21:01

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-21 o 20:43, Pszemol pisze:

> Niestety nie. Ale mi kultury brak, do LO nie chodziłem ;-)

A i na samym kucharzeniu znasz się jak koza na pieprzu. Przykro mi, ale
ktoś Ci to musiał w końcu powiedzieć..

88. Data: 2015-02-23 16:54:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A i na samym kucharzeniu znasz się jak koza na pieprzu.
> Przykro mi, ale ktoś Ci to musiał w końcu powiedzieć..

Ale dlaczego Ci przykro? :-) I dlaczego musisz mi mówić coś, co wiem i czego
nie ukrywam nigdzie?

Czy ja tu gdzieś zgrywam eksperta od kucharzenia? Pytam, uczę się, próbuję,
skromnie eksperymentuję... nic więcej.

89. Data: 2015-02-23 17:01:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://youtu.be/b-5Xbl4F1S8

--
Jarek

90. Data: 2015-02-23 18:46:02

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.02.2015 um 21:51 schrieb Jarosław Sokołowski:

> Ech, jak dzieci, jak dzieci. Tylko wyścigi im w głowie, żeby
> było więcej. Koło mnie u Chińczyka podają kaczkę pięć samków.

Według tego, co wbijam studentom do głowy, jest tych smaków przynajmniej
6. Konkretnie istnieją receptory smaków "tradycyjnych", znaczy słony,
słodki, kwaśny i gorzki. Smak umami, czyli receptory glutaminianu
istnieją również, także coponiektórych kwasów tłuszczowych. Liczą
różnie, bo tych tłuszczowych kwasów jest kilka ras. Problem, albo nie
problem, nie wszyscy są na te smaki czuli. Czy to sprawa treningu, braku
receptorów czy braku "przetwarzania" w mózgu (ewentualnie trening), nie
wiem.

Co do "mapy" smaków, to nie jest tak prosto. Receptory znajdują się na
całej powierzchni języka, ale nie tylko. Częściowo są też na
podniebieniu, w przełyku i tak dalej. Mapa pokazuje jednak rejony
maksymalnej koncentracji receptorów.

Waldek

W sprawie kłamstw w filmie "Ida".
jaki czajnik elektryczny