bigos

1. Data: 2015-01-23 00:01:16

Temat: bigos
Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

nigdy nie robiłem, ale wydaje mi się, że zrobię go tak. Pokroję 4 kilo
kapuchy kiszonej wypłukał odpowiednio w wodzie, potem wrzucę ją do
szybkowaru wraz z połową główki kapuchy białej, żywej, pokrojonej.
Gotowanie z wodą do zmiękczenia. Na patelni wielkiej podsmażę 0,5kg
wieprzka i 0,5kg kiełbasy. Potem przerzucę to wszystko do szybkowaru i
jeśli będzie potrzeba to wypełnię to wodą ewentualnie wrzucając jakiś
rosołek z kostki, no i przyprawy do smaku. Pieprz sól liscie laurowe, te
śmieszne kuleczki angielski i jakaś magi. Dodam również przecieru
pomidorowego aby wyglądało jakoś. Zastanawiam się nad octem ale zobaczę
jak będzie smakowało.

UWAGA!
Nigdy nie robiłem, więc jak ktoś nie chce aby się zepsuły te cudowne
składniki to niech mnie poprawi, bo startuje z daniem jutro koło 11.

2. Data: 2015-01-23 08:48:49

Temat: Re: bigos
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-23 o 00:01, iwanos pisze:
> [...]
> Nigdy nie robiłem, więc jak ktoś nie chce aby się zepsuły te cudowne
> składniki to niech mnie poprawi, bo startuje z daniem jutro koło 11.

Kilogram mięsa na 5 kilogramów kapusty, to wyjdzie raczej kapusta z
dodatkiem mięsa, a nie bigos. Mięsa musi być co najmniej dwa-trzy razy
więcej. Najlepiej przerośniętego tłuszczem. Nawet podgardle może być.
Wołowina również jest wskazana. Tłuszcz jest nośnikiem smaku. W kapuście
nigdy go za wiele.

Kapusta nie ma być gotowana, tylko ma się dusić w niewielkiej ilości
wody. Wręcz wskazane jest delikatne przypalenie tejże, ale takie, żeby
można było od dna odskrobać, nie na węgiel.

Musi być cebula. Na taką ilość kapusty to ze 4 ładne sztuki. Zeszklone,
oczywiście.

W szybkowarze to raczej wyjdzie gęsty kapuśniak, niż bigos. Gotować
należy długo, aż do zbrązowienia całości. Jak się bigos gotuje cały
dzień, to sam się ładnie zbrązowi. W szybkowarze raczej jest to nie
osiągalne.

Grzyby dodaj. Choćby kilka. Śliwek wędzonych odrobinę. Można też dać
powideł, miodu. Bigos ma być kwaśny, ale i słodki.

Przecier pomidorowy jest erzacem długiego gotowania. Nadaje tylko
koloru, a właściwie nieudolnie próbuje go naśladować.

Pozdrawiam,
MW

3. Data: 2015-01-23 08:57:19

Od: Waldemar Maria Pawlak <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 23 stycznia 2015 00:01:17 UTC+1 użytkownik iwanos napisał:
> [...]
> Nigdy nie robiłem, więc jak ktoś nie chce aby się zepsuły te cudowne
> składniki to niech mnie poprawi, bo startuje z daniem jutro koło 11.
Mirka zaprosisz?

4. Data: 2015-01-23 12:11:45

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przecier pomidorowy jest erzacem długiego gotowania. Nadaje tylko
> koloru, a właściwie nieudolnie próbuje go naśladować.

udusiłem w szybkowarze kapuchę jedną i drugą a wody było odpowiednio,
faktycznie było mało mięsa, dałem 2 razy więcej, posłuchałem również o
tłuszczu jako nośniku smaku i wlazło razem z mięchem i kiełbachą 1,5
kostki smalcu, kapuchy nie płukałem długo, toteż wyszła kwaśna ale nie
za kwaśna, potem przerzuciłem do wielkiego gara i teraz sobie pyrka na
małym ogniu, dodałem również 2 rosołki grzybowe bo pieczarki wydaje mi
się, że tu nie pasują, no i dla zrównoważenia smaku dodałem słoik
powideł z damaszek. Idealnie się to skomponowało, ma smak kwaśno słodki,
ani nie za słodki ani nie za kwaśny, za chwilę przyprawię ostatecznie
pieprzem i solą. Nie dodawałem cebuli bo wydaje mi się, że wyszłoby do
dupy. Nie dodawałem przecieru bo mi się ładnie zbrązowiło. Ogólnie
dzięki za rady. Ja też teraz dam jedną radę bardzo cenną. UWAGA nie pić
0,5litra wody spod kapusty jednorazowo duszkiem. Na początku fajna
sprawa ale teraz już nie jest tak fajnie

5. Data: 2015-01-23 12:12:20

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mirka zaprosisz?

on ma po kapuscie gazy :)

6. Data: 2015-01-23 13:42:01

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-23 o 12:11, iwanos pisze:

> Ja też teraz dam jedną radę bardzo cenną. UWAGA nie pić
> 0,5litra wody spod kapusty jednorazowo duszkiem. Na początku fajna
> sprawa ale teraz już nie jest tak fajnie

Znam ten ból :)
Ale jakoś nigdy nie potrafię sobie odmówić.
To tak jak z wódką, wiem, że będzie kac, ale nie idzie się powstrzymać :)

7. Data: 2015-01-23 14:59:36

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.01.2015 um 12:11 schrieb iwanos:

> dzięki za rady. Ja też teraz dam jedną radę bardzo cenną. UWAGA nie pić
> 0,5litra wody spod kapusty jednorazowo duszkiem. Na początku fajna
> sprawa ale teraz już nie jest tak fajnie

U mnie w rodzinie zwykło się mówić, że sok z kiszonej kapusty jest
lekkosrawny

Waldek

8. Data: 2015-01-23 16:19:17

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W szybkowarze to raczej wyjdzie gęsty kapuśniak, niż bigos.
Nie prawda, najpierw w szybkowarku godzinkę, a potem się odparuje
zwyczajnie.
Po szybkowarku kapusta jest lżej strawna.

>... Tłuszcz jest nośnikiem smaku. W kapuście nigdy go za wiele...
Tłuszcz jest smarem dla kiszek pszy ciężkostrawnej kapuście.

>...Jak się bigos gotuje cały dzień, to sam się ładnie zbrązowi. W
>szybkowarze raczej jest to nie osiągalne.

Pszecież praktycznie każdy szybkowar można używać jak zwykłego gara.
Ale prawda, zwykle są nie emaliowane, więc lepiej zacząć w szybkowarku i
pszełozyć do dużego emaliowanego gara.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ zakładce 'inne', nowe wersje:
syntezatora mowy Gdak (z możliwością zmiany szybkości mowy),

9. Data: 2015-01-26 21:33:45

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wieprzka i 0,5kg kiełbasy. Potem przerzucę to wszystko do szybkowaru i
> jeśli będzie potrzeba to wypełnię to wodą

https://www.youtube.com/watch?v=UeUTsvX1ok4&index=2&
list=RDuu0W64S1L-0

--
XL

10. Data: 2015-01-26 21:52:19

Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> Pszecież praktycznie każdy szybkowar można używać jak zwykłego gara.
> Ale prawda, zwykle są nie emaliowane, więc lepiej zacząć w szybkowarku i

Dla ciebie, pierdolnięta idiotko - widzę tylko jedne zastosowanie
szybkowara. Załóż go sobie na głowę. Pomóc nie pomoże, ale i tak jesteś
debilką, więc będziesz jak taka również wyglądać...

W sprawie kłamstw w filmie "Ida".
jaki czajnik elektryczny
targi kuchenne (meble+wyposażenie)
Sushi przepis