ból w okolicy pępka u dziecka

1. Data: 2003-10-29 09:45:31

Temat: ból w okolicy pępka u dziecka
Od: "Nomika" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moją 3,5 letnia córka od kilku dni ciągle skarży się, że boli ją brzuch,
pokazuje na pępek. Nie ma temperatury, apetyt w normie, stolec na oko też,
zachowuje sie normalnie tylko kilka razy dziennie mówi, ze boli ją brzuch.
Obejrzałam pępek dokładnie i w środku jest mała wypukłość wielkosci małego
groszka. W piątek idziemy do chirurga bo zastanawiamy sie czy to nie
przepuklina (kiedy była niemowleciem ciągle strasznie płakała) Postanowiłam
zrobic jej badania przed wizytą u lekarza: krew-morfologia, OB, leukocyty,
kał-pasozyty. Jakie jeszcze badania warto zrobić, żeby iść jak najlepiej
przygotowanym do lekarza, może USG brzuszka?
Pozdrawiam,
Nomika

2. Data: 2003-10-29 16:46:53

Temat: Re: ból w okolicy pępka u dziecka
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nomika" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kał-pasozyty. Jakie jeszcze badania warto zrobić, żeby iść jak najlepiej
> przygotowanym do lekarza, może USG brzuszka?

Gdy miałam staże na chirurgii dziecięcej doświadczony chirurg zawsze
powtarzał, że gdyby dzieciom powycinać pępki, to nigdy nie skarżyłyby się na
bóle brzucha.....:))))
Tak naprawdę, to małe dziecko nie potrafi lokalizować bólu, i nawet gdy
przyczyną złego samopoczucia jest ból ucha może pokazywać, że boli je
"pępek".
Podobnie - wszystkie bóle brzucha lokalizują się w pępku.
Dlatego córkę powinien obejrzeć przede wszystkim dobry pediatra i na
podstawie badania podjąć decyzję, co do dalszego postępowania.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

infekcjaaaa :(