bole kolan

1. Data: 2004-03-19 13:21:24

Temat: bole kolan
Od: "MaCiEjOo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.. Bol pojawia sie podczas jazdy na rowerze (duzo jezdze),
przysiadow, skakania, zginaniu kolan. W poprzednim sezonie pojawily sie u
mnie nasilajace sie bole w obu kolanach. Poszedlem do lekarza.. Stwierdzil
ze po prostu kolana przemeczone i zalecil odstawienie rowerka na 2-3
tygodnie. Mowil ze powinno pomoc. Oczywiscie zrobilem sobie
przerwe 3 tygodniowa, ktora niestety nie pomogla. Gdy po tym czasie wsiadlem
na rower, po 10 km znow bol sie pojawil..Tym razem wybralem innego lekarza:)
Druga diagnoza byla mniej wiecej podobna: przemeczenie stawu + zmiekczenie
powierzchni stawowej. Chodzilo o to ze w moim wieku (17) nie mam jeszcze
zbyt mocnych stawow i nadmierny ich wysilek spowodowal ich odksztalcenie.
Znow zalecono mi odstawic rower na jakis czas + zrezygnowanie z WFu w
szkole.
Traf chcial ze zaczela sie jesien i potem zima.. Wiec spoooooro czasu..
Dodatkowo dostawalem zastrzyki w kolana w celu utwardzenia stawu no i bralem
jakies naturalne tabletki rowniez na wzmocnienie stawu.
Kolejny sezon sie zaczal, wiec wsiadlem na rower. Na poczatku bylo wszystko
pieknie, do poki nie poczulem bolo w lewym kolanie...
Mam pytanie.. Czy ktos mial podobny problem? Jak sie tego pozbyc... Prosze o
rady. Z gory dzieki

2. Data: 2004-03-19 14:06:18

Temat: Odp: bole kolan
Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

poszukaj w googlach na grupach bieganie i rowery, Tam naprawdę dużo tego
było...

To rozmiękanie to chondromalacja chrząstki rzepki. W początkowej fazie wg
mojego lekarza można to podleczyć. Później zmiany są już nieodwraclane a
chrząstak się nie regeneruje. Groźnie brzmi ale ponoć żyje z tym 80%
populacji ;-).
Z wyczynem jednak trzeba chyba być ostrożnym, dbaj o kolanka żeby ci długo
służyły :)

pozdrawiam
Docia

Użytkownik MaCiEjOo <r...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c3es4h$plr$...@k...task.gda.pl...

3. Data: 2004-03-19 15:08:54

Temat: Re: bole kolan
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może wybierz się na artroskopię stawu kolanowego?

--
Pozdr. Ewa

4. Data: 2004-03-20 14:37:52

Od: VIPunia - Iwona Jankowska <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 19 Mar 2004 14:21:24 +0100, na pl.sci.medycyna, MaCiEjOo napisał(a):

[...]
> Mam pytanie.. Czy ktos mial podobny problem? Jak sie tego pozbyc... Prosze o
> rady. Z gory dzieki

a ja mam inne pytanie czy byłes na chirurgi urazowej, u specjalisty czy
tylko lekarza ogólnego ?

Pozdrowionka,
VIPunia

--
Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
http://www.iwonajankowska.prv.pl ::: http://www.lhama-temple.com

5. Data: 2004-03-20 15:12:12

Od: "MaCiEjOo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja mam inne pytanie czy byłes na chirurgi urazowej, u specjalisty czy
> tylko lekarza ogólnego ?

u lekarza ogolnego + u 2 ortopedow + 1 chirurga

Kłykciny - help plisss
czy muszę się bać?
reumatolog
DZIECI-prawidłowy rozwój-SZKOLENIE dla rodziców i profesjonalistów
Ciaza a bol