bonsai

1. Data: 2006-12-18 11:09:24

Temat: bonsai
Od: "Lukasz" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
niedawno zostałem uraczony prezentem w postaci drzewka bonsai, tylko nie mam
pojecia jak sie nim opiekowac, jak nalezy je przycinac. Jesli ktos moglby mi
podac kilka informacji bede wdzieczny.

Pozdrawiam
Lukasz

2. Data: 2006-12-18 15:30:31

Temat: Re: bonsai
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz napisał:

> niedawno zostałem uraczony prezentem w postaci drzewka bonsai,

Serdeczne gratulacje! :-)

> tylko nie mam pojecia jak sie nim opiekowac, jak nalezy je przycinac.

No to jest mały problem... ;-(

> Jesli ktos moglby mi podac kilka informacji bede wdzieczny.

Umiesz liczyć? Licz na siebie.
Proponuję zacząć od Klub Bonsai Polska
http://www.bonsai.org.pl/index.php?id=1
Po lekturze może już będziesz wiedział,
lub tam na forum znajdziesz specjalistów.

Pozdrawiam wielkogabarytowo, ;-)

Zbyszek

3. Data: 2006-12-18 16:50:34

Od: mabix <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja zaproponuje forum o bonsai :) http://bonsai.kamcio.com/
A tak swoja droga to te marketowe drzewka to tlko namiastka prawdziwego
bonsai i wiele osob nazywa je marketsai ;)

4. Data: 2006-12-18 17:07:34

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja zaproponuje forum o bonsai :)  http://bonsai.kamcio.com/

A może jest jakaś książka "Nauka bonsai w weekend " :))

Pozdrawiam, Lilka

5. Data: 2006-12-18 17:57:21

Od: mabix <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilka napisał(a):

> A może jest jakaś książka "Nauka bonsai w weekend " :))
>
> Pozdrawiam, Lilka

sztuki ksztaltowania drzew nie nauczysz sie w weekend. jezdzi sie na
warsztaty, ksztaltuje sie, drutuje, slucha wykladow. Bonsai to nie jest
zabawa jak wiekszosc osob mysli. zeby poprawnie zadrutowac drzewo trzeba
miec to albo we krwi albo zadrutowac polowe lasu i sie tego nauczyc :)
w weekend to ja co njwyzej moge spedzic w szkolce roslinnej szukajac
niezlego materialu ale nie zrobic drzewo :P

6. Data: 2006-12-18 18:08:40

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w weekend to ja co njwyzej moge spedzic w szkolce roslinnej szukajac
> niezlego materialu ale nie zrobic drzewo :P

No,coś Ty,wygłupiam się.Jak pojawiły sie w księgarniach książki typu nauka
narciarstwa czy żeglarstwa w weekend,to stwierdziłam,że niedługo chyba pojawi
się w/w tytuł.Wiem,że to zajęcie dla cierpliwych.Cierpliwość przeciętnego
ogrodnika nie wystarczy :)

Pozdrawiam, Lilka

7. Data: 2006-12-18 19:38:15

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mabix" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> sztuki ksztaltowania drzew nie nauczysz sie w weekend. jezdzi sie na
> warsztaty, ksztaltuje sie, drutuje, slucha wykladow. Bonsai to nie jest
> zabawa jak wiekszosc osob mysli.

Mimo wszystko polecam potraktować to czasem jak zabawę wiecej radości niż
bufonady....i łatwiej wtedy można zarazić innych tym, moim zdaniem, fajnym
hobby.

Pozdrawia Kaśka BAWIĄCA SIĘ w kolekcjonowanie bylin :)

8. Data: 2006-12-18 21:20:38

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisała:

> Mimo wszystko polecam potraktować to czasem jak zabawę wiecej radości

Dla mnie dużo radości przyniosła wizyta w Madurodam,
(Google obrazki: http://tinylink.com/?ZYhTtJg3OW )
gdzie ku mojemu zaskoczeniu było bardzo dużo miniaturowych drzewek
rosnących w gruncie. Tu przykład z sieci:
http://tinylink.com/?XnaQPeghat

Pozdrawiam stacjonarnie, ;-)

Zbyszek

9. Data: 2006-12-18 21:38:11

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:em70n6$cit$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> gdzie ku mojemu zaskoczeniu było bardzo dużo miniaturowych drzewek
> rosnących w gruncie. Tu przykład z sieci:

Super :))
Te różowe kwiatki pomiędzy drzewkami ....co to jest?

Pozdrawiam
Kaśka

10. Data: 2006-12-18 21:55:14

Od: "Jerzy Niezłomny" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisał:

> Te różowe kwiatki pomiędzy drzewkami ....co to jest?

hgw ;-%
Może coś z przypołudnikowatych?
Pierwszą myśl miałem, że goździki ale:
1. nie jest podobne
2. raczej nie posadzili by roślin krótko kwitnących, tylko całosezonowo.

Pozdrawiam niejasno, ;-)

Zbyszek

Szkółki bylinowe w Czechach
altanka
Pasożyt krotona - jak się go pozbyć?
-Kto lubi Oleandry,i inne piękności egz. łatwe w uprawie w naszym klimacie?
umierają moje kwiatki