cebularze-przepis

1. Data: 2002-06-24 13:34:04

Temat: cebularze-przepis
Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie grupowiczow.
Wlasnie niedawno poczestowano mnie tym cebularzem, zastanawiam sie jak go
zrobic?wygladało to jak drozdzowka z serem ale na srodku byla oczywiscie
cebula:))Czy ktos z grupowiczow wie jak sie robi to cos?wiem tylko ze w
okolicach Lublina sa one powszechne,ale niestety przepisu nie mam do tej pory .
Czy ta cebulke powinno sie przysmazyc czy moze powinna byc surowa?

1. Data: 2002-06-24 13:49:11

Temat: Re: cebularze-przepis (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> wrote:

>Witam serdecznie grupowiczow.
>Wlasnie niedawno poczestowano mnie tym cebularzem, zastanawiam sie jak go
>zrobic?

Doskonaly przepis z grupy......wklejam post Doruni......ale kto
jest autorem....zaginal :)

A oto cebulaki drożdżowe:
2 szklanki maki
1 jajko
sól, pieprz łyżeczka cukru
3 dag drożdży
3/4 szklanki mleka
2 łyżki oleju lub 5 dag margaryny
3-4 cebule
5 dag tłuszczu
łyżka śmietany
2 łyżki startego sera
cos do wysmarowania formy

Robi się rozczyn z drożdży,letniego mleka i cukru. odstawia do
wyrośnięcia Do michy przesiewa mąkę, wlewa rozczyn, olej,
jajko i sól, wyrabia tyle ile trzeba, aż odstaje od ręki potem
dzieli na kule, 12-16 sztuk powinno wyjść robi z kuli placek,
kładzie się je na tłustej blasze i odstawia do wyrośnięcia cebule
kroimy, podsmażamy na tłuszczyku, wodą podlać żeby była miękka w
tą cebule wkłada się śmietanę i tak do zagotowania się trzyma
na piecu, posolić, popieprzyć...... potem na tych plackach
wyrośniętych juz robi się dołek - ja robię szklanką :). kładzie
cebulę, osypuje serem i do piekarnika aż się zarumieni no i cieple
najlepsze." Dorunia

slimaki
Krewetki
Kulturalne drozdze + mikrowina