chleb domowy

1. Data: 2005-06-09 20:16:41

Temat: chleb domowy
Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

pewnie zaraz się ktoś na mnie wkurzy, że to już było...
Chodzi mi mianowicie o przepis na najprostszy chleb domowej roboty.

Znalazłam sobie w googlu stronkę z przepisami pt. "kuchnia.bytow.pl".
Przepisy wydają się przystępne, zwłaszcza "chleb domowy", ale zastanawiam
się czy ktoś z Was korzystał z tych przepisów i może coś o nich powiedzieć.
Podobno niektóre pochodzą z archiwum grupy, w którym ja się osobiście nie
dokopałam żadnego przepisu na chleb. Zależy mi na sprawdzonym przepisie bo
to moje pierwsze podejście do pieczenia chleba i nie chcę się zrazić.
Ewentualnie może macie swoje własne przepisy, którymi moglibyście się
podzielić?

Marta - spragniona własnego chlebka

2. Data: 2005-06-09 20:34:01

Temat: Re: chleb domowy
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

marta napisał(a):

> [...]
> Podobno niektóre pochodzą z archiwum grupy, w którym ja się osobiście nie

To spytaj googla o chleb Fiony w archiwum prk.

tapta
GG:4082847

3. Data: 2005-06-10 05:51:13

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> pewnie zaraz się ktoś na mnie wkurzy, że to już było...
> Chodzi mi mianowicie o przepis na najprostszy chleb domowej roboty.

Witam również,
Nie wiem czy jest to przepis na najprostszy chlebek domowy, ale robię go od
kilku lat i zawsze budzi zachwyt moich znajomych.
Jest to chlebek czosnkowy, zapiekany z serem. Składniki:
1 kg mąki
10 dkg drożdży
1,5 łyżki soli
szczypta cukru
woda ok. 1,5-2 szkl.
Dodatki: czosnek (dużooooo), boczek, pieczarki, oliwki etc. co kto lubi
Z drożdży, 1/2 szklanki wody, cukru i odrobiny mąki zrobić zaczyn. Zostawić
do wyrośnięcia. Jak urośnie dodać resztę mąki, sól i wodę (ja niekiedy sypię
jeszcze garść ziół ulubionych) i wyrobić dobrze ciasto. Wody trzeba dać
tyle, żeby ciasto było sprężyste i mięciutkie. Zostawić do wyrośnięcia. Jak
podwoi objętość to rozciągnąć rękami ciacho na stole ułożyć na nim posiekany
czosnek, boczek pokrojony w kostke, drobno posiekane pieczarki etc. Zwinąć,
pomiętosić rękami, żeby uszło powietrze ze środka i składniki się pomieszały
i do keksówki. Blaszkę smaruję oliwą i sypię ziołami, mozna np. otrębami,
zmielonymi orzechami ... Na górę potrzeć trochę żółtego sera i posypać np.
ostrą papryką, curry, albo tymi samymi zołami, którymi sypalismy blaszkę.
Jak troszkę podrośnie i wypełni blaszkę to wstawić do piekarnika nagrzanego
do 200 stopni i piec godzinę.
Z tej ilości wychodzi 1 dużą keksówka i jedna mała.
Zwykle zjadamy go tuż po upieczeniu, najlepiej z samym masłem
Pozdrawiam
Gocha

4. Data: 2005-06-10 15:18:29

Od: "bereket" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

www.mieszanki.pl

5. Data: 2005-06-10 15:58:55

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję pięknie wszystkim za doradztwo :)

Marta

www z przepisami
Arla Feta
racuchy