choinka w donnicy

1. Data: 2007-12-08 18:46:12

Temat: Re: choinka w donnicy
Od: "jel" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swierk srebrny

nie wierz sprzedawcom choinek ktorzy beda wpychac Ci jodle kaukaska i
zapewniac ze sie przyjmie w Polsce.

tzn.nie mowie ze na 100% sie nie przyjmie bo znam przypadki kiedy sie
przyjela ale jest to bardzo trudne. drzewka z donicy nie mozesz dlugo
trzymac w domu. najlepiej wsadzic je tylko na okres swiat do domu, nastepnie
wystawic gdzies do piwnicy albo na korytarz a jak przyjdzie ustapia
przymrozki - przesadzic na dzialke. drzewko nie moze doznac duzych skokow
temperatur.

pozdrawiam
Kamil

2. Data: 2007-12-08 18:48:06

Temat: choinka w donnicy
Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Może doradzicie, czego szukać. Zachciało się nam choinki żywej w donnicy.
Wiem że jest wiele po sklepach, ale chielibyśmy cos co bedę miał szanse,
moze być przy średnim ale nie olbrzymim nakładzie pracy, utrzymać do
następnego roku. Ostatecznei wysadzić ją tez mam gdzie (działka dziadków)
ale chciałbym aby mi pięknei rosła do nastepnego roku i nastepnego i
nastpenego....

Czy możecie mi polecic jakąś ładną odmiane

Dodam że miejsca mam dosyc i na lato mogę ją na taras wystawiać :D tak żeby
jej przyjemniej było :P

Dziękuję za wszelką pomoc

Janusz

3. Data: 2007-12-09 09:27:30

Od: "ola" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po kilku próbach uważam, że szkoda pieniędzy na eksperymenty. Żadna ekologia
i oszczędność, jjeśli przyjmuje się jedna na dziesięć. Ja nie doświadczyłem
tego szczęścia.

4. Data: 2007-12-09 16:08:17

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ola" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> Po kilku próbach uważam, że szkoda pieniędzy na eksperymenty. Żadna
> ekologia i oszczędność, jjeśli przyjmuje się jedna na dziesięć. Ja nie
> doświadczyłem tego szczęścia.

A mnie klienci się chwalą, że mają już całe kolekcje świerków "choinkowych"
w ogrodzie. Wszystko zależy od tego jak jest świerk wykopany. Jeżeli swierk
jest nieduży, a doniczka duża, to raczej powinien się przyjąć. Jeżeli jednak
kupisz 1,5 m świerk w doniczce 15 litrów, to nie ma szans.

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2007-12-09 18:22:32

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> [...]
> jest nieduży, a doniczka duża, to raczej powinien się przyjąć. Jeżeli jednak
> kupisz 1,5 m świerk w doniczce 15 litrów, to nie ma szans.

My kupujemy drzewka w donicach, w ktorych rosly. Nie wnosimy drzewka do
domu, zeby nie stresowac rosliny, tylko ustawiamy na stojaku tuz za
oknem duzego pokoju i ubieramy ja w swiatelka i bombki. Bardzo ladnie
wyglada za oknem, gdy snieg sie przebarwi od swiatelek, gdy ptaki
siadaja na choince w ciagu dnia (rowniez umieszczamy male koszyczki
pelne ziaren) i w lutym wkopujemy drzewko do ziemi na polu "choinkowym".
Rosna tam juz 4 rozne, w tym roku dojdzie daglezja (Pseudotsuga
menziesii). Szczerze polecam te metode.

MB

Czym podsypywac
Liście geranium (szczyrbok)