chorizo

1. Data: 2006-01-02 11:08:53

Temat: chorizo
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako, że na noc sylwestrową zaplanowałam paele musiałam kupić chorizo.
Zawsze kupowałam u naszego "rodzimego" producenta i kiełbasa była grubości
kiełbas typu myśliwska czy śląska. A kupiona ostatnio zupełnie gdzie
indziej grubości krakowskiej czy żywieckiej. No i tu mam pytanie czy chorizo
to gruba czy cienka kiełbasa, a może to nie ma znaczenia? Jak powinien
smakować i wyglądać oryginał niestety nie wiem.

Anet

2. Data: 2006-01-02 13:12:54

Temat: Re: chorizo
Od: kulka <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Jan 2006 12:08:53 +0100, Anet napisał(a):

> [...]
> to gruba czy cienka kiełbasa, a może to nie ma znaczenia? Jak powinien
> smakować i wyglądać oryginał niestety nie wiem.

chorizo jest sredniej wielkosci, pomiedzy mysliwska a krakowska.
Choc przypuszczam, ze zalezy to od konkretnego producenta.
Aa, no i kielbasy rodzimego producenta nie nazwalbym nigdy
chorizo. Najlepiej przejsc sie do sklepu, ktory sprowadza taki
towar z Hiszpanii, sprobowac i porownac. Zdecydowanie inny smak i
wyglad. Podobnie jak z szynka dojrzewajaca, rodzimy produkt nawet
w polowie nie dorownuje takiej Jamon Serrano.

btw, chorizo polecam szczegolnie do tortilli, tudziez do omletow :)

Pozdro

--
kulka

3. Data: 2006-01-02 14:19:37

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w polowie nie dorownuje takiej Jamon Serrano.
>
> btw, chorizo polecam szczegolnie do tortilli, tudziez do omletow :)

Chętnie bym się do takiego sklepu udała, jestem z okolic Wrocławia, może
ktoś wie gdzie we Wrocławiu można nabyć ciekawe, oryginalne i dobre wędliny.
No i gdzie jest ten nowy sklep PiP.

Anet i normalny obiad
nie jakiś świąteczny, poświąteczny czy sylwestrowo-noworoczny

4. Data: 2006-01-02 15:02:31

Od: kulka <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Jan 2006 15:19:37 +0100, Anet napisał(a):

> No i gdzie jest ten nowy sklep PiP.
o wlasnie, w PiP znajdziesz takie smakolyki. We Wroclawiu
znajduje sie przy ul. Świeradowska 51/57.

--
kulka

5. Data: 2006-01-02 16:46:18

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Anet" <a...@a...pl> wrote in message
> [...]
> chorizo to gruba czy cienka kiełbasa, a może to nie ma znaczenia? Jak
> powinien smakować i wyglądać oryginał niestety nie wiem.

Ksztalt i wielkosc chorizo nie maja znaczenia. Chorizo ma takze wiele
smakow oraz stopni "ostrosci" -- od zupelnie lagodnej do dosyc upierdliwej
dla kubkow smakowych.
Chorizo to grubo mielona/siekana kielbasa. W Hiszpanii jest zwykle robiona
z wieprzowiny badz z mieszanki miesa wolowego i wieprzowego (zwykle
wedzonego.) W Am. Pld. i Meksyku chorizo robione jest zwykle ze swiezej,
nie z wedzonej, wieprzowiny. Chorizo ma zwykle dobrze widoczne biale czesci
tluszczu a mieso ma kolor czerwonawy, w Hiszpanii od papryki a w Meksyku i
Am. Pld. od achiote (zmielone nasiona annatto.) W wielu kuchniach
(szczegolnie Am. Srodkowej) chorizo jest robione w domu z mielonego miesa
wieprzowego z przyprawami i np. jajecznica z chorizo jest genialna!
Uwazaj, bo niektore tylko rodzaje chorizo nadaja sie do jedzenia na surowo -
wiekszosc wymaga obrobki cieplnej. Wspaniale sa wszelkiego rodzaju
duszeniny z chorizo, np. chorizo w plastrach + papryka zielona + cebula +
pomidory + ziemniak + przyprawy (listek bobkowy, troche czosnku, sol.
pieprz, czerwona slodka papryka, troche pasty pomidorowej) + biala fasola.
Gotowac mniej wiecej jak polski gulasz.

6. Data: 2006-01-02 17:30:10

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sol. pieprz, czerwona slodka papryka, troche pasty pomidorowej) + biala
> fasola. Gotowac mniej wiecej jak polski gulasz.

Wielkie dzięki. Twoja odpowiedź mnie satysfakcjonuje. A na kolacje, skoro
polecasz, jajecznica.

Anet

7. Data: 2006-01-02 20:26:48

Od: "Kris" <k...@n...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> Wielkie dzięki. Twoja odpowiedź mnie satysfakcjonuje. A na kolacje, skoro
> polecasz, jajecznica.
>
> Anet

A to chorizo od polskiego producenta smakuje jak hiszpanski oryginal- tylko
jakby twardsze:) Bynajmniej jak to ktore kupowalem w Mercadona :)

Kris

8. Data: 2006-01-02 20:31:30

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to chorizo od polskiego producenta smakuje jak hiszpanski oryginal-
> tylko jakby twardsze:) Bynajmniej jak to ktore kupowalem w Mercadona :)
>
> Kris

Ja nie wiem jak smakuje (oryginału nie jadłam). Mam nadzieję,ze nie jest tak
jak z podróbką Martini (po piciu oryginału inne nie do wypicia). Ja
kupowałam od Tarczyńskiego i od Dudy (obie mi smakowały).

Anet

Jak uratować przesolony bigos ?
Popcorn
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?
Hepi nju jeer