choroba odzwierzeca w ciazy!

1. Data: 2003-01-16 07:40:48

Temat: choroba odzwierzeca w ciazy!
Od: "Joanna" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pisze w imieniu kuzynki ktora jest w 23 tyg. I ciazy i podczas badan na
toxoplazmoze rozpoznano u niej zakazenie o wysokim stopniu.Odrazu lekarz tj.
13 tydz. przepisal antybiotyki ROVAMYCYNE 3mln. jedn. i skierowal do
szpitala do Łodzi na badania-aminopunkcje.Pojechala ale okazalo sie ze te
badania robia od 16 tyg wiec musiala jechac jeszcze raz.po badaniach okazalo
sie ze wyniki sa ujemne i ze zakazenie nie obejmuje wod plodowych ani
lozyska.Antybiotyki bierze dalej, ale ona sie niepokoi poniewaz W Łodzi
powiedziano jej zeby przyjechala do nich rodzic dziecko (ba 230km!!!!)poto
zeby po porodzie zrobic badania lozyska i krwi pepowinowej.I tu jest problem
bo nikt nie powiedzial jej w jakim celu maja robic badania jak sie dziecko
juz urodzi,
Moj lekarz inny niz jej -jak mu wspomnialam ze chce ja zrobic takie badania
bo kuzynka zachorowala i ze leczy sie w Łodzi byl bardzo zdziwiony bo
powiedzial ze nie ma potrzeby bo daje sie antybiotyk i po klopocie!Inny
lekarz tez sie dziwil ze ten skierowal ja az do Łodzi.
Dziewczyna tylko nabawila sie strachu,nerwow-czekanie na wynik 4 tyg.!a co
sie naogladala to tez jej.
Prosze o wszelkie info na ten temat-czy jest koniecznosc robienia jakis
badan, jakie sa skutki w ogole dla dziecka (pomimo ze zakazenie zostalo tak
wczesnie wykryte i od razu podany antybiotyk)
No i w ogole czy spac spokojnie.
Pozdr.Joanna

2. Data: 2003-01-16 08:10:07

Temat: Re: choroba odzwierzeca w ciazy!
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tak
> wczesnie wykryte i od razu podany antybiotyk)

MOjej kolezance przytrafilo sie to samo, przy czym ona musiala byz zakazona
przed zajsciem w ciazy, bo poronila wczesna ciaze dwa razy nim lekarz zaczal
podejrzewac toksoplazmoze. Antybiotyki brala 3 albo 4 razy, po kazdej serii
miala robione badania i ciagle poziom tego paskudztwa byl wysoki, ale
wreszcie udalo sie zwalczyc zakazenie i dostala blogoslawienstwo
prowadzacego lekarza na bezpieczne poczecie dziecka.
Teraz jest w 3 miesiacu ciazy, czuje sie dobrze i mam nadzieje ze za pol
roku urodzi sliczne, zdrowe malenstwo.

Nie pomoglam Ci, bo sytuacja jest inna, ale trzymam kciuki za Twoja
kolezanke by wszystko dobrze sie skonczylo.

pozdrawiam serdecznie
Basia i Dzieciaczki

3. Data: 2003-01-16 08:44:18

Temat: Odp: choroba odzwierzeca w ciazy!
Od: "Asia" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz ja bym uważała jeśli wykryto toksoplazmozę.Jeśli w Łodzi jest jakiś
lepszy szpital czy mozliwość wykonania jakis badań bardziej nowoczesnych to
bym na to przystała, nawet te 230km. Nie chcę straszyć, ale miałam w
rodzinie 2 przypadki toksoplazmozy. Jeden skończył się bardzo dobrze, a
drugi niestety nie.Do 3 lat u dziecka wszystko było w porządku, dobrze się
rozwijało, a później nie wiadomo skąd mała przestała mówić , kojarzyć i
zachowywać się dziwnie.Okazało się, że to toksoplazmoza dała taki efekt.Nie
wiem czy to ta sama sytuacja, ale byłabym ostrożna, a jak juz coś może
zapytałabym w jakimś szpitalu klinicznym może bliżej będzie niż 230km.
pozdrawiam,
Joanna Sosnowska

4. Data: 2003-01-16 09:51:18

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana wszem i wobec jako Asia zamieszkała pod adresem
<e...@o...pl>
w artykule <news:b05ran$pq2$1@zeus.polsl.gliwice.pl> napisała w ten
deseń:

> [...]
> sytuacja, ale byłabym ostrożna, a jak juz coś może zapytałabym w
> jakimś szpitalu klinicznym może bliżej będzie niż 230km. pozdrawiam,

Ja co prawda nie w rodzinie, ale sąsiadka bardzo bliska miała straszne
kłopoty z powodu toksoplazmowy. Dziecko przezyło raptem kilka dni. Potem
się wyleczyła i drugie już było bez problemów.
Dlatego będąc w ciąży badanie w kierunku toksoplazmozy było niemal
pierwszym, które wykonałam.
Z całym szacunkiem, ale po ostatnich "dokonaniach" łódzkiej słuzby
zdrowia - pogotowia, kliebsiella - nie wiem, czy ryzykowałabym badania
akutar w Łodzi. Mam dziwne wrażenie, że są inne ośrodki, które tez
wykonują takie badania.

Tatiana
Maja 31.07.1997 http://www.babyboom.pl/temat.asp?id=147
Ania 25.03.1999 http://www.babyboom.pl/temat.asp?id=146

5. Data: 2003-01-16 10:43:06

Od: "Agnieszka O." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message

> Z całym szacunkiem, ale po ostatnich "dokonaniach" łódzkiej słuzby
> zdrowia - pogotowia, kliebsiella - nie wiem, czy ryzykowałabym badania
> akutar w Łodzi.

Łódź ma wiele szpitali.... to całkiem spore miasto.... gdyby w szpitalu w
drugim końcu Katowic była jakaś afera zaczęłabyś się leczyć w innym
mieście?

pozdrawiam
Agnieszka - lokalny patryjota :)
Łódź

6. Data: 2003-01-16 11:20:40

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana wszem i wobec jako Agnieszka O. zamieszkała pod adresem
<a...@p...onet.pl>
w artykule <news:b0629h$h6e$1@news.onet.pl> napisała w ten deseń:

> "Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message

> Łódź ma wiele szpitali.... to całkiem spore miasto.... gdyby w
> szpitalu w drugim końcu Katowic była jakaś afera zaczęłabyś się
> leczyć w innym mieście?

Gdyby sprawa dotyczyła tylko jednego szpitala - jednej placówki, to
powiedziałabym sobie - ech, zdazyło się itp. Ale o łódzkiej służbie
zdrowia niestety huczy ;-(
Ja bym nie pojechała na badania do Łodzi, jesli miałabym możliwość
wykonania tego samego badania w dowolnym innym miejscu, nawet trochę
dalej. Jakoś uprzedzenie mi zostało. Zwłaszcza, że dziewczyna i tak do
Łodzi miała ponad 200 km (o ile dobrze zrozumiałam i mi się nie
pokręciło).

--
Pozdrówka
Tatiana

7. Data: 2003-01-16 17:19:03

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pisze w imieniu kuzynki ktora jest w 23 tyg. I ciazy i podczas badan na
> toxoplazmoze rozpoznano u niej zakazenie o wysokim stopniu.

Ja tylko sie wtrace....po porodzie trzeba zbadac dziecku dno oka, z powodu
ryzyka zmian toxoplazmatycznych, ktore moga uposledzic widzenie

casus

8. Data: 2003-01-16 18:50:42

Od: "Adam" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@k...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Pisze w imieniu kuzynki ktora jest w 23 tyg. I ciazy i podczas badan na
> toxoplazmoze rozpoznano u niej zakazenie o wysokim stopniu.

przede wszystkim - powtorzyc badanie na toxo - szczegolnie jezeli bylo
robione w jakims prywatnym labie, ktore czesto niestety oszczedzaja na
odczynnikach. identyczna sytuacje przecwiczylismy w zeszlym roku z moja
zona, wetdy w ciazy - tez - standartowe badanie na toxo - o, cholera, swieze
zakazenie !!! tez rovamycyna, i powtorne badanie - tym razem w labie AM
Krakow w Katedrze mikrobiologii i parazytologii, ul Czysta. Wyniki uzyskane
z tego badania diametralnie roznily sie od pierwszych - ewidentnie
wskazywaly na stare zakazenie, pani dr. poinformowala nas ze czasami
przeklamania sie zdazaja, szczegolnie przy uzyciu przeterminowanych
odczynnikow. jeszcze jedno badanie kontrolne (wszystkie o ile dobrze
pamietam w odstepach conajmniej 2-tygodniowych) utwierdzilo nas w
przekonaniu ze to jednak stare zakazenie. nastepnie po urodzeniu wszystkie
mozliwe badania córeczki tez nie wskazuja na jakikolwiek kontakt z toxo
podczas pobycie w brzuszku mamy :)

polecam to laboratorium, ew. mozna zadzownic i zapytac gdzie jeszcze nie
oszczedzaja na odczynnikach :)

pozdrawiam

Adam

9. Data: 2003-01-16 18:53:57

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

[Ciach Czysta]
Warto wiedzieć, że to jest jedyne miejsce w Polsce, gdzie wykonuje się
referencyjny odczyn Sabina-Feldmana w toxoplazmozie. Najbliższe to ponoć
Instytut Pasteura w Paryżu.:-)
Polecam strony www.ekspierd.prv.pl i www.selfego.prv.pl

10. Data: 2003-01-16 18:56:12

Od: "Ania" <k...@m...trzepak.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]

hej
Bedąc w 6 tygodniu ciąży miałam badania krwi na toksoplazmozę i wykryto
niestety wysokie stężenie.
Dostalam rovamycine 3,0 mln j.m., -56 tabletek 2 razy dziennie, po tym mam
zrobic badania na obecność toksoplazmozy. Jeśli będzie dalej wysoki poziom
to kuracja tabletkami zostanie powtórzona, aż się poziom obniży.
Im wcześniej w ciąży wykryje się toksoplazmoze tym lepiej, najbardziej
grożna jest w 3 trymestrze ciąży, może się przedostać się przez łożysko do
krwi dziecka. Wówczas dziecko urodzi się z toksoplazmozą wrodzoną, będzie
sie rozwijać dobrze, ale wraz z jego wzrostem, mogą pojawić się zaburzenia
wzroku lub słuchu.
Tak mi powiedział mój lekarz.
Więc nie panikuję, łykam tabletki i wierzę że będzie wszystko ok.

Ania (ok.10 tydzień)

słabe krążenie krwi
boli skóra na głowie
ziółka !!