choroba psychiczna i problem podjęcia nowej pracy

1. Data: 2002-06-01 14:22:20

Temat: choroba psychiczna i problem podjęcia nowej pracy
Od: Marcin<o...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

załóżmy że kiedyś tam leczyłem się w szpitalu psychiatrycznym
potem nie pracowałem ...
a teraz czuje się dobrze :-)

idę do pracy
pracodawca pyta mnie : "czy leczył się pan psychiatrycznie ?"

pytanie :

- czy zwykły pracodawca, szef ma prawo pytać o takie rzeczy ?
- czy ja mam obowiązek na to pytanie odpowiedzieć ?

powiedzmy, że wstępnie dostałem pracę - idę robić rutynowe
badania i znów ten sam problem.
Bo o to samo pyta mnie zakładowy lekarz ...

czy musze odpowiadać na takie pytania jeśli zadaje je już lekarz ?

a jak o to samo zapyta mnie psycholog
- to też muszę odpowiadać czy już nie ?

proszę o wyjaśnienie, albo o jakąś podstawę prawną
kto może mnie o takie rzeczy pytać i komu mam obowiązek
o tym opowiadać.

jeśli pomyliłem grupy proszę o wskazanie własciwej

2. Data: 2002-06-02 20:33:00

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <o...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> - czy zwykły pracodawca, szef ma prawo pytać o takie rzeczy ?
> - czy ja mam obowiązek na to pytanie odpowiedzieć ?

Może zadaj to pytanie na praca.dyskusje i na pl.soc.prawo?

Poza tym chyba też jest różnicą z jakiego powodu się leczyłeś? Czy jest
to choroba możliwa do wyleczenia czy powracająca, czy choroba ta pozwala
Ci normalnie podjąć pracę itp. Inaczej podejdzie ktoś do depresji
poporodowej a inaczej do schizofrenii - prawda?

--
Pozdrówka
Tatiana

oko-dziwne podrażnienie
jak wygrać z wszami?
Anatomia w Krakowie...
Leki na recept
jaki srodek przeciwbolowy zabierac w gory?