chrzest 2

191. Data: 2005-06-13 21:37:39

Temat: Re: chrzest 2
Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> Ach Biblia... Biblia była pisana z myślą o dzieciach i dla dzieci?

Powiedzmy że spore jej fragmenty.

> Biografię Bonda znam chyba jeszcze mniej dogłębnie niż Biblię, ale
> będę strzelać, że on to jednak nie zawracał sobie głowy czytaniem
> Biblii w oryginale...

Nie doceniasz go.

> Jednym słowem jeżeli nauczyciel niewywiązywanie się z obowiązków
> punktuje przewidzianymi i ogólnie znanymi konsekwencjami w postaci
> oceny niedostatecznej, to znaczy, że jest to jedyny argument, a w
> każdym razie jedyny skuteczny, w jego kontaktach z młodzieżą? To ja
> chyba nie chcę wiedzieć z jakimi szkołami Ty miałeś w swoim życiu do
> czynienia...

Z różnymi. O dno polskiego systeu edukacji też się otarłem. Niemniej
wspomniałaś o tych dwójkach (i tylko o nich) z własnej nieprzymuszonej woli.

> kto

> Wystarczy, że zna. "Bardzo dobrze" jest pojęciem zbyt płynnym i dla
> każdego innym, by je tu wywlekać. Wystarczy tu się urodzić i od małego
> nasiąkać tą konkretną tradycją. Naprawdę wystarczy. I zostaw już tych
> Japończyków w spokoju. Oni mają swoją, bardzo bogatą literaturę i nie
> muszą urządzać pielgrzymek do Europy tylko po to, by nie rozumieć
> Mistrza i Małgorzaty.

A potrafisz sobie wyobrazić że jednak można się tu urodzić i nie
nasiąknąć ? Przynajmniej w takim stopniu który umożliwia zrozumienie
Bułhakowa ?

> [...]
>
> ile

> Otóż się mylisz. Nie jestem w stanie sensownie zinterpretować
> dowolnego tekstu pochodzącego z dowolnej kultury. Jestem w stanie w
> dość niekontrowersyjny (w kontrowersyjny zresztą też) sposób
> zinterpretować tekst pochodzący z mojego kręgu kulturowego. Nie jest
> to umiejętność zarezerwowana tylko dla uczonych w Piśmie.
> A prościej niż to, że dziecko wychowywane w pewnym kręgu kulturowym
> niejako "niechcący" nasiąka systemem wartości prezentowanym przez ten
> krąg, naprawdę nie potrafię napisać. Może za głupia jestem, zdarza

Czyli dziecko to zna Biblię z opowieści babć, czasem podczas ślubu
kuzynki wysłucha Mszy św , coś tam od koleżanek podłapie ? I to
wystarczy mu żeby utrzymać się w kregu kulturowym z którego czerpał i
Bułhakow ? To chciałaś rzec ? To ja się zgadzam, tyle że Twoje dziecko
może już nie mieć takich babć, kuzynek i koleżanek. I czym wtedy nasiąknie ?

> pytam

> A jak go poznasz, to napiszesz, że to "całkiem marna literatura"? Kto
> mieczem...

Czy tak potraktowałem Ciebie albo Margolę ?

> Bo nie chcesz dyskutować. Chcesz mi pokazać jaka to ja głupia jestem.

A zasady dyskusji wyniosłeś też z tej szkoły czy nasiąknęłaś ?

Pozdrawiam
Adam

192. Data: 2005-06-13 21:38:33

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Ewa Ressel"
<r...@g...pl> mówiąc:

>Zacytuj, w którym momencie to napisałam, bo chyba coś mi umknęło.

Coś tam ci się kynologicznie wymknęło, nic ważnego najwyraźniej.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

193. Data: 2005-06-13 21:46:53

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> na

> Na polskim też: zasad deklinacji, zasad ortografii i wyjątków. Kupy
> innych rzeczy pewnie też. Ale regułek "co autor miał na myśli w tym
> konkretnym wierszu i niech ktoś spróbuje twierdzić, że coś innego" to
> nie. To może to jednak nie było na Ziemi.

A jednak i takich się musiałaś uczyć. Chociazby po to by wiedzieć jak
uzasadniać swoją interpretację.

> Znajomość kanonu kultury nie jest równoznaczna z psim obowiązkiem
> rodziców czytania dziecku Biblii. Prosimy również publikę o
> zauważenie, że małemu dziecku, bo większe to już sobie samo czyta.
> Przy czym dziecko, które musi nauczyć się regułki "co Bułhakow miał na
> myśli pisząc Mistrza i Małgorzatę" to już takie całkiem ale to całkiem
> spore dziecko jest.

Będąc sporym ma już bardzo mało czasu by wracać do podstaw i
najprawdopodobniej książka po najwyżej parudziesięciu stronach wyląduje
w koszu.

> Zdaję sobie sprawę, że właśnie to wycięłam, ale naprawdę było powyżej
> napisane, że wcześniej także uczyli regułek. Możesz sprawdzić w
> archiwum.

Nie będę wracał do jeszcze wcześniej wyciętych tez, wystarczy że się
zgadzamy - w szkole uczą regułek i kanonów.

> Co autor miał na myśli? Sonet.
> Podoba mi się. Ciekawe czy na maturze by przeszło.

Szybciej niż stwierdzenie że gatunek utworu też podlega interpretacji.

> zaraz

> Mój błąd, powinno być "pewnie". Ile kosztują jakieś modne worki
> pokutne i dokąd mam się udać?

Masz chyba jakiś problem z poczucie własnej wartości ? Naprawdę myślisz
że ja tylko czycham by Ci dokopać ?

Pozdrawiam
Adam

194. Data: 2005-06-13 21:56:07

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek napisał(a):

> Pytałeś chyba o rozbudzanie ciekawości i własnej wartości?
> Przykład GB jest namacalnym przykładem ostatecznego
> "rozpalenia" w człowieku poczucia własnej wartości.
> Tak, trzeba przyznać, że Kościół stanął na wysokości zadania :>
> No ale przepraszam, Kościół karmił go, więc miał prawo
> go zabić kiedy ten człowiek zaczął myśleć samodzielnie.
> Tak - to faktycznie jest dopuszczalne wytłumaczenie. :>

To jak z tymi jego odkryciami i wynalazkami ? A może łatwiejsze - znasz
kluczowe daty i fakty z jego życia ?

> Znaczy się ideą chrześcijaństwa jest wychowanie dzieci ciekawych
> świata i w poczuciu własnej wartości. Nie jest tam podany żaden
> dogmat, nie ma żadnego "wytłumaczenia" świata... no no no...
> Zwracam honor - jednak jestem niedouczony.
> Dzięki za "oświecenie" - już się nawróciłem :>

Wiesz, to straszne, uswiadomiłes mi właśnie że dzieci są nieustająco
poddane niszczeniu ciekawości swiata. W szkołach podają im
"wytłumaczenie" świata. A zaprzeczenie dogmatyce ortograficznej jest
srodze karane. Nic dziwnego że ulic nie zaludniają geniusze. Wszystko to
wina szkoły.

> O "tle innych kultur" to już nawet wspominać mi się nie chce...

A szkoda. Miałbyś szansę wykazć się czymś innym niż tylko dziecinna
abnegacja.

A poza komunałami wiesz coś jeszcze ?

Pozdrawiam
Adam

195. Data: 2005-06-13 22:36:06

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w
wiadomości news:d8kukn$4t$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Powiedzmy że spore jej fragmenty.

I jeszcze pewnie po to, żeby rodzice mogli ją przed snem pociechom
czytać?

> Nie doceniasz go.

Możliwe, nie miałam przyjemności.

> Z różnymi. O dno polskiego systeu edukacji też się otarłem. Niemniej
> wspomniałaś o tych dwójkach (i tylko o nich) z własnej
nieprzymuszonej woli.

Bo były (za moich czasów i w szkołach, do których uczęszczałam) stałym
elementem dyscyplinującym. Choć nie jedynym. A, i były też elementy
motywujące. Chyba...

> A potrafisz sobie wyobrazić że jednak można się tu urodzić i nie
> nasiąknąć ? Przynajmniej w takim stopniu który umożliwia zrozumienie
> Bułhakowa ?

Potrafię. A potrafisz sobie wyobrazić, że ktoś, komu do poduszki nie
czytano Biblii może jednak zrozumieć Bułhakowa i nie tylko?

> [...]
dziecko
> może już nie mieć takich babć, kuzynek i koleżanek. I czym wtedy

Mówisz, że chrześcijaństwo zniknie z powierzchni Ziemi w ciągu
najbliższych 3-5 lat? Chyba jednak nie doceniasz chrześcijaństwa i
jego roli w świecie współczesnym...

Kto

> Czy tak potraktowałem Ciebie albo Margolę ?

Ale pamiętasz co napisałeś do mnie na początku tej niezwykle
(serio-serio) interesującej rozmowy? A jeżeli nie sądzisz mnie wedle
siebie to... ?

> A zasady dyskusji wyniosłeś też z tej szkoły czy nasiąknęłaś ?

A co sobie odpowiedziałeś na to, co napisałam wyżej?
Bo wnioskować uczyłam się na przykładach takich jak ten.

Agnieszka

196. Data: 2005-06-13 22:44:23

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w
wiadomości news:d8kv5u$3jh$1@nemesis.news.tpi.pl...

Kupy

> A jednak i takich się musiałaś uczyć. Chociazby po to by wiedzieć
jak
> uzasadniać swoją interpretację.

Co innego uzasadniać swoją interpretację, a co innego odklepywać
czyjąś. Chyba. IMO.

> Będąc sporym ma już bardzo mało czasu by wracać do podstaw i
> najprawdopodobniej książka po najwyżej parudziesięciu stronach
wyląduje
> w koszu.

Ach tak, nadal się upierasz, że albo czytano mi do poduszki Biblię,
albo nie znam podstaw tradycji chrześcijańskiej. I tak w kółko Macieju
aż mi się znudzi i pójdę spać.

> Nie będę wracał do jeszcze wcześniej wyciętych tez, wystarczy że się
> zgadzamy - w szkole uczą regułek i kanonów.

Oraz paru innych rzeczy. W niektórych nawet samodzielnego myślenia
próbują wymagać.

> Szybciej niż stwierdzenie że gatunek utworu też podlega
interpretacji.

I to też wynika z Biblii? Ciężkie jest życie człowieka, któremu do
poduszki...

> Masz chyba jakiś problem z poczucie własnej wartości ? Naprawdę
myślisz
> że ja tylko czycham by Ci dokopać ?

Jasne. A ja masochistycznie pędzę zawsze w kierunku tych, którzy chcą
mi dokopać. I nawet podkute glany im podaję.

Chyba jednak pójdę już spać. Może mi się... aż strach pomyśleć co mi
się może przyśnić.

Agnieszka

197. Data: 2005-06-13 22:49:56

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A poza komunałami wiesz coś jeszcze ?

Komunały...
Niech będzie.
Ty - jedyny sprawiedliwy, Bogu_tylko_ustępujący
Ja - zagubiony w mroku robak niegodzien człowiekiem być
nazwany...
Widzisz - mi po prostu nie zależy na przekonaniu Ciebie.
Żal mi Ciebie, ale jesteś chyba dorosły - masz co chciałeś.
Jesteś pewnie z tym szczęśliwy... masz swoją misję...
Szkoda.

Radek

198. Data: 2005-06-13 23:02:37

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Po co - przecież to _ich_obsesje_?
> A z Twoich postów jasno wynika, że każdy ma swoje i niech przy nich
pozostanie.

Nientak :) Dokładnie o to mi chodziło :>

> Strasznie zazdrosny jesteś o te swoje pasje.

Troskliwy. Nie o pasje...

> Dla moich (dla mnie zresztą też - nie tylko w dzieciństwie) znacznie
ciekawsze
> jest obcowanie z żywym człowiekiem. Przypomnij sobie szkołę - o wiele
> przyjemniej uczyć się przedmiotu wykładanego z pasją niż słuchać
nudziarza,
> który każe po prostu przeczytać podręcznik.

Jasne, ale żeby czegoś się nauczyć należy wykazać minimum
dobrej woli, chęci - na przykład przeczytać podręcznik.
Potem już można z żywym człowiekiem dyskutować...

> A kto tak twierdzi?

Takie miałem wrażenie ;)
Że jako kochany tatuś powinienem wszystko dzieciom tłumaczyć...
o czytaniu Biblii nie wspominając ;>

Radek

199. Data: 2005-06-14 07:22:19

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek <r...@o...pl> napisał(a):

> A kiedy to biedne dziecko będzie miało czas na coca-colę? ;)
>
> Inaczej:
> Ty każesz pogłębiać wiedzę taką jaką mu wybrałaś.

"Każesz"... Super, czego to się człowiek o sobie na juznecie nie dowie. Go on!

> Ja proponuję mu poszerzanie horyzontów w nadziei,

Obsesja poszerzania?

> Nie chodzi więc o to, że jedno przeczy drugiemu.
> Jedno jest dobre. Drugie - nie.

Błędne założenia -> błędne znioski.
ER

200. Data: 2005-06-14 07:32:59

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dunia <d...@n...o2.pl> napisał(a):

> Zrozumiec na jakis tam sposob da sie wszystko, ale chodzi chyba o
> dotarcie do sensu i przeroznych subtelnosci ? Przeciez odwolania do
> Biblii to nie tylko tematyka, ale figury retoryczne, gatunki literackie itp.
>
> Tak na goraco i z wlasciwie ze szkolnego kanonu:

..plus prawie całe malarstwo od wczesnego średniowiecza do ca. XVIII w.
ER

[NTG] Czy ktos z szanownych grupowiczow pracuje legalnie w Niemczech?
komunikacja w związkach
zdrada
Wierzących inaczej...
Re: moje małżeństwo to jakaś paranoja!