ciacho za mna chodzi...

1. Data: 2001-09-26 08:46:15

Temat: ciacho za mna chodzi...
Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomozcie :)

Jak w temacie. Nie pamietam, gdzie to jadlam, pamietam, ze bylo pyszne
i mam na nie straszna ochote ostatnio...
Byl spod z ciasta (polkruchego?), gruszki, masa budyniowa, czekoladowa
kruszonka. Przepyszne.

Ktos ma przepis na cos podobnego? Bo ja juz nie moge o prawie niczym
innym myslec... ;)

Pozdrawiam,

Evva
--
:: mailto:e...@p...pl :: http://3575230212/~evva/ ::
:: Żeby być sobą, trzeba wiedzieć, kto to. ::

1. Data: 2001-09-26 10:32:14

Temat: Re: ciacho za mna chodzi...
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazlam to w przepisach na http://www.winiary.pl

"Ciasto z jabłkami i budyniem WINIARY
(8 porcji)

mleko, 1 litr
margaryna, 1 kostka
mąka, 3 szklanki
Budyń o smaku śmietankowym WINIARY, 2 sztuki
cukier, 1 szklanka
jabłko, 1 kg
jajka, 2 sztuki
proszek do pieczenia, 2 łyżeczki

Ubić jaja z cukrem, dodać mąkę, proszek i margarynę. Wszystko wyrobić.
Podzielić na dwie części. Pierwszą rozłożyć na blachę posmarowaną tłuszczem.
Na nią położyć pokrojone w plastry jabłka, zalać gorącym budyniem. Na
wierzchu rozłożyć startą na tarce drugą część ciasta. Piec w piekarniku
nagrzanym do temperatury 220 stopni, około 1 godziny. Posypać cukrem pudrem.

Anna, Dąbrowa"

mozna zmodyfikowac i dac gruszki zamiast jablek, do jednej czesci cista
dodac kakao i zetrzec na wierzc, bedzie czekoladowa kruszonka:)

pozdry Monika

1. Data: 2001-09-26 10:39:38

Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maua piegowata" <m...@b...artcom.pl>:

> znalazlam to w przepisach na http://www.winiary.pl
>
> "Ciasto z jabłkami i budyniem WINIARY

Jejku jej, wlasnie prawie takie :) Dziekuje slicznie :))

Evva

1. Data: 2001-09-26 12:19:09

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik maua piegowata <m...@b...artcom.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9osaoq$1nb$...@n...tpi.pl...
> [...]
> margaryna, 1 kostka
> mąka, 3 szklanki
> Budyń o smaku śmietankowym WINIARY, 2 sztuki

Jeszcze lepsze jest, jak się zrobi kruche ciasto, 3/4 podpiecze z rancikiem,
na to nałoży pokrojone jabłka, banany i kiwi, zaleje troche gęstszym niż
zwykle budyniem, potarkuje reszte ciasta (ale bez kakao!), upiecze i posypie
cukrem pudrem. Oj, uwielbiam to ciasto, ładnie wygląda i jest przepyszne!!

Wkn

1. Data: 2001-09-28 12:09:52

Temat: Re: ciacho za mna chodzi... - zrobilam :)
Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maua piegowata" <m...@b...artcom.pl>:

> [...]
> nagrzanym do temperatury 220 stopni, około 1 godziny. Posypać cukrem pudrem.

Wiec zrobilam. Tylko:
- zamiast margaryny dalam maslo (ladniej ciacho pachnie i w ogole)
- wystraszylam sie troche takiej ilosci jablek i dalam mniej, co sie
okazalo takim sobie pomyslem (myslalam, ze sie zrobi zakalec, jak puszcza
sok, ale teraz brakuje troche kwasnego - bo dalam tylko jedna warstwe
tych jablkowych plastrow)
- budyniu mogloby byc spokojnie o 1/3 mniej, bo z podanych proporcji
wychodzi grubasna warstwa budniu pomiedzy cieniutkimi warstwami ciasta
- do tej polowy ciasta, ktora jest na wierzchu, dalam 2 lyzki kakao, bo
chodzilo za mna czekoladowe.

Ogolnie rzecz biorac - mniam :) Powtorze. Z wiecej jablek, mniej budyniu.

Pozdrawiam,

Evva
--
:: mailto:e...@p...pl :: http://3575230212/~evva/ ::
:: Żeby być sobą, trzeba wiedzieć, kto to. ::

pytanie za 100pkt.
Ciasto na zakonczenie pracy
Sernik z Cafe zza slupa
Ciasto na zakonczenie pracy Pomoznie