ciasta proszkowe

1. Data: 2004-06-10 09:50:53

Temat: Re: ciasta proszkowe i drozdzowe - co nie rosna :(
Od: "eM" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" to krotko trzyma drozdze, ale ma kobita wielkie serce :-)

> Ja póki się z nimi cackałam to kaprysiły i nie rosły (...) i mój podły
> charakter się przydał. I teraz tak (...) drożdże na zapas po łbie, po
> łbie, żeby całkiem oklapły (...) to znów je po łbie, po łbie i zamiąchać
> w cieście solidnie (...)

> Jak spotkam te znajomą, to poproszę jeszcze raz o jej przepis na
> drożdżówki i wrzucę w osobny watek

Ojej! Ojej! To ja w takim razie cierpliwie na Twoj przepis poczekam, ale
dlubac w nosie z nudow nie bede ;-), tylko biegiem na silownie polece :-)

eM,
niecierpliwie (no po prostu nie da sie inaczej) przebierajac nogami

1. Data: 2004-06-11 14:59:36

Temat: Re: ciasta proszkowe
Od: "anna s" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Biszkopt robisz z proszkiem do pieczenia?!
> O tempoła! o mołes! ;)
> --
> pa, BasiaBjk

e mądrala .......
CIASTO : 4 jajka, 1 szklanka cukru, 1 szklanka mąki, 4 łyżki oleju, 1
łyżeczka proszku do pieczenia
MASA : 1 1/2 szklanki maku, 3 jajka, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, 3/4
szklanki cukru, 1 margaryna (jeszcze lepiej masło), kilka kropli zapachu
migdałowego
Białka ubić z cukrem na sztywną pianę, dodać żółtka, mąkę, olej i proszek do
pieczenia; wszystko delikatnie wymieszać i upiec.
Mak zalać wrzątkiem i po 20 minutach zmielić dwa razy (najlepiej przez
bardzo gęste sitko - wówczas wystarczy tylko raz). Połączyć z jajkami i
zapachem. Zagotować margarynę i nie zdejmując z ognia dodać mak. Gorącą masą
przełożyć biszkopt.
Można polać polewą.
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/ciasta.html#madamak

jedne sie robi z a drugie nie ...ale pytanie dotyczyło czego innego ...
bye
Anna

Jak zrobić biały ser/twaróg z mleka wiejskiego?
Królik z grilla
Jadłam wczoraj...
mleko bez mleka (pyt)
torcik truskawkowy