ciasteczka piwne

1. Data: 2009-01-19 21:50:03

Temat: ciasteczka piwne
Od: "ElKa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy podpowie ktoś przepis na nie? Z góry dzięki

2. Data: 2009-01-20 07:02:08

Temat: Re: ciasteczka piwne
Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

2 szkl. mąki
1 kostka margaryny
1/2 szkl. piwa
dżem lub powidła.
cukier puder

Włożyć na 2 godziny do lodówki, po czym wałkować, wykrawać i piec.
Mocno rosną!

A to dla obcokrajowców:

500 ml or 2+1/4 cup maki
250 gr masla lub margaryny
120 ml or 1/2 cup piwa

itd tak samo

3. Data: 2009-01-20 07:12:04

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odnalazłam!

Wklejam jak było:

Cóż za fantastyczne ciasteczka piwne jadłam! U mojej teściowej, która
w ogóle jest wspaniałą kobietą i robi wspaniałe ciasteczka. Tym razem
piwne:

2 szkl. mąki
1 kostka margaryny
1/2 szkl. piwa
dżem lub powidła.
cukier puder

Mocno schłodzoną margarynę zetrzeć na grubych oczkach do mąki, dodać
piwo i wyrobić ciasto. Wyrobione włożyć na dwie godziny do lodówki.
Potem rozwałkować, wycinać kwadraty, smarować powidłami i składać na
pół a la pierogi. Potem do piekarnika (nie spytałam o temperaturę, ale
chyba coś między 160 a 180 st.C.) i piec na złoto. Bardzo rosną!
Upieczone posypać cukrem pudrem. Wychodzi coś a la ciasto francuskie.
Bossssssssssskie i banalnie proste. Polecam!

To post Kruszyny, od którego się wszystko zaczęło.

4. Data: 2009-01-20 07:21:25

Od: "Marg" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gwoli ścisłości - wyrobić ciasto jest doś trudno, bo się okrutnie klei, trzeba
zagnieść razem, kawałkami margaryny/masła nie rozmieszanymi nie przejmować
się, bo dzięki temu ciasto listkuje. A pasuje nie tylko do słodkiego
nadzienia. ja robię np paszteciki z grzybów, albo kapusty z pieczarkami.
Rodzina uwielbia ;) Z reguły robię z podwójnej porcji, albo nawet poczwórnej i
wtedy ciasto porcjuję i mrożę. Może sobie leżeć nawet kilka miesięcy bez
utraty właściwości.
Szczerze mówiąc ja traktuję to ciasto jako ersatz ciasta francuskiego albo
kruchego w zależności od potrzeb ;)

5. Data: 2009-01-20 10:11:45

Od: "ElKa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no a przepis?

6. Data: 2009-01-20 11:33:24

Od: "Marg" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ElKa <e...@o...pl> napisał(a):

> no a przepis?

Przepis dokładnie taki sam jak podała Goska (tylko razy 2). A farsze to już
wolna amerykanka.

7. Data: 2009-01-20 19:20:25

Od: "ElKa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a gdzie znajdę post od Gośki?

8. Data: 2009-01-20 20:20:29

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ElKa" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
>a gdzie znajdę post od Gośki?

a tu:

****
[...]

***

Feah

9. Data: 2009-01-21 15:48:07

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marg" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

Czesc.
--
Bluzgacz

KAPUSNIAK...
Yerba mate i ciśnienie - jako to jest?
Kasze-ogólne wiadomości,gotowanie kasz rozklejonych,na sypko i półsypko
GRZYBKI W OCCIE
Czemu ciasto nie rosnie? :(