ciasteczka z wróżbą

1. Data: 2004-11-24 01:42:45

Temat: ciasteczka z wróżbą
Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,
przyszedł mi do głowy upieczenia dla klasy mojej córki na sobotnie Andrzejki
ciasteczek z wróżbą. Tylko nie bardzo wiem jak. Myślałam, zeby wróżby były
na malutkich karteczkach, wydrukowane. Ale boję się czy te kartki wytrzymają
pieczenie w piekarniku? Jakie ciasto powinno być dla takich ciasteczek, zeby
kartka wytrzymała, nie oblepiła się ciastem i była czytelna? Jesli ktoś ma
jakieś pomysły, lub najlepiej doświadczenie to proszę o podzielenie się.
Małgosia

1. Data: 2004-11-24 06:15:33

Temat: Re: ciasteczka z wróżbą
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm.. myślę, że jeśli ciasto nie będzie zbyt mokre przed pieczeniem i
karteczka nie zdąży rozmoknąć to wszystko powinno być Ok.
a tak na marginesie podsunęłaś mi świetny pomysł na dodatek do Andrzejkowej
imprezki :-))
Masz jakieś pomysły na wróżby, które można by było wpisać na karteczki?
Pozdrawiam serdecznie.

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-11-24 07:23:03

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam taki przepis na ciasteczka z wróżbą.
http://emperor.gnoms.net/cookies.php
Tutaj wróżby wkłada się do ciasteczek po upieczeniu ich.

oraz przepisy z bloga: babeczkaa.blox.pl

Przepis 1
25 mąki dag pszennej, 8 dag cukru, 3 jajka, 2 łyżki oleju, szczypta soli,
1/2 torebki cukru waniliowego, kilka migdałów.Mąkę przesiać, dodać oba
cukry, sól, jajko, olej i zagnieść ciasto - powinno być dość twarde.
Następnie rozwałkować ciasto i pociąć je w kwadraty. Migdały sparzyć, obrać
ze skórki, ułożyć na części kwadratów. Na pozostałych umieścić zwinięte w
rulonik karteczki z wróżbami. Zlepić rogi kwadratów. Piec na natłuszczonej
blasze 20 minut w temp.180*C na złoty kolor.(około 30 sztuk)

Przepis 2 (Biscotti sibillini wg tygodnika "Donna Moderna")

130 g cukru, 100 g maki, 4 bialka, 2 lyzki maczki migdalowej / migdalow
zmielonych bardzo drobno, maslo i maka do blachy (/ ew. papier )- wróżby
nalezy napisac na bibulkach i zlozyc je na czworo- ubic bialka widelcem az
zamienia sie w piane i kontynuowac jeszcze przez 2 minuty, dodac przesiana
make, stopione maslo / nie gorace /, na koncu migdaly- z ciasta wykonac na
blasze okragle ciasteczka o srednicy 6 cm, cieniutkie i oddalone od siebie-
piec w 190° przez 5 minut- na jeszcze cieplych krazkach ulozyc życzenia,
krążki złożyć na pół- ostudzic / ciasteczka stana sie kruche i beda sie
łamac przy otwieraniu /- mozna je zrobic dzien wczesniej / nalezy je
zostawic bez przykrycia /

Pozdrawiam. Jini.

1. Data: 2004-11-24 10:07:11

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisała:
> Masz jakieś pomysły na wróżby, które można by było wpisać na karteczki?

http://www.czary.pl/wyrocznia/wyrocznia.php

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-11-24 10:40:59

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

o super są :-)
już wypatrzyłam też podobne na Onecie

Pozdrawiam serdecznie! Jini.

1. Data: 2004-11-25 10:18:51

Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szanowni Grupowicze,
> przyszedł mi do głowy upieczenia dla klasy mojej córki na sobotnie
Andrzejki
> ciasteczek z wróżbą. Tylko nie bardzo wiem jak.

Dziękuje za podpowiedzi. Będę próbowała upiec. A pomysły na wróżby to mam,
ale one są takie dla 10-latek.
Pozdrawiam.

1. Data: 2004-11-25 10:39:15

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja też dziś będę produkować...
spróbuję też z takiego przepisu na ciasteczka pół-francuskie
najlepiej zaeksperymentuje kilka rodzajów coby wybrać najfajniejsze

Pozdrawiam serdecznie.

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-11-25 13:03:50

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Andrzejki
>
> Dziękuje za podpowiedzi. Będę próbowała upiec. A pomysły na wróżby to
> mam,
> ale one są takie dla 10-latek.
> Pozdrawiam.

Hej!
Mam pytanie: te wróżby sama wymyślałaś czy gdzieś znalazłaś? A jeśli
tak to czy mogłabyś wspomóc linkiem?
Uważam ze to jest świetny pomysł i sama być może coś takiego bym
zrobiła ale nie bardzo wiem co mogłoby być w takiej wróżbie dla 10
latki....

Pozdrawiam
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-11-26 11:01:01

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

pierwsza porcja ciasteczek z wróżbą wyprodukowana
/ http://emperor.gnoms.net/cookies.php /

wyszły ... co najmniej dziwne...
chciałam grzecznie trzymać się przepisu i dodałam 1 łyżeczkę soli - nie
bierzcie ze mnie przykładu...

Dziś zabieram się za produkowanie ciasteczek z innego przepisu. Jak sie
okazało jestem raczej tradycjonalistką i dlatego zagniecione ciasto kruche
czeka w lodówce ;-)

Pozdrawiam serdecznie i udanej zabawy Andrzejkowej życzę.

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-11-30 08:53:25

Od: "Elma" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rulonik karteczki z wróżbami. Zlepić rogi kwadratów. Piec na natłuszczonej
> blasze 20 minut w temp.180*C na złoty kolor.(około 30 sztuk)

Otóż wczoraj upiekłam te ciasteczka i stwierdzam, ze w przepisie chyba jest
pomyłka. Dotyczy ona ilosci jaj.
W składnikach podano 3 jajka - gdy dodałam tyle ciasto było baardzo
luźne,maziate.
Z drugiej strony w opisie przygotowania jest napisane "jajko" co sugeruje,
ze miało byc dodane 1 jajko.
Czy nie miało byc tak, ze dodaje sie 1 jajko, a 2 (az dwa?) rozmącone służa
do posmarowania ciasteczek z wierzchu ( przed pieczeniem)?
A może jeszcze inaczej...?

Pozdrawiam.
Elma

Down and dirty Britney Spears