ciasto jogurtowe (długie)

1. Data: 2003-02-10 20:37:17

Temat: ciasto jogurtowe (długie)
Od: "justy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Jakiś czas temu mój mąż odkrył w Auchan ciasto jogurtowe. Nie wiem co
prawda, skąd ta nazwa, bo w składzie wymienione są tylko jajka, mąka,
tłuszcz. O jogurcie nic nie wspomnieli. Ale może to tylko takie przeoczenie,
bo o cukrze też zapomnieli, a ciasto jest niewątpliwie dość słodkie :).
Ogólnie ciasto przypomina połączenie babki piaskowej z biszkoptem, tyle że
jest wilgotniejsze.
Mężowi ciasto bardzo posmakowało, a ja postanowiłam zrobić takie sama.
Na pierwszy ogień poszło Łatwe ciasto jogurtowe
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=53
2
Wyszedł piękny orzechowy zakalec. Mąż miał radości co niemiara...
Następna próba to
http://www.kuchnia.e-tools.pl/strona1.php?dane1=13&h
ehe=Ciasta
Ciasto może być, ale to nie o to chodziło.
Zaczął mnie ogarniąc pesymizm, czy kiedykolwiek uda mi się ...
Ale pomyślałam: do trzech razy sztuka i zabrałam się za Zew jogurtowy:
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy/kuchnia/swiata/ci
asta.html#c18
I kolejna porażka. Zakalec, jakiego dawno nie widziałam.
Mąż podsumował, że można tym okna uszczelniać.
Mimo wszystko postanowiłam się nie poddawać i próbować dalej.
Kolej na
http://www.kuchnia.host.sk/katalog/przepisy/pokaz.ph
p?id=11&nazwa=Babka%20jo
gurtowa
No nareszcie coś zbliżonego do oryginału, ale to nadal nie do końca to, o co
chodziło.

Może ktoś z Was zna przepis, którego szukam?
Pozdrawiam,
Justyna

1. Data: 2003-02-10 22:27:43

Temat: Re: ciasto jogurtowe (długie)
Od: "Kasia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

WITAM
Niestety musze cie zmartwic, to ciasto jest to gotowy proszek do którego
dodaje sie wode, jajka, olej i chyba jakis tluszcz- niepamietam.
pozdrawiam kasia

1. Data: 2003-02-11 08:36:46

Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię taką:
Przepis na babkę jest w kubkach od jogurtu 150 g

1,5 kubka jogurtu naturalnego (najlepiej bez cukru)
2 kubki cukru
1 kubek oleju
3 kubki mąki
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 cukru waniliowego

Jajka ubijać z cukrem i cukrem waniliowym przez 10 minut (czas jest
istotny!), dodać jogurt, olej i mąkę wymieszaną z proszkiem.
Piec ok. 50-60 min. w tem. 150-200°C.

Mojej rodzinie bardzo smakuje, szczególnie z polewą czekoladową. Testowałam
też wersję z rodzynkami, i wiśniami drążonymi - również bardzo smaczne
(ciasto jest gęste więc rodzynki dodać wcześniej do ciasta i wymieszać - nie
posypywać na wierzchu, bo nie "wpadną")
Smacznego
Kama

1. Data: 2003-02-11 15:03:55

Od: "Betty" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten przepis na babke jakiś czas temu znalazłam chyba na grupie (może Twój
Kama) i potwierdzam, ze babka ZAWSZE wychodzi wspaniale wyrośnięta, rodzynki
i inne bakalie nie wpadają, a wolę tą babkę od tradycyjnych bo nie trzeba
ucierać masła czy margaryny tylko ubić jaja i resztę mieszać łyżką. Dal mnie
bomba!
Betty

1. Data: 2003-02-12 15:22:29

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile ml -cukru, mąki i oleju ma kubek w tych przepisach - 150 czyli tyle, co
jogurtowy kubek czy tradycyjny, 200 ml?
Pozdrowienia
Dorota>

1. Data: 2003-02-12 15:44:29

Od: "justy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm... czy to oznacza, że to sklepowe jest niedościgłym ideałem? :(
J.

1. Data: 2003-02-12 15:49:12

Od: "justy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję bardzo, właśnie Twój przepis był jednym z tych, które
wypróbowywałam. Ciasto wyszło faktycznie dobre, najlepsze z tych wszystkich
jogurtowych, które próbowałam. Choć troszeczkę mi opadło...
Jednak to kupne jest chyba jeszcze bardziej wilgotne i mniej zbite...
Justyna

1. Data: 2003-02-14 09:12:55

Temat: nie wszystkim sie udaje od razu...;)
Od: "marta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak mi sie spodobal przepis i to, ze zawsze wychodzi, ze kazalam mojemu TZ
kupic foremke na babke i do roboty:)
I tu historia dluga i piekna:
Umieszalam (pysznie smakowalo surowe) wlalam do foremki, ale ciasto
wypelnilo cala, wiec krzycze, ze foremka za mala, ale poniewaz nie bylo
innej to wrzucilam do pieca. Zadowolona z siebie siedze i rozmawiam z
siostra:
ja - moze ta foremka nie bedzie za mala, bo przeciez babki nie rosna!
siostra - nie rosna??
ja - no nie rosna, bo przeciez proszku sie nie dodaje
siostra - nie dodaje??
ja - no przeciez nie dodalam, bo nie bylo w przepisie....
tu nastapil galop do kuchni i przepisu i smutna prawda - do babki dodaje sie
proszek!
Na szczescie trwalo to wszystko tylko kilka minut, wiec babka wyciala z
pieca do ponownego mieszania i w koncu urosla i sie udala...
Dzieki Kama za przepis:))
marta

Użytkownik Betty <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2b3dc$mft$...@a...news.tpi.pl...