ciasto z coca-cola, czyli kokakola kejk

1. Data: 2004-08-24 12:55:36

Temat: Re: ciasto z coca-cola, czyli kokakola kejk
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"wiku" pisze:

> (co przypomina mi jeden z odcinkow kultowej sondy, w ktorym pokazano,
> ze cola calkowicie rozpuszcza zab mleczny w ciagu trzech dni)

:-))))) A ja Cie lubie - z jednym mlecznym zebem lub bez ;-)

eM

1. Data: 2004-08-24 12:59:16

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> :-))))) A ja Cie lubie - z jednym mlecznym zebem lub bez ;-)

milo mi, choc mleczakow na stanie juz nie posiadam :)

wiku

1. Data: 2004-08-24 13:27:55

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym zrobic to ciacho, ale jestem totalnie nie doswiadczona. Czy
moglibyscie mi powiedziec ile (na szklanki) jest 200 g maki i 250 g cukru?

Pozdr.
Magda

1. Data: 2004-08-24 14:29:11

Temat: Re: coca-cola i pieczen
Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości

> :-). A jest. I podam na grupe, jak mi ktos najpierw przetlumaczy na
> polski "mild-cure gammon" i "black treacle" i "demerara sugar" (tu
> ja ide do sklepu i wypyskuje po angielsku dokladnie tak, jak w
> przepisie stoi, ale jak to bedzie po polsku?).
Demerara sugar to AFAIK cukier brazowy trzcinowy
Black treacle - chyba taka super-ciemna melasa
Ja mam melase w postaci prawie cukru, taka ... sprasowana czy cus, do
uzytku namaczam wrzatkiem.
Treacle to jest UK English, a molasses - US English
Gammon - moj slownik podaje "szynka, bekon, udziec wieprzowy" -
stawialabym na "srednio wedzony bekon" albo cus takiego

Pozdrawiam,
Magdalena

*Uprawiam wolny zawód - pracuję najczęściej, jak się da*

1. Data: 2004-08-24 15:57:04

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magda wrote:

> Chcialabym zrobic to ciacho, ale jestem totalnie nie doswiadczona. Czy
> moglibyscie mi powiedziec ile (na szklanki) jest 200 g maki i 250 g cukru?
>
> Pozdr.
> Magda

Nie wiem, jak pojemne sa Twoje szklanki, wiec przelicze Ci tak:

250 ml cukru = 250 g
250 ml maki = 160 g (stad 200 g = 312.5 ml)

MB

1. Data: 2004-08-24 16:15:02

Od: "Bozenka" <b...@s...pw.edu.pl.terefere> szukaj wiadomości tego autora

"wiku" wrote in message news:cgfcil$9bt$1@achot.icm.edu.pl...

> alez ja ladnie dziekuje :) tyle, ze jestem z tych, ktorzy nie
> rozrozniaja coca coli od pepsi coli, dla mnie i to mazut, i to to mazut
> (co przypomina mi jeden z odcinkow kultowej sondy, w ktorym pokazano, ze
> cola calkowicie rozpuszcza zab mleczny w ciagu trzech dni)

No wiesz... w koncu nie tak po prostu we wszystkich tych Mc'Donaldsach czy
tez KFC czy tez innych fast food'ach daja do popijania wlasnie cole lub
pepsi... normalnie przeciez srednio raczej to sie trawi... ;-)

A zeby nie bylo, to wole pepsi i kfc (bez panierki ;-P )

Bozenka z Wilna :)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-08-24 16:23:46

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 250 ml cukru = 250 g
> 250 ml maki = 160 g (stad 200 g = 312.5 ml)

Dziekuje :)
Ciacho sie juz piecze :)
Juz nie moge sie doczekac skosztowania :)

Magda

1. Data: 2004-08-24 16:29:55

Od: "Bozenka" <b...@s...pw.edu.pl.terefere> szukaj wiadomości tego autora

"Magda" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Dziekuje :)
> Ciacho sie juz piecze :)
> Juz nie moge sie doczekac skosztowania :)
> Magda

Na przyszlosc, co do przelicznikow, to polecam stronke naszej Doroty -WKN
http://www.gotowanie.wkl.pl :)

1. Data: 2004-08-24 16:31:48

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Magda" pyta:
> Czy moglibyscie mi powiedziec ile (na szklanki) jest 200 g maki i 250
> g cukru?

Nie wiem, ale tu znalazlam:
http://puszkkka.spinacz.pl/przelicznik.php3, czyli:

Zeby uzyskac 200g maki, to trzeba:
1 szklanka maki (170g) plus 3 lyzki stolowe (3 razy 10g) = 200g

Zeby uzyskac 250g cukru, to trzeba:
1 szklanka cukru (220g) plus 2 lyzki cukru (2 razy 13g) = 246g

Uff :-) A w tym czasie, gdy ja tu sie poce z nosem przy karteluszce, MB
Ci odpowiedziala :-). Dziekuje :-).

Pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-08-24 18:29:51

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> [...]
> 1 szklanka cukru (220g) plus 2 lyzki cukru (2 razy 13g) = 246g
>
> Uff :-) A w tym czasie, gdy ja tu sie poce z nosem przy karteluszce, MB

Tylko moj cukier wydaje sie ciezszy niz Twoj! ide do kuchni wazyc/mierzyc,
bo cos mi sie to dziwne wydaje.

piec minut pozniej:

KAJAM sie! cukier jest lzejszy, niz mi sie wydawalo. 250 ml cukru wazy
225g! Cale zycie myslalam, ze ml i g cukru sa jeden do jednego, ale nie!
Chociaz z maka sie zgadza - 250 ml wazy 160 g.

Magdalena Bassett

Jaki mikser?
placki marchewkowe
naczynie do kawarmy