ciasto z orzechami-prosba o przepis

1. Data: 2004-01-15 11:45:29

Temat: ciasto z orzechami-prosba o przepis
Od: "bruxa" <b...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam straszna ochote na ciasto z orzechami wloskimi
orzechow mam duzo, mam make, maslo, nawet jablka i smietane
i problem bo w lodowce tylko dwa jajka- a wszystkie przepisy jakie znalazlam
mowia o 5-6ciu. Czy znacie przepis jakis w ktorym jajek jak na lekarstwo? a
moze czyms powinnam zastapic te brakujace jajka- tylko czym?
o pojsciu do sklepu niestety nie ma mowy (sama w domu z chora corcia,
sasiedzi w pracy),maz wroci dopiero wieczorem, a ja chcialam mu
niespodzianke zrobic.
pozdrawiam
ewa

1. Data: 2004-01-15 12:03:51

Temat: Re: ciasto z orzechami-prosba o przepis
Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"bruxa" <b...@n...interia.pl> a écrit dans le message news:
bu5udm$nuk$...@k...task.gda.pl...
> [...]
znalazlam
> mowia o 5-6ciu. Czy znacie przepis jakis w ktorym jajek jak na lekarstwo?

mozna zrobic tarte z orzechami na kruchym spodzie. I bez zadnego jajka :-)

kruche ciasto ( 30 dkg maki, 20 dkg tluszczu, 10 dkg cukru )
plus
1 lyzka masla,
3 lyzki miodu
3 lyzki smietany (36 % w kubku)
3 lyzki cukru
30 dkg orzechow

Zagniatasz kruche (do lodowy, itd) .
Zmieszac skladnikii podgrzac do rozpuszczenia (ani zagotowywac, ani za
bardzo podgrzewac). Gdy ostygnie wlozyc do lodowki bo gdy zgestnieje latwiej
wylozyc.
3. wygniesc foremke ciastem ( ja ososbiscie lubie miec ten spod raczej
cienki, bo i tak wiadomo ze to gora jest najlepsza :-))
Wylozyc mase i wstawic do podgrzanego piekarnika. Piec w 180 C. Kolorek
niech bedzie niezle brazowy. Uprzedzam ze czas pieczenia jest absolutnie na
wyczucie. Spod musi dojsc, gora rowniez. W razie gdyby spod doszedl pierwszy
trzeba manipluowac gorna galka. Uwazac zeby nie spalic. Mylaca moze byc
gora, bo moze sie wydawac ze juz ladnie wyglada, a w srodku bedzie
"zielony", wiec dziabnac go trzeba widelcem zeby sprawdzic czy w srodku w
miare suchy.

Jesli wyjdzie to wyjdzie przepyszny. Mozna go robic z roznych orzechow,
migdalow, nawet z ziaren slonecznika ( taki zreszta dostalam oryginalny
przepis)

pzdr
fela

1. Data: 2004-01-15 12:07:47

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to może po prostu zrób z 1/2 porcji, a jak mezowi zasmakuje, to skoczy do
sklepu zeby upiec dokladke?
osobiscie polecam ciacho bajaderki, z tym ze jak robie 1/2 porcji to i tak
orzechow daje szklanke (za to troche mniej mąki). Wychodzi tego calkiem
sporo, wiec "połówką" powinniście i tak się najesc (no chyba ze to zamiast
obiadu i kolacji) :))
http://www.mniammniam.pl/pu.php?p=307

smacznego
ita

1. Data: 2004-01-15 12:20:26

Od: "bruxa" <b...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

super sa obydwa przepisy
dziekuje bardzo
nie wiem co na pierwszy ogien ale na pewno zrobie i to i to
i bede sie plawic w rozkoszy jedzenia pysznosci

ewa

1. Data: 2004-01-15 12:35:26

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piernik z musem z jabłek
Tam nie ma jajek a orzechów można dodać skolko ugodno, nawet im więcej tym
lepiej i do tego rodzynki.

1,5 szklanki gęstego przecieru jabłkowego

0,5 kostki masła

1 szklanka cukru

1 szklanka rodzynek

1 łyżeczka zmielonego cynamonu

0,5 łyżeczki imbiru lub 0,25 gałki muszkatołowej

0,5łyżeczki soli

2 szklanki mąki

2 płaski łyżeczki sody oczyszczonej

0,5szklanki posiekanych orzechów włoskich

Przecier jabłkowy podgrzać aż będzie gorący, przelać do miski, dodać masło,
cukier i rodzynki, zamieszać , odstawić do wystudzenia. Mąkę przesiać z solą
i sodą oczyszczoną, wsypać z korzeniami do zimnego przecieru, dokładnie
wymieszać, dodać orzechy, połączyć z ciastem. Małą tortownicę wysmarować
masłem, obsypać bułką tartą. Wlać ciasto, wstawić do nagrzanego piekarnika
(190 st. C), piec przez godzinę. Po wyjęciu zostawić piernik w tortownicy
przez 5 min, wyłożyć na talerz, posmarować ciepłe ciasto lukrem.

Lukier

1 szklanka cukru pudru, 2 łyżki gorącego mleka, 1,5 łyżki stopionego masła,
2-3 krople aromatu waniliowego. Składniki starannie wymieszać, posmarować
ciepłe ciasto.

--
Kinga "Słowotok" Macyszyn

*Jeśli za pieniaczy uważasz osoby, które były uprzejme zwrócić
koleżance Kindze 'Słowotok' Macyszyn uwagę, że grupa dyskusyjna
to nie irc i dzięki temu Kinga 'Słowotok' Macyszyn zaczęła
się pienić, to tak, jestem zdecydowaną pieniaczką* [Aneta Reluga]

kuchenka MK-1510 (mastercook) - prosba o porade/instrukcje
[P] Makaron Jua
Makaron z pesto...
Wariacje kartoflankowe przygarne
Prośba o radę