co Wy na to...

391. Data: 2005-09-22 09:46:50

Temat: Re: co Wy na to...
Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <197jy25ke891x.gtm1rflx7ut0$.dlg@40tude.net>,
"Roman G." <r...@g...pl> wrote:

> Dnia Wed, 21 Sep 2005 13:40:24 +0200, Jarek Spirydowicz napisał(a) w
> wiadomości:<news:jareks-EAAB49.13402421092005@gigaet
h-gw.news.tpi.pl>

> (,,,)
>
> Przyjmijmy na chwilę, że rację masz w szczególe i w ogóle.
> Wskaż mi wobec tego przepis w jakiejkolwiek polskiej ustawie, który
> faktycznie nakłada na obywateli ograniczenia (zgodnie z art. 31 ust. 3) w
> korzystaniu przez nich z konstytucyjnych praw i wolności rozumianych po
> twojemu.

Na dobry początek art. 13 konstytucji (to też ustawa). Więcej?

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

392. Data: 2005-09-22 12:18:04

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Sep 2005 11:46:50 +0200, Jarek Spirydowicz napisał(a) w
wiadomości:<news:jareks-3E8237.11465022092005@gigaet
h-gw.news.tpi.pl>

> Na dobry początek art. 13 konstytucji (to też ustawa). Więcej?

Tak. Wskaż normalny przepis ustawowy.

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
zaprasza:

393. Data: 2005-09-22 13:10:19

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ssingzqpn4fr$.az6tgm6bjmml.dlg@40tude.net>,
"Roman G." <r...@g...pl> wrote:

> Dnia Thu, 22 Sep 2005 11:46:50 +0200, Jarek Spirydowicz napisał(a) w
> wiadomości:<news:jareks-3E8237.11465022092005@gigaet
h-gw.news.tpi.pl>

> Tak. Wskaż normalny przepis ustawowy.

Art. 2 ustawy o radiofonii i telewizji (do art. 14 i 54 konstytucji).
Art. 3 ustawy prawo o zgromadzeniach (do art. 57 konstytucji).
Art. 3 ustawy o ochronie informacji niejawnych (do art. 54 i 61
konstytucji).
Art. 237-242 kpk (do art. 49 konstytucji).

Jeszcze?

394. Data: 2005-09-22 14:03:40

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Sep 2005 15:10:19 +0200, Jarek Spirydowicz napisał(a) w
wiadomości:<news:jareks-03CD0B.15101922092005@gigaet
h-gw.news.tpi.pl>

> do art. 49 konstytucji

No dobra, weźmy taki art. 49 Konstytucji:

"Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w
sposób w niej określony."

Jako rodzic mogę zabronić córce rozmowy z koleżanką przez telefon (załóżmy,
że za rozmowę deklaruje się córka zapłacić z własnych pieniędzy)? Gdzie i w
jakiej ustawie jest to napisane?

395. Data: 2005-09-23 08:27:17

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <gse20xatbxv7$.fgmilfre41tc.dlg@40tude.net>,
"Roman G." <r...@g...pl> wrote:

> [...]
>
> "Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
> ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w

No i podałem, w jakiej ustawie masz ograniczenie tego prawa.

> Jako rodzic mogę zabronić córce rozmowy z koleżanką przez telefon (załóżmy,
> że za rozmowę deklaruje się córka zapłacić z własnych pieniędzy)? Gdzie i w
> jakiej ustawie jest to napisane?

Twój telefon? To masz prawo nim dysponować. Art. 140 kc.

396. Data: 2005-09-23 10:55:22

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Sep 2005 10:27:17 +0200, Jarek Spirydowicz napisał(a) w
wiadomości:<news:jareks-AB605C.10271723092005@gigaet
h-gw.news.tpi.pl>

> Twój telefon? To masz prawo nim dysponować. Art. 140 kc.

Nie mój. Komórka. Córka dostała od chrzestnej.
Co dalej?

397. Data: 2005-09-23 12:18:45

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1091ixgxac0gd.148ynumtm7lcg$.dlg@40tude.net>,
"Roman G." <r...@g...pl> wrote:

> [...]
> wiadomości:<news:jareks-AB605C.10271723092005@gigaet
h-gw.news.tpi.pl>

> Nie mój. Komórka. Córka dostała od chrzestnej.

No to cienko widzę możliwość skutecznego (prawnie) zakazu, jeśli córka
się uprze. Możesz jej zabronić gadania przez telefon przy obiedzie, bo
to jest wychowywanie - ale wprowadzić zakaz telefonowania do Oli już nie
bardzo. Władza rodzicielska nie jest władzą absolutną.

398. Data: 2005-09-26 14:20:18

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" ...

> Ja miałem na myśli np. takie wypowiedzi: /cut wynurzenie blfra/
> Źródło http://www.arrupe.org/pl/prawa_dziecka.html
>
> Wybór cytatu oczywiście nie był przypadkowy :)

Załóżmy, że fora to taki odgałęźnik usenetu, żeby się nie rozdrabniać.
Wybór cytatu w żaden sposób nie potwierdza tezy o opieraniu opracowania na
internetowych wynurzeniach. Zdaje się, że słowo 'opierać' ma dla nas
odmienne znaczenie :))
Zauważ dodatkowe odwołania, zresztą opracowanie ma bodaj dziesięciopunktową
bibliografię. To dla wyjaśnienia, dlaczego tekst Romana nijak się ma do
mojego zdania 'o opieraniu się'.

Jeżeli Tobie wydaje się to błędne - tezy opracowania, bądź teksty wynurzeń -
autor jest obecny i niewątpliwie najlepiej przygotowany do obrony swojej
pracy. Z mojej strony brak zastrzeżeń, wręcz przeciwnie.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

399. Data: 2005-09-28 09:29:35

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dh903g$nnp$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote:

> Użytkownik "Jarek Spirydowicz" ...

> Załóżmy, że fora to taki odgałęźnik usenetu, żeby się nie rozdrabniać.
> Wybór cytatu w żaden sposób nie potwierdza tezy o opieraniu opracowania na
> internetowych wynurzeniach.

Bo i wcale nie miał. To tylko takie moje nawiązanie do wymagania od
nauczycieli ;P

> Zdaje się, że słowo 'opierać' ma dla nas
> odmienne znaczenie :))

Możliwe. Dla mnie "opierać" nie jest równoznaczne z "opierać wyłącznie
na".

> Zauważ dodatkowe odwołania, zresztą opracowanie ma bodaj dziesięciopunktową
> bibliografię. To dla wyjaśnienia, dlaczego tekst Romana nijak się ma do
> mojego zdania 'o opieraniu się'.

Chyba jednak muszę gęściej siać emotikonkami.

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police
To tylko moje prywatne opinie.

"uczulenie" na przedszkole?
Moje zdjęcia
religia znowu znowu
Dyskusja o reformie (uproszczeniu) ortografii
Co zamiast nawilżacza powietrza?