co do blinów ?

1. Data: 2007-01-16 11:37:18

Temat: co do blinów ?
Od: "dwaKa" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście kawior, śledzie, śmietana. Ale może ktoś zna bardziej oryginalne
dodatki ? Tylko nie Panslavista bejcowany w szambie.
Pozdrawiam dwaKa

2. Data: 2007-01-16 12:04:49

Temat: Re: co do blinów ?
Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

dwaKa napisał(a):
> Oczywiście kawior, śledzie, śmietana. Ale może ktoś zna bardziej oryginalne
> dodatki ? Tylko nie Panslavista bejcowany w szambie.

Znam też bliny z farszem z wątróbki cielęcej, z farszem z twarogu, może
też być "stos z blinów z potrójnym farszem" - pierwszy: mięso, masło,
cebula, jajka na twardo, przyprawy, drugi: twaróg z masłem i śmietaną,
trzeci z kaszy manny. Robisz gryczane,pszenne, czy mieszane? Na Litwie
jadłam z grzybami lesnymi.

Jednak jeśli masz możliwość, to z kawiorem są bezkonkurencyjne, imho.
--
pa, BBjk

3. Data: 2007-01-16 12:05:33

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> Oczywiście kawior, śledzie, śmietana. Ale może ktoś zna bardziej
> oryginalne dodatki ?

Witam
Ja uwielbiam bliny z pomaczka (tak to sie chyba nazywa). Na glowe wychodzi
ok kostki smalcu, troche boczku/sloniny, cebulka, 2 jaka. Smalec oczywiscie
topimy, dodajemy boczek (wędzony, zrumieniony) cebule zeszklona pocieta w
paski. Wszystko podajemy w kamionce (musi byc gorace), na koniec wrzucamy
surowe jajka. Dla mnie cudo. Jak chcesz poszukam przepisu, ale zawsze
robilem to na oko. Bliny maczamy w miseczce.

Kri Z

4. Data: 2007-01-16 12:18:45

Od: "dwaKa" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@Q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jadłam z grzybami lesnymi.
>
> Jednak jeśli masz możliwość, to z kawiorem są bezkonkurencyjne, imho.

Robię mieszane, oczywiście z kawiorem są bezkonkurencyjne tylko po pierwsze
primo prawdziwy kawior jest trudno osiągalny i ta cena.... A kawioropodobne
wyroby z supermarketu nie wydają mi się godne uwagi ( może się mylę ? ).
Nie rozumię , co znaczy farsz do blinów, przecież bliny spożywa się z
jakimiś dodatkami ale nie faszerowane ?
dwaKa

5. Data: 2007-01-16 12:21:46

Od: i...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

dwaKa napisał(a):
> Oczywiście kawior, śledzie, śmietana. Ale może ktoś zna bardziej oryginalne
> dodatki ? Tylko nie Panslavista bejcowany w szambie.
> Pozdrawiam dwaKa

Tak, to też ja - ikselka. Piszę z awaryjnego konta, ale bądź pewna.
Myślałam, że na twój post nikt nie odpowie, ale się zawiodłam.
Wobec tego wtrącę coś i ja: najpierw wymieniłaś dodatki klasyczne,
natomiast ten ostatni dodatek niezasłużenie nosi w Twojej wypowiedzi
ślady Twojego pochodzenia...
Jako dodatek do blinów najbardziej polecam dla Ciebie Twój nick -
kojarzy się właściwie.

6. Data: 2007-01-16 12:32:35

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

dwaKa napisał(a):

> [...]
> wyroby z supermarketu nie wydają mi się godne uwagi ( może się mylę ? ).
> Nie rozumię , co znaczy farsz do blinów, przecież bliny spożywa się z

"Spożywa się" też zapiekane, przekładane farszami. Pytałeś o cos
oryginalnego, a takie bliny zapiekane, przekładane własnie farszem,
stanowią pewna odmianę i ucieczkę od tradycyjnych.

Spotkałam się też z blinami podawanymi na słodko, z kremem z zapiekanych
żółtek z cukrem i śmietany, dodatkowo posypane cukrem kryształem, dla
mnie to było okropne, ale nie przepadam za słodyczami, byli tacy, co
dokładali wielokrotnie, więc może być dobre dla amatorów.
--
pa, BBjk

7. Data: 2007-01-16 12:52:14

Od: "dwaKa" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...

[...]

Trochę to dla mnie za b. zawiłe bo ja niewiem co Tobie się kojarzy .

8. Data: 2007-01-16 13:05:08

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@o...pl napisał(a):

> Tak, to też ja - ikselka. Piszę z awaryjnego konta, ale bądź *pewna*.

Czego?

> Myślałam, że na twój post nikt nie odpowie, ale się zawiodłam.

No nie, same durnie [ostatnio] tu tylko pisaly?
;-)

> Wobec tego wtrącę coś i ja: najpierw wymieniłaś dodatki klasyczne,
> natomiast ten ostatni dodatek niezasłużenie nosi w Twojej wypowiedzi
> ślady Twojego pochodzenia...

Pan...slawi się w tobie odezwał?

> Jako dodatek do blinów najbardziej polecam dla Ciebie Twój nick -
> kojarzy się właściwie.

A ty ROZCOCHA?!
;-)))
pozdr. Jerzy

9. Data: 2007-01-16 13:06:58

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

dwaKa napisał(a):
> [...]
> kojarzy się właściwie.
>
> Trochę to dla mnie za b. zawiłe bo ja niewiem co Tobie się kojarzy .

Slawi myśli, ze jesteś kobietą (dwoma).
:-)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2007-01-16 13:12:08

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

ps wrote:

> Użytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt.php?id_o=202
http://www.restaurants.pl/przepisy/kuchmistrz/bliny.
htm

I pewnie jeszcze wiele innych. Ja lubię ten sos myśliwski.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Krajalnica - co kupić ?
Przepis na oliwę czosnkową?
Jakich patelni uzywa Makłowicz ???