co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak

1. Data: 2006-02-04 05:22:50

Temat: co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak
Od: " maxima" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym uprzejmie zapytac Lekarzy co mi grozi jesli nie pojde na operacje
zaraz a ja troche odwloke np o rok. Mam kamien w woreczku zolciowym /jeden/
wielkosci 1,8 i wodniak. Dolegliwosci prawie nie mam. Czy moge tak
przechodzic, az bedzie mnie cos bolalo? Dostalam swietna prace po dlugim
oczekiwaniu i nie chcialabym jej stracic zaczynajac te prace od operacji.
Bardzo prosze o porade.

2. Data: 2006-02-04 10:26:57

Temat: Re: co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak
Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " maxima" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oczekiwaniu i nie chcialabym jej stracic zaczynajac te prace od operacji.

nie polecalbym odwlekac. z wodniaka zrobi sie ropniak i moze przetokowac lub
perforowac

3. Data: 2006-02-04 15:29:30

Od: o...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Żona ma w przewodzie żółciowym mały kamyk.Nie odczuwa na razie żadnych
dolegliwości ale w uzgodenieniu z lekarzem chciała się go pozbyć. Ten zalecił
jej zażywanie cztery razy dziennie tabletek NO-Spa. Czy ten sposób pozbycia
się kamienia wg osiągnięć dzisiejszej medycyny jest właściwy - pytam lekarzy ?

4. Data: 2006-02-04 16:11:14

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

4 Feb 2006 16:29:30 +0100, *o...@v...pl*
<news:225a.000000ee.43e4c859@newsgate.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> się kamienia wg osiągnięć dzisiejszej medycyny jest właściwy - pytam lekarzy ?

Jeszcze chyba nikt od No-spy kamienia się nie pozbył.

--
Kaja

5. Data: 2006-02-04 17:20:12

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pozbycia
> się kamienia wg osiągnięć dzisiejszej medycyny jest właściwy - pytam

raczej wskazana by byla papillotomia

6. Data: 2006-02-04 17:48:40

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> raczej wskazana by byla papillotomia

A co to jest papillotomia ?

7. Data: 2006-02-05 10:52:59

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

maxima napisał(a):
> [...]
> oczekiwaniu i nie chcialabym jej stracic zaczynajac te prace od operacji.

Grozi - najczesciej wyglada to tak: kolka watrobowa (czyli objawy
zwiazane z utrudnieniem odplywu zolci) -> zapalenie pecherzyka
zolciowego (+ ew. drog zolciowych) -> zapalenie trzustki. A to juz moze
skonczyc sie kalectwem lub smiercia.
Oczywiscie mozna miec kamice pecherzyka i zyc latami bez problemow i
objawow. Ale moze byc i tak, ze pierwszym objawem moze byc zapalenie
trzustki z powiklaniami..
Opinie wsrod chirurgow sa nadal rozne co do bezobjawowej kamicy. Ja
widzialem paru mlodych pacjentow, ktorzy ladowali na OIOM-ach po kilku
laparotomiach z powodu martwiczego zapalenia trzustki. Przyczyna? - ot
kamyczek.
Zdrowie wazniejsze niz praca - szczep sie, umawiaj na planowy zabieg.

8. Data: 2006-02-05 10:54:00

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@v...pl napisał(a):
> [...]
> się kamienia wg osiągnięć dzisiejszej medycyny jest właściwy - pytam lekarzy ?

W przewodzie zolciowym wspolnym? Nie okresliles gdzie. Jak zostal
znaleziony? W USG? Napisz cos wiecej

9. Data: 2006-02-05 11:26:16

Od: o...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

USG - Wątroba o jednorodnej strukturze echa niepowiększona.
Stan po cholecystektomii. Przewód żółciowy szeroki na 8 mm na widocznym
odcinku bez złogów. Wprawdzie szerokość PZW jest w górnych granicach normy,
niemniej przy uwzględnieniu szczupłej budowy pacjentki oraz w zestawieniu z
szerokością żyły wrotnej, sprawia wrażenie poszerzonego.
Odpis ze zdięcia: +D=8,3 L-35 P1/4.
Nadmieniam że żona nie ma już woreczka żółciowego.

10. Data: 2006-02-05 13:46:41

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tu juz przesadzasz
> www.google.pl
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Endoskopowa_wsteczna_ch
olangiopankreatografia
Najpierw używasz trudnego słowa, potem masz pretensję ,
a oczywiście wyjaśnienia nie napiszesz.
(W wikipedii nie ma takiego hasła.)
A wszystko dlatego, że nie chcesz sprawy nazwać po imieniu,
by ukryć prawdziwe znaczenie słowa.
Niech do pacjenta nie dotrze co się do niego mówi, to się nie będzie rzucał,
opierał i przeciwstawiał.
Wtedy można z nim robic dowolną głupotę.

A mądry człowiek , jak przeczyta znaczenie to natychmiast ucieknie z gabinetu.

rehabilitacja
Diprophos a kaletka stawu łokciowego
Problem z zatokami
pijawki lekarskie