co powinna zawierac apteczka samochodowa?

1. Data: 2009-06-20 10:30:02

Temat: co powinna zawierac apteczka samochodowa?
Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzis w tv uslyszalam, ze nie warto kupowac apteczki samochodowej z
supermarketu, bo nie zawiera wszystkich niezbednych akcesoriow. niestety nie
podano, co powinno byc. poza oczywistymi (woda utleniona, bandaze, nozyczki,
spirytus salicylowy), co jeszcze powinno w niej byc waszym zdaniem?

2. Data: 2009-06-20 20:06:21

Temat: Re: co powinna zawierac apteczka samochodowa?
Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
> podano, co powinno byc. poza oczywistymi (woda utleniona, bandaze, nozyczki,
> spirytus salicylowy), co jeszcze powinno w niej byc waszym zdaniem?

Niemcy mają normę :
Wkład DIN 13164
1. Opatrunek indywidualny G - 1 szt.
2. Plastry 10x6cm - 8 szt.
3. Plaster 5m x 2,5cm - 1 szt.
4. Opaska elastyczna 6 cm - 2 szt.
5. Opaska elastyczna 8 cm 3 szt.
6. Chusta opatrunkowa 40x60cm - 2 szt.
7. Chusta opatrunkowa 60x80cm - 1 szt.
8. Kompres 10x10 cm - 3 szt.
9. Opatrunek indywidualny M - 3 szt.
10. Chusta trójkątna 2 szt.
11. Nożyczki 14,5cm - 1 szt.
12. Rękawice lateksowe 4 szt.
13. Koc ratunkowy 160x210 cm - 1 szt.
14. Instrukcja udzielania I-ej Pomocy - 1 szt.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

3. Data: 2009-06-21 11:32:00

Od: " " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> napisał(a):

> [...]
> 12. Rękawice lateksowe 4 szt.
> 13. Koc ratunkowy 160x210 cm - 1 szt.
> 14. Instrukcja udzielania I-ej Pomocy - 1 szt.

wow - bardzo ci dziekuje!!! teraz mam fachowa liste, zeby sobie skompletowac
apteczke, extra!

4. Data: 2009-06-21 11:51:11

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wow - bardzo ci dziekuje!!! teraz mam fachowa liste, zeby sobie skompletowac
> apteczke, extra!
A kto powiedział, że niemiecka norma jest taka dobra?
A może białoruska norma jest lepsza?
A może Ty właśnie się wybierasz na Białoruś?
Wtedy musisz mieć w apteczce prezerwatywy.
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Bia%C5%82oru%C5%
9B

A może wybierasz się do jeszcze innego kraju?
Wtedy musisz skompletować apteczkę tak jak się tego domagają w tym
kraju. Także lepiej wszystko posprawdzać.

5. Data: 2009-06-21 14:30:08

Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozejrzyj się po supermarketach. Jakiś czas temu można było za 20zł kupić
apteczkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zgodną z DIN 13164.

Kenny

Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
wiadomości news:h1jfft$r5b$2@inews.gazeta.pl...

6. Data: 2009-06-21 15:19:23

Od: " " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kenny <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Rozejrzyj się po supermarketach. Jakiś czas temu można było za 20zł kupić
> apteczkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zgodną z DIN 13164.

wiesz, ale tu chodzi o posiadana juz apteczke, chce ja tylko uzupelnic.

7. Data: 2009-06-21 17:48:33

Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiesz, ale tu chodzi o posiadana juz apteczke, chce ja tylko uzupelnic.

Acha, rozumiem. Zwróc tylko uwagę na to czy koszt kupna nowej nie będzie
tańszy od kupowania poszczególnych składników osobno.

Kenny

8. Data: 2009-06-27 20:58:49

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Jun 2009 04:51:11 -0700 (PDT), biggero
<b...@p...onet.pl> wrote:

>A może wybierasz się do jeszcze innego kraju?
>Wtedy musisz skompletować apteczkę tak jak się tego domagają w tym
>kraju. Także lepiej wszystko posprawdzać.

A może jednak nie? Z tego co tu kiedyś było pisane, to konwencja
wiedeńska określa tą kwestię w ten sposób, że samochód zarejestrowany
w kraju X musi być wyposażony wg przepisów obowiązujących w X i jak
pojedzie do Y, Z, Ź, Ż albo jeszcze dalej ;-) to nie musi za każdym
razem dostosowywać się do wymogów kraju docelowego, o ile konwencja ta
została przez kraj docelowy rektyfikowana ;-)
Patrz afera z długością nożyczek w apteczce, kiedy to Niemcy "kroili"
Polaków nawet za kilka mm różnicy... Bardzo szybko poradzono sobie z
tą sprawą i, bynajmniej, nie przez dostosowanie polskich apteczek do
niemieckiej normy!

--
A.

9. Data: 2009-06-27 21:01:01

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Jun 2009 22:58:49 +0200, agent73
<a...@g...pl> wrote:

>A może jednak nie? Z tego co tu kiedyś było pisane,

Oj, pomyłka, oczywiście nie tu, tylko na na pl.soc.prawo

--
A.

Dr.House---ideał,czego?
Miastenia (w sumie pytanie do MArka Bieńka)
Lekarz z powołania
Lekarz pracuje na 25 etatach jednocześnie
Szczególnie do Maji