co to jest paska

1. Data: 2001-04-14 21:21:06

Temat: co to jest paska
Od: "ceyarz gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slyszalem, ze na Roztoczu na Lublszczyznie na Wielkanoc jada sie spejclana
potrawe zwana paska. Przypuszczam, ze slowo musi pochodzic od pascha. Ale co
to jest za potrawa dalibog nie wiem bo jedynie podsluchalem dwoch ludzi z
tamtych stron, ktorzy byli zachwyceni, ze poprobuja sobie wreszcie paski a
tak przyjemnosc tylko raz do roku. Z podsluchanej (wiem, ze to brzydki
zwyczaj ale kto z Was by sie powstrzymal gdyby slyszal, ze mowia o jedzeniu)
rozmowy zoreintowalem sie jedynie, ze nie jest to slawny sernik na zimno
jaki przyrzadzaja prawoslawni ale chyba rodzaj zupy. Bardzo mnie to
zaitrygowalo. Jesli ktos wie co to jest to prosze mi dac znac bo obaj
panowie mowiac o owej pasce badzo sie oblizywali. W zadnym z moich zrodel
nie udalo mi sie ustalic co to jest nie pisze o niej ani Halbanski ani
nieocieniony duet autorow "Przy staropolskim stole". Jesli kto zna przepis
please o pare slow rowniez na priva
Czarek

1. Data: 2001-04-17 08:32:21

Temat: Re: co to jest paska
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie udalo mi sie ustalic co to jest nie pisze o niej ani Halbanski ani
> nieocieniony duet autorow "Przy staropolskim stole". Jesli kto zna przepis

Wprawdzie juz po swietach ale poczytaj:
http://swieta.onet.pl/1026286,kuchnia.html

pzdr
agi

1. Data: 2001-04-17 09:12:34

Temat: Odp: co to jest paska
Od: "ceyarz gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za te informacje. Jednak nadal nie jestem pewny czy ta paska to
wypiek czy tez cos innego. Z podsluchu wywnioskowalem, ze jest raczej jakas
zupa czyli polewka

Użytkownik fghfgh <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

Jak dlugo powinno sie gotowac/dusic...