co to za roslina?

1. Data: 2007-07-30 02:49:47

Temat: co to za roslina?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Co to jest?
http://img295.imageshack.us/my.php?image=cos02ef1.jp
http://img264.imageshack.us/my.php?image=cos01fn6.jp

Wiem, ze jest to krewniak nawloci ale jaki?
(przepraszam za marna jakosc zdjec ale chwilowo tylko takimi dysponuje).

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2007-07-30 09:02:56

Temat: Re: co to za roslina?
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in news:f8jjtn$oj1$1
@nemesis.news.tpi.pl:

> [...]

> Wiem, ze jest to krewniak nawloci ale jaki?
> (przepraszam za marna jakosc zdjec ale chwilowo tylko takimi dysponuje).

No, jakosc taka se, fakt :-)
Na oko to Senecio, jesli ma liscie na ogonkch nieoskrzydlonych, to kiedyœ
fuchsi, obecnie ovatum, a jesli na oskrzydlonych, to dawny nemorensis,
obecnie w zaleznosci od definicji trzy rozne gatunki :-D
Dla pewnosci zrob jakies lepsiejsze zdjecie.
Pozdrowienia - Ewa S., nieustannie zachrzaniona

3. Data: 2007-07-31 02:22:53

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Na oko to Senecio [...]

Tak podejrzewalem :)

> jesli ma liscie na ogonkch nieoskrzydlonych, to kiedyś
> fuchsi, obecnie ovatum, a jesli na oskrzydlonych, to dawny nemorensis,
> obecnie w zaleznosci od definicji trzy rozne gatunki :-D

Cenna uwaga, dzieki :)

> Dla pewnosci zrob jakies lepsiejsze zdjecie.

Nie mam cyfrowki dobrej ale sprobuje zrobic zdjecie na kliszy - tylko nie
wiem, czy juz kwitna.
Bralem jeszcze pod uwage S. doria ale niektore jego zdjecia w sieci wydaja
sie pomylone.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2007-07-31 05:51:53

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in

> Nie mam cyfrowki dobrej ale sprobuje zrobic zdjecie na kliszy - tylko
> nie wiem, czy juz kwitna.

Na D. Œl. od jakiœ trzech/czterech tygodni :)

> Bralem jeszcze pod uwage S. doria ale niektore jego zdjecia w sieci
> wydaja sie pomylone.

S. doria jest obecnie rozbity na S. macrophyllus - s. wielkolistny (3
stanowiska w Polsce, Czerwona Ksiega) i S. umbrosus - s. cienisty (w Cz. K.
uznany za wymarły w naturze, jest w hodowli w stacji PAN w Zakopanem, poza
tym coœ mi się obilo o uszy ze w Pieninach ostatnio znalezli, ale to moglo
mi sie cos nalozyc).
Cienisty nie wchodzi w grę, bo abstrahujac od siedliska ma zupelnie inne,
szerokie liscie.
Wielkolistny rosnie kolo Chelma i kolo Tomaszowa Lubelskiego, oprocz
charakterystycznych bardzo wyraznie wiekszych od reszty lisci w dole lodygi
ma bardzo konkretne wymagania - jest kalcyfilem. Raczej malo prawdopodobne,
zeby to byl on.
Pozdrowienia - nieogrodnik Ewa, nadal z chrzanem, za to juz bez sladu
ismen..

5. Data: 2007-07-31 08:55:09

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> [...]
> lodygi
> ma bardzo konkretne wymagania - jest kalcyfilem. Raczej malo

Co do gleby, to trudno powiedziec, czy by mu nie pasowala. Poczatek pogorza
tuz kolo Rzeszowa jest ciekawy - np. jest buczyna ze storczykami, co na
kwasna glebe raczej nie wskazuje. W linii prostej to moze 10 do 15 km od
stanowiska tego starca. On tez na poczatku pogorza znaleziony.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2007-07-31 13:50:52

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in

> [...]
> storczykami, co na kwasna glebe raczej nie wskazuje. W linii prostej
> to moze 10 do 15 km od stanowiska tego starca. On tez na poczatku

Jezeli wsrod tych storczykow sa obuwiki, a zwlaszcza jak jest bulawnik
wielkokwiatowy to wskazuje nawet na mocno zasadowy :D
W takim razie nie ma mocnych - zrob dokladne zdjecia, koszyczki, cale
kwiatostany i pokrojowke.
Pozdrowienia - Ewa i chrzany dookola

7. Data: 2007-07-31 15:45:00

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in

> Jezeli wsrod tych storczykow sa obuwiki, a zwlaszcza jak jest bulawnik
> wielkokwiatowy to wskazuje nawet na mocno zasadowy :D

Obuwikow tam nie widzialem. Jest miedzy innymi bulawnik mieczolistny :)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2007-08-01 07:08:28

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak już taki ładny subject jest, to i ja zapytam :)

http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=Krycha&sid=1

Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2007-08-01 08:22:29

Od: "Halina Eisner" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...people.pl> napisał w wiadomości
> Jak już taki ładny subject jest, to i ja zapytam :)
> http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=Krycha&sid=1

O to w środku chodzi? Dzwonek kropkowany, Campanula punctata.

H.

10. Data: 2007-08-01 11:20:45

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina Eisner wrote:

> O to w środku chodzi? Dzwonek kropkowany, Campanula punctata.

Dzięki. No to już wiem, że ekspansywna - dobrze. I mam cel w życiu
- muszę znaleźć te inne kolory dzwonków :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Ekipy budowlane z polecenia
Jakie drzewo przy domu zamiast brzozy?
Jak pobrać nasiona z pomidora?