co wybrać na wąski żywopłot

następny post »
From: Andrzej <c...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: co wybrać na wąski żywopłot
Date: Fri, 4 Mar 2011 02:26:04 -0800 (PST)

Witam,
mam nieduża działkę i chciałbym posadzić z 3 stron żywopłot. Troche
szukałem informacji na ten temat nie nie mogę się zdecydować. Szukam
jakiejś rośliny która spełniła by następujace wymagania:
- chce, aby ten zywopłot nie zabierał zbyt dużo miejsca, jak najmniej,
max do 70 cm, więc odpadaja żywopłoty nieformowane, thuja brabant
pewnie też odpadnie, bo jak urośnie to zabiera torche miejsca, pewnie
z 1m albo i więcej
- wysokośc żywopłotudo 2 m
- w miarę szybko rosnący
- docelowo kiedyś w przyszłości zrobię płot, albo z przęseł betonowych
albo ze sztachet bardzo blisko siebie ustawionych. Czyli to może
wpływac na to że żywopłot może być miejscami zacieniony, nie wiem tak
duży wplyw będzie to miało na wybór rośliny
- nie chce aby jego pielęgnacja zabierała zbyt duzo czasu, przycinanie
1-2 roku jest dla mnie ok, ale już comiesieczne przycinanie to dla
mnie za dużo
Narazie wstępnie wymysliłem, że te moje wymagania może spełnić ligustr
lub thuja smaragd. Gydyby porównać szybkośc rośnięcia obydwu to które
rośnie szybciej?
Proszę o pomoc, może mają Panstwo jakieś inne propozycje.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam