co wybrać na wąski żywopłot

1. Data: 2011-03-04 10:26:04

Temat: co wybrać na wąski żywopłot
Od: Andrzej <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam nieduża działkę i chciałbym posadzić z 3 stron żywopłot. Troche
szukałem informacji na ten temat nie nie mogę się zdecydować. Szukam
jakiejś rośliny która spełniła by następujace wymagania:
- chce, aby ten zywopłot nie zabierał zbyt dużo miejsca, jak najmniej,
max do 70 cm, więc odpadaja żywopłoty nieformowane, thuja brabant
pewnie też odpadnie, bo jak urośnie to zabiera torche miejsca, pewnie
z 1m albo i więcej
- wysokośc żywopłotudo 2 m
- w miarę szybko rosnący
- docelowo kiedyś w przyszłości zrobię płot, albo z przęseł betonowych
albo ze sztachet bardzo blisko siebie ustawionych. Czyli to może
wpływac na to że żywopłot może być miejscami zacieniony, nie wiem tak
duży wplyw będzie to miało na wybór rośliny
- nie chce aby jego pielęgnacja zabierała zbyt duzo czasu, przycinanie
1-2 roku jest dla mnie ok, ale już comiesieczne przycinanie to dla
mnie za dużo
Narazie wstępnie wymysliłem, że te moje wymagania może spełnić ligustr
lub thuja smaragd. Gydyby porównać szybkośc rośnięcia obydwu to które
rośnie szybciej?
Proszę o pomoc, może mają Panstwo jakieś inne propozycje.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

2. Data: 2011-03-04 17:53:55

Temat: Re: co wybrać na wąski żywopłot
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
Gydyby porównać szybkośc rośnięcia obydwu to które
rośnie szybciej?

Szybko to robi pies i królik .W efekcie ślepych narobią.
"Chcesz być szczęśliwy przez godzinę - upij się,
Chcesz być szczęśliwy przez rok - ożeń się,
Chcesz być szczęśliwy przez całe życie - załóż sobie ogród"

Albo zywopłot z cisów. ciecie dwa razy wroku wystarcza rosnie wolno ale
zazdrość sąsiadów t(f)ujowych i ligustrowych jest tak radosna. :-))

Pozdrawiam refleksyjnie skryba

3. Data: 2011-03-04 18:16:03

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message

> [...]
>
> Albo zywopłot z cisów. ciecie dwa razy wroku wystarcza rosnie wolno ale
> zazdrość sąsiadów t(f)ujowych i ligustrowych jest tak radosna. :-))

Z tym to tak jak z motoryzacją - najlepszy motocykl to auticzko, to
najlepszy żywopłot to sztachety...

Kwiaty na festiwalu
z grupy historia
muszki na doniczkach - jak to zwalczyć?