Studnia i energia sloneczna.

1. Data: 2011-03-06 10:45:24

Temat: Studnia i energia sloneczna.
Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry budowlancy i ogrodnicy,

Chcialbym zrobic sobie mikrostrumyk zasilajacy stawik.
Do piekna obrazu brakuje mi wody...

Mam studnie, woda jest na 4-6 metrach i rozgladam sie
za czerpaniem "bezkosztowym" typu energia sloneczna
czy wiatrowa (niechetnie) dzialajacym na okraglo.
Zdaje sobie sprawe, ze pewnie bedzie drozej niz wlaczyc
pompe (mam pompe), ale za to o ile piekniej.

Pytanie: szukam pompy malej mocy (do 100 W ?),
ale wysokosprawnej. Badalem pompki akwariowe i stawikowe
i to jest jeden szajs, zdolny podniesc wode na jakis metr.

Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.
Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

pozdr serd
--
A S

2. Data: 2011-03-06 11:10:07

Temat: Re: Studnia i energia sloneczna.
Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zastanow sie raczej czy starczy ci wody do zasilania tego strumyka - ciagly
pobor wody moze ci zwyczajnie wyciagnac cala stydnie wody. Jak juz to bym ze
stawu wyciagal na poczatek strymyka i strumyk wpada do stawu spowrotem

3. Data: 2011-03-06 12:19:35

Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-06 12:10, Michał Gut pisze:
> [...]
> ciagly pobor wody moze ci zwyczajnie wyciagnac cala stydnie wody. Jak
> juz to bym ze stawu wyciagal na poczatek strymyka i strumyk wpada do

Wystarczy :) Byly wielodniowe próby poboru z ocena wysokosci lustra.
Chodzi mi mikrostrumyk, taki ciurek.
--
A S

4. Data: 2011-03-06 12:31:38

Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wystarczy :) Byly wielodniowe próby poboru z ocena wysokosci lustra.
> Chodzi mi mikrostrumyk, taki ciurek.

no to na co ci pompka 100W
ogonisz to mniejsza wlasnie - akwariowa czy taka od samochodowego
spryskiwacza do szyb. z drugiej strony masz nisko lustro wody. mysle ze bez
testow by sie nie obylo

5. Data: 2011-03-06 13:08:05

Od: "HANA" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
> konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

Sprobuj moze pompy od pralki
ma cos kolo 70W, ewentaulnie dwie jesli nie pociagnie na taka wysokosc

--
pozdrwiam
Andrzej

6. Data: 2011-03-06 14:03:10

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej S." <A...@g...com> wrote in message
> [...]
> Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
> konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

Pompka obiegowa do CO.

7. Data: 2011-03-06 14:06:01

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> "Andrzej S." <A...@g...com> wrote in message

> Pompka obiegowa do CO.

Obieg musi być zamknięty, a uzupełnianie wody na zasadzie zaworu sterowanego
poziomem wody w stawku.

8. Data: 2011-03-06 14:13:30

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
> Zdaje sobie sprawe, ze pewnie bedzie drozej niz wlaczyc
> pompe (mam pompe), ale za to o ile piekniej.

Piekne hobby :-) Bez sensu, ale to hobby, wiec moze być.

> Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.

Pewnien kłopot moze ci robić słońce -wiesz -on sie chowa czasem :)

b.

9. Data: 2011-03-06 17:10:40

Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.

Pewnien kłopot moze ci robić słońce -wiesz -on sie chowa czasem :)

to nie problem. w nocy bedzie mogl wlaczyc 2 lampy halogenowe po 2kw kazda
ktore beda oswietlac panele ;)

10. Data: 2011-03-06 17:38:47

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:il0f6e$4qa$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> to nie problem. w nocy bedzie mogl wlaczyc 2 lampy halogenowe po 2kw kazda
> ktore beda oswietlac panele ;)

spodziewałem ze to mozna jakos prosto rozwiązać, ale ten pomysł bije inne na głowe
:-)

b.

co wybrać na wąski żywopłot
Kwiaty na festiwalu