co z kabanosów??

1. Data: 2005-07-16 18:24:53

Temat: co z kabanosów??
Od: "fiora" <a...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie zlozylo ze dostalam ok. kilograma
kabanosow. Uwazam , ze sa za suche i za duzo w nich mięsa...
Poradzcie, co mogę z nich przyrzadzic, aby to zmienic.
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2005-07-16 18:39:45

Temat: Re: co z kabanosów??
Od: "Przemodar" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fiora" <a...@n...com.pl> kwękała:
> Uwazam , ze sa za suche i za duzo w nich mięsa...

Dżizas! Ile bym dał, żeby w przypadku innych wędlin narzekać, że za dużo w
nich mięsa. Zazwyczaj za dużo w nich wody i soli... :-)
Wciachaj masowo do lecza, teraz papryka, cukinia, kabaczki i pomidory są
coraz tańsze. Choć ja nie popełniłbym takiego barbarzyństwa. Kabanosy
najlepiej smakują do piwa i telewizora.

"Powiedziałem i ukoiłem sumienie..."

3. Data: 2005-07-16 18:40:21

Od: Paweł <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fiora" <a...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kabanosow. Uwazam , ze sa za suche i za duzo w nich mięsa...
> Poradzcie, co mogę z nich przyrzadzic, aby to zmienic.

Można dać jako składnik pizzy. :-)

4. Data: 2005-07-16 18:48:18

Od: Zdzisiek <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

fiora wrote:

> [...]
> kabanosow. Uwazam , ze sa za suche i za duzo w nich mięsa...
> Poradzcie, co mogę z nich przyrzadzic, aby to zmienic.

Slyszalem juz rozne narzekania ale zeby bylo za duzo w kielbasie miesa
to widze 1-wszy raz.
Domyslam sie ze zalezy Ci na smaku i konsystencji kielbasy z przed lat.
Robilo sie ja tak, ze czesc miesa zastepowano rozmoczonym papierem
toaletowym lub trocinami. Bedziesz miala z tym troche roboty, ale na
pewno warto. Nie dosc ze otrzymasz smak z przed lat to i ilosc zwiekszy
sie o jakoes 30-40%.
Zawsze mi sie wydawalo ze kabanosy wyroznialy sie od innych kielbas tym
ze byly suche. Czym suchsze tym lepsze i drozsze bo mniej w nich
darmowej wody a wiecej kosztownego miesa, ale moge sie mylic.
Pozdrawiam i zycze smacznego :-).

5. Data: 2005-07-16 19:07:42

Od: " zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

fiora <a...@n...com.pl> napisał(a):

> Tak sie złozylo ze dostalam ok. kilograma
> kabanosow. Uwazam , ze sa za suche i za duzo w nich mięsa...
> Poradzcie, co mogę z nich przyrzadzic, aby to zmienic.
> Pozdrawiam

Widziałam w takim wydaniu:
- w hotdogu
- w eintopfie -gęsta, klarowna zupka z grubo krojonych jarzyn + kukurydza np.,
+ czerwona papryka w kawałkach + krojone skośnie 2 cm kawałki kabanosa.

6. Data: 2005-07-16 20:20:53

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fiora" <a...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> Tak sie zlozylo ze dostalam ok. kilograma
> kabanosow. Uwazam , ze sa za suche i za duzo w nich mięsa...
> Poradzcie, co mogę z nich przyrzadzic, aby to zmienic.

Za dużo mięsa? Dobrze słyszę?

Pzdr
Paweł

7. Data: 2005-07-16 21:45:57

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 16 juillet 2005 ŕ 20:24:53, dans <dbbjdt$jqf$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Tak sie zlozylo ze dostalam ok. kilograma
> kabanosow. Uwazam , ze sa za suche i za duzo w nich mięsa...
> Poradzcie, co mogę z nich przyrzadzic, aby to zmienic.

Widze ze zwrot "za duzo miesa" budzi sporo zamieszania :)

Przypuszczam ze chodzilo ci o to ze kabanos jest za malo soczysty.

Radze ci zrobic plonace kabanosy, jest to specjalnosc polskich
restauracji w Paryzu (ktore pewnie chcialy zuzytkowac produkt dobry
ale raczej nie znany Paryzanom) : kabanosy tniesz na 2-4 cm kawalki,
polewasz kilkoma lyzkami spirytusu, i podpalasz. Dlugosc palenia
zalezy oczywiscie od ilosci spirytusu, nalepiej podpalic juz na stole.

Kabanos po tym zabiegu jest lekko z wierzchu przypieczony, tluszcz w nim
zawarty jest rozgrzany, mieso staja sie soczystsze, no i zapach
jalowca jest o wiele bardziej intensywny.

Nie nalezy tego robic w kosmicznych ilosciach bo taki kabanos szybko
stygnie.

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2005-07-16 22:25:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 16 Jul 2005 23:45:57 +0200, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

> [...]
>jalowca jest o wiele bardziej intensywny.
>
>Nie nalezy tego robic w kosmicznych ilosciach bo taki kabanos szybko

Na moim weselu byly takie plonace kabanosy miedzy innymi.
Fajne...pamiec mam dosc dobra, bo kupe lat temu to bylo (pamieta
kto sklepy komercyjne? No wlasnie tam trzeba bylo wystac kabanosy

pierz
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-07-17 09:47:48

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):
[...]
> Kabanos po tym zabiegu jest lekko z wierzchu przypieczony, tluszcz w nim
> zawarty jest rozgrzany, mieso staja sie soczystsze, no i zapach
> jalowca jest o wiele bardziej intensywny.
[...]

Skąd jałowiec w tych kabanosach? Zawsze z przypraw dodawano czarny
pieprz, kminek i odrobinę gałki muszkatołowej.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-07-17 22:49:19

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 17 juillet 2005 ŕ 11:47:48, dans <dbda5c$jmc$2@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]

> Skąd jałowiec w tych kabanosach?

Nie wiem. Ale wystarczy powachac wiekszosc polskich suszonych kielbas
aby poczuc jalowiec. To jest zreszta najbardziej charakterystyczna
cecha w porownaniu z tutejszymi wedlinami.

> Zawsze z przypraw dodawano czarny
> pieprz, kminek i odrobinę gałki muszkatołowej.

Kminku nigdy nie widzialam (moze zmielony) ani nie wyczulam. Galki
tysz nie, co nie znaczy ze ich w wedlinach nie ma.

Ewcia

--
Niesz

bita smietana + advocat?
Wisnie + spirytus = ?
Gofry
Schabowe inaczej
Spirytus oryginał czy podróbka-jak rozpoznać?