cortineff

1. Data: 2003-08-24 18:37:45

Temat: cortineff
Od: "Ryś" <r...@b...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz laryngolog przepisał mi do ucha maść cortineff, natomiast na
opakowaniu nic nie jest napisane że lek ten można używać w laryngologii jest
natomiast napisne że używa go się w okulistyce.Na tubie podany termin
ważności 12.2003r natomiast w internecie jest podane że lek traci ważność 3
tygodnie po otwarciu tuby.Lekarz zalecił stosowanie maści doraznie w
przypadku dolegliwości usznych.Do tej pory używałem tej maści nawet w
okresie dwóch lat po otwarciu tuby.Co o tym sądzicie? Proszę o radę.

2. Data: 2003-08-24 19:43:54

Temat: Re: cortineff
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryś" <r...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przypadku dolegliwości usznych.Do tej pory używałem tej maści nawet w
> okresie dwóch lat po otwarciu tuby.Co o tym sądzicie? Proszę o radę.

Masc Cortineff jest lekiem okulistycznym, ale ze wzgledu na jego stezenie
mozna go rowniez stosowac w laryngologii. Nie jest to wprawdzie zaznaczone
na ulotce ( jak to jest w przypadku Dicortneffu ), ale dozwolone.
Data waznosci na tubie okresla termin do ktorego nalezy OTWORZYC i zuzyc
masc. Po otwarciu masc powinno sie uzywac nie dluzej niz 3 tygodnie, ze
wzgledu na utrate sily dzialania i wystepowanie rozkladu podkladu
masciowego. W rzeczywistosci ( w praktyce ) pozwalamy na uzywanie masci do
5-6 tygodni od otwarcia, pod warunkiem ze jest ona przechowywana w
temperaturze nie wyzszej niz 10-14 stopni.
Zle, ze uzywales raz otwarta masc przez okres 2 lat od otwarcia.
Nadmieniam, ze zbyt dlugie stosowanie sterydow ( Cortineff ) nie jest
zupelnie nieszkodlewe i wymaga okresowej kontroli lekarskiej ( co miesiac ).

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-08-24 21:09:12

Od: "Ryś" <r...@b...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> casus
> spec. ch. oczu
>Dziękuję za obszerne wyjśnienie.Uważam,że na opakowaniu lub w ulotce
powinna być informacja o tym ,że maść należy zużyć w okresie 3 tygodni po
otwarciu bo skąd pacjent ma o tym wiedzieć.

4. Data: 2003-08-24 21:21:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> powinna być informacja o tym ,że maść należy zużyć w okresie 3 tygodni po
> otwarciu bo skąd pacjent ma o tym wiedzieć.

Na ulotce na pewno taka informacja sie znajduje.

casus

wzór pieczątki
roznica temperatur a zdrowie
Re: gastroduodenitis erosiva
Tętniak mózgu?
pilnie !! żółta barwa płytki paznokcia a choroba