degeneracja siatkówki oka

1. Data: 2003-08-24 20:46:43

Temat: degeneracja siatkówki oka
Od: "E. Krywult" <list.ek@(no spam !)kn.bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję Doktorze "Casus" za informacje o degeneracji siatkówek.
Rozumię, że mój casus jest beznadziejny jeśli chodzi o zdegenerowane oko. Na
szczęscie natura wyposażyła mnie hojnie i mam jeszcze drugie oko. Ono stara
się jak może, ale przy minus 9 dioptriach, cylindrze minus 1,5 i
okołplamkowo drobnych zanikach RPE nie wiem czy długo pociągnie. Czy dla
niego warto podjąć profilaktycznie ozonoterapię i brać trental? Czy te
zabiegi kłóciłyby się z dalszą terapią fotodynamiczną stosowaną dla
zdegenerowanego oka? Jeśli to nie jest zbyt czasochłonne, proszę wytłumacz
co znaczy "pobudzić komórki do pracy" za pomocą terapii fotodynamicznej.
Pozdrawiam
Elzbieta.

2. Data: 2003-08-25 20:05:07

Temat: Re: degeneracja siatkówki oka
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy dla
> niego warto podjąć profilaktycznie ozonoterapię i brać trental?

Ozonoterapia i terapia trentalem to pozostalosc po radzieckiej medycynie,
ktora utkwila klinice w Katowicach mocno w pamieci, przerzucajac swoja
madrosc paru innym szpitalom i pojedynczym lekarzom. Medycyna swiatowa nie
przyjela tego pomyslu i ocenila ten sposob leczenia za nieefektywny. Na
zachodzie jest on traktowany jako ponadstandard i leczenie bez efektu -
tylko na zyczenie pacjenta. U nas jeszcze stosowane "na wszelki wypadek",
aby sumienie miec czyste i aby pacjent nie mial pretensji, ze sie z nim nic
nie robi. Ja osobiscie zawsze mowie pacjentom prawde i nie czaruje ich, ze
tylko ten sposob leczenia utrzyma im widzenie. Nie moge oczywiscie zabronic,
jesli sami sie wybiora na ten sposob leczenia.

> [...]
> co znaczy "pobudzić komórki do pracy" za pomocą terapii fotodynamicznej.

Te zabiegi ani sie kloca, ani pomagaja.
A to tlumaczenie.,...hmmmm....juz mnie palce bola:-))))))))) - uproszczenie
mowiac: swiatlo wywoluje pewne reakcje, ktore pobudzaja pewne substancje,
ktore znajdujac sie w pewnych komorkach robia je bardziej aktywne. Ta
poprawa w pewnym sensie nazwijmy to krazenia wewntarzkomorkowego powoduje,
ze niektore struktury siatkowki sa silniejsze i pracuja lepiej. A czy to ma
przelozenie na ostrosc wzroku? Rzadko, ale bywa. Skuteczniejsze przy
niedowidzeniach u dzieci, ale niekiedy u doroslych robia wrazenie, ze jest
lepiej. Tylko nie pytaj mnie juz jakie substancje, jakie
komorki....itd:-))))))))

pozdr.

casus

cortineff