cos zlego z ziemia do kwiatkow?

1. Data: 2006-03-08 12:17:05

Temat: cos zlego z ziemia do kwiatkow?
Od: "Megi Wu" <m...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

moze ktos juz mial taki problem, a moze tylko u mnie dzieja sie dziwne
rzeczy. Otoz zakupilam w sklepie ogrodniczym ziemie do kwiatkow. Posadzilam
w doniczki Calle, postawilam je w chlodnym pomieszczeniu i ... ziemia
przykryla sie bialym nalotem, jakby plesn. To samo stalo sie z ziemia w
ktora wsialam nasionka Gazanii, Szalwii a pozniej przykrylam folia, zeby
szybciej zeszly.
O czym moga swiadczyc takie objawy? Zla ziemia? zle warunki? macie jakies
pomysly ?

Pozdrawiam,
Magda

2. Data: 2006-03-08 12:31:10

Temat: Re: cos zlego z ziemia do kwiatkow?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Megi Wu" <m...@w...peel> napisał w wiadomości
> [...]
> szybciej zeszly.
> O czym moga swiadczyc takie objawy? Zla ziemia? zle warunki? macie jakies

Archiwum...znaczy normalny objaw przy kupowaniu kiepskiej ziemi:( Przy
okazji podaj nazwę i producenta, żeby było wiadomo, czego unikać.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2006-03-08 12:50:47

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Archiwum...znaczy normalny objaw przy kupowaniu kiepskiej ziemi:( Przy
> okazji podaj nazwę i producenta, żeby było wiadomo, czego unikać.
>
> Pozdrawiam, Basia.

A resztę ziemi przeprażyć w piekarniku, jeśli chce się ją jeszcze do czegoś
użyć.
2 lata temu miałam w ziemi nicienie (!), ale to była ziemia marki Lider
Szajs, więc wszystko było możliwe.
Pozdrawiam
też Basia

4. Data: 2006-03-08 13:01:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości

> [...]
czegoś
> użyć.
> 2 lata temu miałam w ziemi nicienie (!), ale to była ziemia marki Lider

I uważać na wrażenia węchowe po prażeniu, choć jeśli to czysty torf, to może
nie waniajet tak, jak mój kompost:) I odczekać ze 2-3 tygodnie, nim się tego
cudu uzyje do wysiewów.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2006-03-08 13:06:48

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I uważać na wrażenia węchowe po prażeniu...

Oooooo taaaak, wonieje katafalkiem po i przed. Takie tam "cmentarne" klimaty
;)
Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-03-08 18:23:03

Temat: Odp: cos zlego z ziemia do kwiatkow?
Od: "Megi Wu" <m...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

Przy
> okazji podaj nazwę i producenta, żeby było wiadomo, czego unikać.

uniwersalne podloze kwiatowo-warzywne "Arex" - produkowane gdzies w
Trawnikach
podloze kwiatowe "Aura"

jakos moge pomoc tym Cannom ktore sa w tej zle ziemi? niby przenioslam je w
cieplejsze miejsce i bialy nalot zniknal ...
W zwiazku z pojawieniem sie tego problemu, gdzie mam kupic ziemie zeby byla
ona dobrej jakosci, skoro kupowana w sklepie ogrodniczym wlasnie powoduje
wyzej wymienione objawy?

Pozdrawiam,
Magda

7. Data: 2006-03-08 18:29:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy
> >

> uniwersalne podloze kwiatowo-warzywne "Arex" - produkowane gdzies w
> Trawnikach
> podloze kwiatowe "Aura"

Aha. To przy okazji odradzam też "Bellę" :)

> jakos moge pomoc tym Cannom ktore sa w tej zle ziemi? niby przenioslam je
> cieplejsze miejsce i bialy nalot zniknal ...

Możesz spróbować podlać roztworem Previcuru. Do nabycia w ogrodniczym. Ja
kiedyś próbowałam czosnkiem (napar), ale był za słaby.

> W zwiazku z pojawieniem sie tego problemu, gdzie mam kupic ziemie zeby
byla
> ona dobrej jakosci, skoro kupowana w sklepie ogrodniczym wlasnie powoduje
> wyzej wymienione objawy?

No cóż...możesz albo spytać tu na grupie, która kupowana ziemia jest dobra
(ja polecam Ogroplant, choć nie do wszystkich roślin), albo niestety
testować na własnej skórze różne kupowane. Albo - jeśli masz ogród, a w nim
kompostownik - przygotowywać ziemię na własną rękę.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2006-03-08 18:41:37

Od: "Megi Wu" <m...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nim
> kompostownik - przygotowywać ziemię na własną rękę.

Jak ziemia odmarznie skorzystam z tego pomyslu :-)

Pozdrawiam,
Magda

9. Data: 2006-03-08 19:54:37

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> O czym moga swiadczyc takie objawy? Zla ziemia? zle warunki? macie jakies
> pomysly ?
> Pozdrawiam,
> Magda

Kup podłoża lub substraty Kronen. W zależności od przeznaczenia różne
podłoża - opis na opakowaniu. Ziemia do kwiatków to zwykle stare podłoże z
jakiejś szklarni. Stąd od razu pleśń. Można też odkazić na własną rękę.
Piekarnika nie polecam. Lepiej ugotować....

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

Dzień Kobiet
koniec żartów
Gdzie w internecie znajdę Adonis vernalis po angielsku?
wysępiłbym :-)
jak odstraszyc koty?