creme brule

1. Data: 2002-10-12 19:36:31

Temat: Re: creme brule
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:

500 ml smietanki kremowki
1 laska wanilii
5 zoltek
5 lyzek bialego cukru
5 lyzek cukru jasnobrazowego lub bialego na wierzch
Przepis:
Piec rozgrzac do 150C/300F. Przygotowac czajnik z gotujaca woda, 4 male
plaskie szklane miseczki i blache z wysokimi brzegami, w ktorej te miseczki
sie zmieszcza. Blache umiescic w piecu. W srednim garnku doprowadzic
smietanke do wrzenia razem z laska wanilii i zdjac z ognia. Wyjac wanilie,
lekko oplukac, przeciac wzdluz jednego brzegu, nozem zeskrobac mikroskopijne
ciemnobrazowe nasionka wzdluz
wnetrza calego straku i dodac do smietanki. (Reszte wanilii wsadzic do
sloika z cukrem.)Zoltka ubic z bialym cukrem, polaczyc ze smietanka. 4
miseczki wypelnic mieszanka zoltkowo-smietankowa i ustawic w piecu na blasze
z wysokimi brzegami. Ostroznie wypelnic blache naokolo miseczek
gotujaca woda z czajnika do polowy wysokosci miseczek.
Piec 40 minut. Wyjac, ostudzic 30 minut. Brazowy cukier umiescic w sitku i
przesiac cienka rowna warstwe na wierzchu kremu. Wstawic pod opiekacz lub
przypalic cukier palnikiem.
Wskazówki i uwagi:
Mozna uzyc bialego cukru na wierzchu, ale brazowy cukier sie o wiele
lepiej topi i pali, jak rowniez zastyga w cieniutka warstwe twardego
karmelu, co nadaje wspanialego yin i yang tej potrawie - chrupiace kawalki
karmelu w rozplywajacym sie w ustach budyniu waniliowym. Krem bedzie mial
male czarne kropeczki nasion wanilii, ktore wygladaja, jak pieprz, a nadaja
niezwykle szlachetny smak. Po tych nasionkach mozna poznac prawdziwy creme
brulee. Testujac w ten sposob restauracje od razu mozna sie zorientowac co
do poziomu ich umiejetnosci kulinarnych.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-01-05
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:Magdalena Bassett

mi wyszedl za pierwszym razem i byl pyszny.

1. Data: 2002-10-12 19:41:51

Temat: creme brule
Od: "Winnie" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow,
poszukuje przepisu sprawdzonego na creme brule i jakichs podpowiedzi jezeli
sa haczyki w przygotowaniu... nigdy tego nie robilam jeszcze :)

Pozdrawiam
Winnie

1. Data: 2002-10-13 11:01:51

Od: Vefour <v...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Winnie wrote:
> [...]
> poszukuje przepisu sprawdzonego na creme brule i jakichs podpowiedzi jezeli
> sa haczyki w przygotowaniu... nigdy tego nie robilam jeszcze :)

Przpeis juz masz. teraz haczyki: po pierwsze aby osiagnac najlepsza
konsystencja, po zmieszaniu zoltek ze smeitana warto mieszanine jeszcze
podgrzac, ale NIE ZAGOTOWAC, bo beda grudy. I nie wlewaj zoltek do
wrzacej smietany, odczekaj chwile. Tak samo z temp. piekarnika, 150 C
jest OK, ale uwazaj aby nie zagotowac kremu. I jeszcze jedno - czesc
ludiz woli mieszac smietane z mlekiem (pol na pol), krem jest lzejszy,
ale IMO znacznie gorszy w smaku.

haczyk dwa: nie mozesz wylac za grubej warstwy kremu do miseczek, bo
bedziesz mial problem ze scieciem. Ale z drugiej strony, bez przesady, -
ja robie ok. 3-4 cm. Jak wkladasz na blache, warto dac na spod recznik
papierowy lub gazety - izolacja aby sie nie zagotowal krem i miseczki
nie ganiaja po blasze.

haczyk trzy: jak masz dosc wanilii (dobra, ale ile mozna) do gotujacej
sie smietanki mozesz wrzucac rozne ustrojstwa, np. aromatyzowane herbaty
rozana, jasminiowa). Potem przez sitko i dalej jak pisała Magda. Mozna
tez dodawac owocow lub orzeszkow (polecam pistacje, czesc
rozgniecionych, krem ma wtedy zielonkawa barwe). Fajna idea jest tez
skarmelizowany skorka z pomaranczy, do srodka lub na wierzch podczas
zapiekania.

haczyk cztery - wspomniany w przepisie. Chodzi o zapiekanie -
najwygodniej uzyc palnika (jeszcze lepiej takiego elektrycznego
profesjonalnego urzadzenia do przypiekania kremu, ale tego pewnie nikt z
nas nie ma) - palnik to po prostu naboj z gazem z nasadka, jest w
marketach gospodarczych do opalania lub lutowania. Najlepiej wziac z
zintegrowanym zapalnikiem. Uwaga przy uzywaniu :))))

haczyk piaty - brazowy cukier. Fakt, jest lepszy od bialego, zwlaszcza
demerara. Ale czesc ciemnych cukrow jest dosc wilgotna, wiec wtedy
lepiej je uprzednio dac na troche do piekarnika.

haczyk szosty - roznie ludzie lubia, niektorzy gorace, niektorzy zimne
(po przypaleniu wierzchu dajesz znow do lodowki). Ja robie tak - wyjmuje
i chlodze w lodowce. Potem zapiekam i podaje - spod zimny, gora goraca.
Mniam.

Chyba tyle, perfekcyjny creme brulee to nieprosta rzecz, ale warta
eksperymentow. Chyba moj ulubiony deser.

Yours,

V.

makaron do lazzani
prosze, niech mnie ktos oświeci jaki błąd popełniłam...
weki z pomidorów i papryki
kotlet po belwedersku
Sos pomidorowy do makaronu