cukrzyca i próba zajścia w ciąż

1. Data: 2004-12-09 20:40:12

Temat: cukrzyca i próba zajścia w ciąż
Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam takie małe pytanko i najpierw pytam Was a i tak udam się z tym problemem
do specjalisty.

Od pół roku staramy się z mężem o dziecko, w miedzyczasie wykryto u mnie
cukrzycę, więc jestem na insulince i właśnie z tym jest problem chyba,
ponieważ nie potrafię zajść w ciążę.
Czy cukier moze mieć z tym coś wspólnego? Moja pani doktor diabetolog odsyła
mnie w razie czego do pani doktor ginekolog (ciekawe czy będę długo tak
krążyć?) ale dopiero za jakieś pół roku - bo podobno jedna połowa roku to za
mało żeby mówić o problemie. Tylko ciekawe kiedy mam widzieć ten problem jak
lata mi uciekają i coraz trudniej utrzymać odpowiedni poziom cukru.

I odpowie mi ktoś? Poradzi coś?
Ewa

2. Data: 2004-12-10 10:21:50

Temat: Re: cukrzyca i próba zajścia w ciąż
Od: Cathleen <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FHULIKOR schrieb:
> [...]
> ponieważ nie potrafię zajść w ciążę.
> Czy cukier moze mieć z tym coś wspólnego?

Możesz zajść w ciążę i urodzić zdrowe dziecko. Ważne jest, aby poziomy
cukru we krwi były dobrze kontrolowane przed zajściem w ciążę. Zalecana
jest antykoncepcja do czasu ustabilizowania się poziomu cukru na
poziomie normalnym lub prawie normalnym przez przynajmniej dwa miesiące.
Więcej: http://www.cukrzyca.org/view.asp?ID=330

Jeżeli po roku starań dalej nie uda się tobie zajść w ciążę to jako
pierwsze badanie najlepiej jest zbadać nasienie, potem hormony, drożność
itd. Na razie jednak chyba najlepiej byłoby ustabilizować poziom cukru,
a potem zacząć starania. Oczywiście życzę owocnych starań i dobrze
przebiegającej ciąży :)

--
Cathleen
"Glowa do góry! - rzekl kat zarzucajac stryczek." - Lec

rozdzielenie sjamskich bliźniąt
kolano [dlugie]
szkla kontaktowe-zszokowalam sie:(
wynik biopsji