czas reakcji

1. Data: 2000-11-21 21:10:36

Temat: czas reakcji
Od: "arach" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

poszukuje informacji (najlepiej na sieci,
ale nie tylko) na temat czasu reakcji.
Interesuja mnie podstawy - definicja,
znaczenie, z jakimi cechami toto koreluje itp.

arach

1. Data: 2000-11-22 08:19:51

Temat: Re: czas reakcji
Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

arach <a...@y...com> w artykule news:8veo6c$234$1@news.tpi.pl pisze...
> poszukuje informacji (najlepiej na sieci,
> ale nie tylko) na temat czasu reakcji.
> Interesuja mnie podstawy - definicja,
> znaczenie, z jakimi cechami toto koreluje itp.

W sieci na pewno cos jest, ale najlepiej szukac (jesli ma sie dostep) w
pismach naukowych. Czas reakcji (reaction time) moze byc zlozony albo
prosty. RT prosty bada sie tak, ze gdy na ekranie komputera pojawi sie np.
kwadrat, to trzeba nacisnac jakis klawisz. Naromiast czas reakcji zlozonej
bada sie tak, ze jak na ekranie pojawi sie jakas strzalka, to trzeba wcisnac
taka sama na klawiaturce. Wiadomo, ze RT koreluje dodatnio z IQ. Wiadomo
tez, ze mezczyzni maja lepszy RT od kobiet, co wcale nie znaczy, ze przez to
sa inteligentniejsi.

--
A. S.
ICQ: 93514181

1. Data: 2000-11-22 09:39:48

Od: "arach" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Paker <p...@k...net.pl> w artykule news:8vfvng$bpl$1@news.tpi.pl pisze...
> [...]
> tez, ze mezczyzni maja lepszy RT od kobiet, co wcale nie znaczy, ze przez

dzieki.
Niestety do pism naukowch nie mam dostepu
(no, moze mam ale o tym nie wiem)
moze jakas literature moglbys polecic?
a.

1. Data: 2000-11-24 16:30:52

Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

arach <a...@y...com> w artykule news:8vg434$nvb$1@news.tpi.pl pisze...

>moze jakas literature moglbys polecic?
> a.

Spoko. Woodworth i Schlosberg, a tytul zdaje sie: Psychologia
eksperymentalna. Jest tam caly rozdzial dotyczacy czasu reakcji.

1. Data: 2000-11-25 19:16:24

Od: "arach" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Paker <p...@k...net.pl> w artykule news:8vm557$bmr$1@news.tpi.pl pisze...
> Spoko. Woodworth i Schlosberg, a tytul zdaje sie: Psychologia
> eksperymentalna. Jest tam caly rozdzial dotyczacy czasu reakcji.

heh to juz mam, ale dzieki :)
juz sobie poradze

czesc to ja
Zycie to gra