czeremcha

1. Data: 2004-09-26 07:37:03

Temat: czeremcha
Od: "Zbigniew Modecki" <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Czy ktoś mógłby mi poradzić jak (i gdzie) można zdobyć owoce czeremchy?
Zbyszek

2. Data: 2004-09-26 07:49:17

Temat: Re: czeremcha
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Modecki wrote:

> Witam wszystkich,
> Czy ktoś mógłby mi poradzić jak (i gdzie) można zdobyć owoce czeremchy?

A w lesie nie można pozyskać?

--
richo

3. Data: 2004-09-26 09:52:30

Temat: Odp: czeremcha
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbigniew Modecki <h...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cj5ros$1hh$...@n...news.tpi.pl...
> Witam wszystkich,
> Czy ktoś mógłby mi poradzić jak (i gdzie) można zdobyć owoce czeremchy?
A nie jest juz za późno na czeremchę???
Pozdrav.Rene

4. Data: 2004-09-26 19:26:58

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Rene" <r...@i...pl> wrote in message

> A nie jest juz za późno na czeremchę???

Pozno. U mnie w ogrodzie juz nie ma owocow. Mozna jednak znalesc jeszcze
owocujace drzewa o tej porze roku (przy odrobinie szczescia), np. w
gorach.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-09-26 23:51:39

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cj755u$7u5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> "Rene" <r...@i...pl> wrote in message

> Pozno. U mnie w ogrodzie juz nie ma owocow. Mozna jednak znalesc jeszcze
> owocujace drzewa o tej porze roku (przy odrobinie szczescia), np. w
> gorach.

A tak swoją drogą, czy ktoś wie, czy regionalna, podkarpacka, nazwa
"korcianka" to właśnie odnosi się do owoców czeremchy?
Wydaje mi się, że tak, ale kiedy pytam lokalnych, "czy to drzewo to
czeremcha", to głupio się uśmiechają i mówią, że to "korcianka":)

moon

6. Data: 2004-09-26 23:51:39

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-09-27 08:18:40

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@w...pl>

> A tak swoj? drog?, czy kto? wie, czy regionalna, podkarpacka, nazwa
> "korcianka" to wła?nie odnosi się do owoców czeremchy?
> Wydaje mi się, że tak, ale kiedy pytam lokalnych, "czy to drzewo to
> czeremcha", to głupio się u?miechaj? i mówi?, że to "korcianka":)

Flora O. mówi, że:
cyt.:
Nazwy drugorzędne, dawne i ludowe: trzemcha; czaromcha, czeremcha,
czeremcha pospolita, czeremszyna, czeromcha, kociba, kocierpka,
kocierzba, kociubina, kociubka, kociurbka, korcipka, korciupka,
korciurbka, kornipka, kruszina, kuciapa, kucipka, kurcipa, pocierpka,
puciepki, smrodyna, smrodynia, smrodzina, (śliwa cierpka), (śliwa
czeremcha), (śliwa kocierpka), (śliwa korcipka), trescutka, trzemucha,
trześnia, trześnia czeremcha, (wiśnia czeremcha).

--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

8. Data: 2004-09-27 23:46:40

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <l...@w...pl> wrote in message

> A tak swoją drogą, czy ktoś wie, czy regionalna, podkarpacka, nazwa
> "korcianka" to właśnie odnosi się do owoców czeremchy?

Nie wiem. Miejscowi maja swoje nazewnictwo. Ja zaczalem od nazw
botanicznych. W moich kregach nie uzywano nazw ludowych.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2004-09-28 08:18:14

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cja9qn$701$4@nemesis.news.tpi.pl...
> "Moon" <l...@w...pl> wrote in message

> Nie wiem. Miejscowi maja swoje nazewnictwo. Ja zaczalem od nazw
> botanicznych. W moich kregach nie uzywano nazw ludowych.

No właśnie... szkoda, że was nie uczą też i nazw ludowych, tak na "wszelki
wypadek".
Teraz, żeby się dowiedzieć czy korcianka to czeremcha to muszę chyba do
Ministerstwa Rolnictwa pisać
;)

moon

10. Data: 2004-09-28 08:22:19

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@w...pl>
[...]
> [...]
"wszelki
> wypadek".
> Teraz, żeby się dowiedzieć czy korcianka to czeremcha to muszę chyba

Raczej tak bo Flora O. mówi:
[...]
PS
To powtórka bo pierwszej odpowiedzi jakos nie widzę.
:-(

---
List wolny od wirusów.

Sprawozdanko z wystaw
tuja
Drzewa owocowe
Liście orzecha włoskiego i kompost
(OT)Czas posadzic drzewo. Sosny czarne.Krakow