pomocy trwawnik zagrożony

1. Data: 2004-09-26 08:22:22

Temat: pomocy trwawnik zagrożony
Od: "spinaker" <p...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
nie byłem wcześniej tutaj. teraz zmusiła mnie koniecznosć znalezienia
fachowej pomocy. na mooim trawniku, ale nie takim uprawianym tylko właściwie
łące zagnieździły się larwy chrabąszczy. podcinaja trawę, któa odchodzi
całymi płatami. teren który już zrzarły to ok 100 m2. siedza sobie zaraz pod
trawą duże białe larwy w charakterystyczną podkowę zgięte. proszę o pomoc
radykalną, zanim dojdą do mojego pięknego hodowlanego trawnika.jaką chemię
mozna zastosować? i czy jest coś niezbyt drogiego a skutecznego ?
z góry dziękuję Piotr

2. Data: 2004-09-26 08:38:59

Temat: Re: pomocy trwawnik zagrożony
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"spinaker" <p...@w...onet.pl> writes:

> proszę o pomoc radykalną, zanim dojdą do mojego pięknego hodowlanego
> trawnika.jaką chemię mozna zastosować?

Trawnik z założenia jest be. Ale zanim sam do tego wniosku dojdziesz,
to uprawiaj go, uprawiaj :-). A odpowiadając na Twoje pytanie:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=996

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien w portowym barze mixer
Wymawiał stale zamiast ,,x'' -- ,,r''.

3. Data: 2004-09-26 08:46:00

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "spinaker" <p...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
> witam

Zobacz wątek "Mnóstwo pędraków" .
Omawiany był taki sam problem.

Pozdrawiam
Teresa

4. Data: 2004-09-26 10:19:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trawnik z założenia jest be. Ale zanim sam do tego wniosku dojdziesz,
> to uprawiaj go, uprawiaj :-). A odpowiadając na Twoje pytanie:
> [...]

Nie popieram. Pedraki było nie było są u siebie.

Pozdrawia sprawiedliwie boletus

5. Data: 2004-09-26 21:03:13

Od: "Halina Antczak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ten sam problem, niestety zniszczenia są znacznie większe. Preparaty
chemiczne do zwalczania pędraków to BASUDIN i DIAZINON (albo dianizon).
Zawsze myli mi się ta nazwa. Niestety aby był efekt preparaty muszą być
wymieszane z glebą do głębokości 20 cm, w trawniku to raczej niemożliwe.
Poza tym jest to dość kosztowne. Moja przyjaciółka ogrodniczka poradziła,
aby w maju i czerwcu, przegrabiać trawniki po skoszeniu, ale to nie pomaga.
Niestety zakładam trawnik od nowa. Ziemię należy przekopać i pozostawić w
tzw, "ostrą skibę" na zimę, przy okazji wybieram wszystkie larwy które
zauważę.
Pozdrawiam - Halszka

6. Data: 2004-09-26 21:39:00

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety zakładam trawnik od nowa. Ziemię należy przekopać i pozostawić w
> tzw, "ostrą skibę" na zimę, przy okazji wybieram wszystkie larwy które
> zauważę.
> Pozdrawiam - Halszka

Ja nie wybieram, zapraszam ptaki.

Pozdrawia boletus

Ps. Zbuduj karmnik na zimę.

7. Data: 2004-09-27 06:19:54

Od: "Alex" <l...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, już zlatują się ptaszyska i trawnik mam zryty jakby przeszło stado
dzików. Do tego kilka kretów kopiących tuż pod powierzchnią no i obraz jak
po wojnie.

8. Data: 2004-09-27 06:50:19

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem coś co się nazywa Tyrinex 480EC. Jeszcze nie zastosowałem, ale z
opisu na opakowaniu wynika, że działa bez konieczności przekopywania z
glebą.

Robert

9. Data: 2004-09-27 09:36:45

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cj8d80$s0j$2@opal.futuro.pl rpm <r...@a...pl>
napisał(a):

> Dostałem coś co się nazywa Tyrinex 480EC. Jeszcze nie zastosowałem,
> ale z opisu na opakowaniu wynika, że działa bez konieczności
> przekopywania z glebą.

Hejka. Jesteś pewien, że nazywa się Tyrinex i że nie trzeba mieszać
z glebą? :-)
Pozdrawiam literówkowo Ja...cki

10. Data: 2004-09-27 09:48:42

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:cj8d80$s0j$2@opal.futuro.pl rpm <r...@a...pl>

Tfuj!!! ale świństwo.

Środek owadobójczy, w formie koncentratu do sporządzania emulsji wodnej.
Zawartość substancji biologicznie czynnej: 480 g chloropiryfosu (związek
z grupy fosforoorganicznych) w 1 l środka.

Środek: szkodliwy dla ludzi - kl.III
toksyczny dla pszczół - kl.I
toksyczny dla ryb - kl.I
dla innych organizmów wodnych:
- rozwielitek - toksyczny - kl.I
- glonów - toksyczny - kl.I
Łatwo palny.
Szkodliwy w kontakcie ze skórą i po połknięciu.
Drażniący skórę.
W środowisku wodnym może powodować długoterminowe odwracalne zmiany.
Przechowywać pod zamknięciem, z dala od dzieci.
Przechowywać z dala od żywności, napojów i pasz.
W czasie pracy z preparatem nie jeść, nie pić i nie palić.
Unikać kontaktu z oczami.
Używać ubrania ochonnego, odpowiednich rękawic ochronnych i ochrony
twarzy.
Gdy poczujesz się źle, zasięgnij porady lekarza (pokaż, jeśli to
możliwe, etykietę).
Po połknięciu niezwłocznie zasięgnij porady lekarza i pokaż pojemnik po
preparacie lub etykietę.
Resztki tego preparatu oraz puste opakowania traktować jako odpady
niebezpieczne.
Unikać przedostania się do środowiska. Zapoznać się ze specjalną
instrukcją (arkuszami danych na temat
bezpieczeństwa).
Uwaga! Zabrania się:
1. Stosowania środka w strefie bezpośredniej ochrony ujęć i źródeł wody
oraz na terenie uzdrowisk i otulin parków narodowych.
2. Spalania opakowań po środku na powierzchni ziemi.
http://www.agrosimex.pl/produkty/pyrinex.php

> Hejka. Jesteś pewien, że nazywa się Tyrinex i że nie trzeba
mieszać
> z glebą? :-)
> Pozdrawiam literówkowo Ja...cki

Oj namieszał Robert trochę, nawet nie przeczytał etykiety.
cyt.:
pędraki, drutowce, opuchlaki.
- Zalecana dawka: 5 l/ha.
Opryskiwać przed sadzeniem i wymieszać środek z glebą przez zabronowanie

;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---