czereśnie, morele

1. Data: 2007-05-07 19:37:11

Temat: czereśnie, morele
Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Zauważyłam, że obok tych drzew rosną małe siewki.
Czy będą z nich normalne, owocujące drzewa? Czy jakieś "dziczki" urosną?
Wyglądają dokładnie tak samo jak "matki" i aż szkoda mi ich wycinać.

Anka

2. Data: 2007-05-11 10:37:15

Temat: Re: czereśnie, morele
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
urosną?
> Wyglądają dokładnie tak samo jak "matki" i aż szkoda mi ich wycinać.

Jeśli rosną to znaczy, że radzą sobie zimą i miejscowymi warunkami.
Wystarczy samodzielnie zaszczepić wybraną odmianą i masz drzewko od
początku do końca "własnoręcznie" wyhodowane. Jeśli nie szczepisz
samodzielnie to masz okazję poćwiczyć. Życzę powodzenia.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2007-05-11 10:47:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba" <z...@o...pl> wrote in message news:f21h95$la$1@news.onet.pl...

> [...]
> początku do końca "własnoręcznie" wyhodowane. Jeśli nie szczepisz
> samodzielnie to masz okazję poćwiczyć. Życzę powodzenia.

Dokładnie, wszelkie odrosty korzeniowe sa bardzo cennymi podkładkami, o
ile nie są drzewem szlachetnym nie wymagającym szczepienia. Zawsze można je
odciąć od korzenia matecznego i ma się drzewo silne i już ukorzenione
(oddzielenie najlepsze jest w jesieni - i natychniastowe posadzenie na
stałym miejscu).

4. Data: 2007-05-11 11:34:03

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> [...]
> odciąć od korzenia matecznego i ma się drzewo silne i już ukorzenione
> (oddzielenie najlepsze jest w jesieni - i natychniastowe posadzenie na

czy to są odrosty korzeniowe? Te małe drzewka
rosną w pewnej odległości od drzewa i jest ich
dosyć dużo - wydawało mi się, że to z pestek
opadłych owoców. Pytam dlatego, że mam też stare
wiśnie, które mają mnóstwo takich "małych" - te
obok drzew usuwam, ale mam za siatką opuszczoną
działkę i te drzewka, które urosły za siatką z
moich odrostów, czy też pestek, jak myślałam, są
już całkiem spore i nawet mają wisienki, tylko
niezbyt dużo.

Anka

5. Data: 2007-05-11 11:53:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> działkę i te drzewka, które urosły za siatką z
> moich odrostów, czy też pestek, jak myślałam, są
> już całkiem spore i nawet mają wisienki, tylko

Wykop jedno - będziesz wiedziała - z pestki - będzie w miarę samodzielne - o
ile samo nie wypuściło swoich odrostów - z korzenia matecznego - będzie dość
gruby korzeń np 5-7cm + kępa drobnych korzeni wokół drzewka. Niektóre
odmiany dają tego "na potęgę. Nie tylko czereśne, wiśnie, morele, ale śliwy,
czy nawet tarnina - tak przydatna na nalewki.

Poszukuje kosiarki spalinowej do 1500zl
Misecznik śliwowy
Jak odstraszyć KUNĘ, Pomocy
Mrówki.