Polystichum polyblepharum

1. Data: 2007-05-07 20:36:22

Temat: Polystichum polyblepharum
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szacownego grona próbował rozmnażać tego paprotnika przez
podział?
Będę wdzięczna za podzielenie się uwagami.

2. Data: 2007-05-08 18:02:05

Temat: Re: Polystichum polyblepharum
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):
> Czy ktoś z szacownego grona próbował rozmnażać tego paprotnika przez
> podział?
> Będę wdzięczna za podzielenie się uwagami.

A nie daje się?
Propagation: Divide the root clump in spring to propagate this fern.
http://www.floridata.com/ref/P/polys_pol.cfm
pozdr. Jerzy

3. Data: 2007-05-08 21:42:33

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 May 2007 20:02:05 +0200, Jerzy Nowak napisał(a):

> A nie daje się?
> Propagation: Divide the root clump in spring to propagate this fern.
> http://www.floridata.com/ref/P/polys_pol.cfm

Oj Jerzy.... Problem tkwi jednak w tym, że ja tego paprotnika nie mam wiec
nie próbowałam, dlatego interesują mnie wyłącznie doświadczenia
przeprowadzone na żywym ograniźmie nim komuś zamorduję cenną roślinę:)

Pozdrawiam,
Marta

4. Data: 2007-05-08 22:05:26

Od: "rafal.q" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie próbowałam, dlatego interesują mnie wyłącznie doświadczenia
> przeprowadzone na żywym ograniźmie nim komuś zamorduję cenną roślinę:)

Po co eksperymentować na żywym. Ja kupiłem tu: http://byliny.w.interia.pl/ i
pięknie rośnie juz trzeci sezon :)
raq

5. Data: 2007-05-09 07:01:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj Jerzy.... Problem tkwi jednak w tym, że ja tego paprotnika nie mam wiec
> nie próbowałam, dlatego interesują mnie wyłącznie doświadczenia
> przeprowadzone na żywym ograniźmie nim komuś zamorduję cenną roślinę:)

Zapomniałaś dopisać, że google potrafisz uruchomić i Jerzy do tego nie jest
potrzebny :)
Swoją drogą ciekawe, nikt tego nie uprawia?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2007-05-09 10:26:00

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Swoją drogą ciekawe, nikt tego nie uprawia?

Uprawia, ino nie dzieli, wiec nie ma o czym pisac.
Pozdrowienia - Ewa

7. Data: 2007-05-09 17:22:12

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 May 2007 00:05:26 +0200, rafal.q napisał(a):

> Po co eksperymentować na żywym. Ja kupiłem tu: http://byliny.w.interia.pl/ i
> pięknie rośnie juz trzeci sezon :)

U pani Aliny kupowałam już paprocie ale tej akurat nie ma aktualnie w
ofercie. Też bym chciała zeby to takie proste było:)

Pozdrawiam,
Marta

8. Data: 2007-05-09 17:59:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://byliny.w.interia.pl/ i

> U pani Aliny kupowałam już paprocie ale tej akurat nie ma aktualnie w
> ofercie. Też bym chciała zeby to takie proste było:)

Ale jest jedno wyjście (pomysłowy Dobromir;) - ponieważ ta paproć i tak
wygląda jak plastikowa, więc wetknąć w odpowiednim miejscu roślinę z
tworzywa. Szybko, prosto, bez męczenia się :P

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2007-05-09 19:32:24

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 May 2007 19:59:28 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> Ale jest jedno wyjście (pomysłowy Dobromir;) - ponieważ ta paproć i tak
> wygląda jak plastikowa, więc wetknąć w odpowiednim miejscu roślinę z
> tworzywa. Szybko, prosto, bez męczenia się :P

Tylko nie wiem czy po 3 latach paproć z plastiku będzie wyglądać tak samo
ciekawie jak żywa:)
Poza tym idąc tym tropem wychodzi na to że można mieć ogród i nie narobić
się za bardzo, można siedzieć pod palmą (plastikową oczywiście) i popijać
drinki z parasolką podziwiajac dzieło z oddali:)

Pozdrawiam,
Marta

czereśnie, morele
Poszukuje kosiarki spalinowej do 1500zl