Siarka.

1. Data: 2007-05-08 07:14:26

Temat: Siarka.
Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

wysypalem siarke na poletku borowek. Czy mozna po takim zabiegu zastosowac
nawoz ozotowy czy trzeba czekac jakis czas?

Pozdrawiam,
D.P.

2. Data: 2007-05-08 08:06:12

Temat: Re: Siarka.
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> wysypalem siarke na poletku borowek. Czy mozna po takim zabiegu zastosowac
> nawoz ozotowy czy trzeba czekac jakis czas?
> Pozdrawiam,
> D.P.

Rozumiem, ze siarke po prostu miales, bo jesli nie, to lepiej bylo od razu
sypnac siarczanem amonu.

--
Pozdrawiam, Rafal Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

3. Data: 2007-05-08 08:22:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał w
wiadomości news:f1pb54$o01$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Rozumiem, ze siarke po prostu miales, bo jesli nie, to lepiej bylo od razu
> sypnac siarczanem amonu.

A to w ogóle jest termin na sypanie siarki? jakoś mi się tak kołacze, że
późna jesień?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2007-05-08 09:15:45

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> A to w ogóle jest termin na sypanie siarki? jakoś mi się tak kołacze, że
> późna jesień?
> Pozdrawiam, Basia.

Nie słyszałem o jakichś specjalnych zaleceniach co do siarki, ale i nie
słuchałem zbyt uważnie. Według mnie, to siarka jest po prostu sposobem na
zakwaszenie ziemi w momencie, gdy rośliny nie mogą dostawać już azotu,
dlatego na wiosnę sypie się siarczan amonu, a gdy jesienią jest konieczność
zakwaszenia podłoża to w grę wchodzi już tylko siarka.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

5. Data: 2007-05-08 09:20:58

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Siarke kupilem w celu zakwaszenia gleby. Podobno wiaze sie z wapniem
tworzac gips, ktory jest obojetny dla odczynu.
Rozumiem, ze nie ma przeszkod do stosowania siarcznu amonu.

Pozdr.

D.P.

6. Data: 2007-05-08 09:25:41

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wysypalem siarke na poletku borowek. Czy mozna po takim zabiegu
> zastosowac nawoz ozotowy czy trzeba czekac jakis czas?

Mysle, ze sie nie pogryza. Siarka dziala bardzo powoli a borowkom juz
teraz trzeba szybko dac papu w postaci azotu. Najlepiej zastosowac jakis
nawoz do borowek lub iglakow, sa tam tez mikroelementy ktorych nie
zawiera np. siarczan amonu.

Czy posadziles swoje borowki w dolku wypelnionym kwasnym torfem, czy tak
po prostu w ziemi? Moje doswiadczenia sa takie, ze zaprawde nie warto
isc na latwizne i sadzic borowki w byle czym, nawet przy wymieszaniu
ziemi z trocinami. Dwie tak posadzone borowki przez 2 lata urosly 2cm.
Drugie dwie posadzone na kwasnym torfie maja juz 1.5m wysokosci i sa
cale obsypane kwiatami.

Pozdrawiam
Tomek

7. Data: 2007-05-08 14:04:07

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Pine.LNX.4.61.0705081117000.23692@ash.uhc.com.p
Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> napisał(a):

> Siarke kupilem w celu zakwaszenia gleby. Podobno wiaze sie z wapniem
> tworzac gips, ktory jest obojetny dla odczynu.
> Rozumiem, ze nie ma przeszkod do stosowania siarcznu amonu.

Hejka. Siarczanu amonu na pewno nie. Ale stosowanie jednoczesnego
nawożenia siarką i azotem nie powinno powodować żadnych ujemnych skutków dla
borówki wysokiej.
Kilka cytatów:
"Do zakwaszania gleby (pod borówkę wysoką) stosuje się siarkę pylistą
lub znajdującą się w sprzedaży pod nazwą Wigor S. Ten ostatni preparat nie
jest zwiewany z pola, łatwo się rozpuszcza w wodzie i szybko wchodzi w
kompleks sorpcyjny gleby wypierając z niego wapń. Zakwaszanie gleby należy
wykonać najpóźniej rok przed planowanym założeniem plantacji, jednak *nie
później niż pod koniec lata*, by siarka mogła wejść do kompleksu glebowego
oraz by wiosną następnego roku można było sprawdzić pH i w miarę potrzeby
powtórzyć siarkowanie. Po użyciu dużej ilości siarki można przystąpić do
zakładania plantacji dopiero po upływie roku i ponownym sprawdzeniu
kwasowości. Natomiast przy małej dawce siarki można sadzić rośliny już po 3,
4 miesiącach."

"Zakwaszanie siarką jest najprostszym sposobem przygotowania gleby pod
uprawę borówki. Na rok przed sadzeniem krzewów siarkę (1-5 t/ha) rozsiewa
się równomiernie na powierzchni gleby i miesza z górną warstwą gleby.
W przypadku, gdy krzewy są już posadzone, zakwaszenia gleby dokonujemy w
kilku terminach, dając za każdym razem małe ilości siarki (po 0,5-1,0 kg na
100m2 gleby)."

"Borówka wysoka wymaga dużej ilości azotu. Przy plantacji w czarnym
ugorze dajemy średnio 60 kg/ha N, przy plantacjach z nierozłożoną ściółką
podwajamy dawkę. Nawozy azotowe wysiewa się w trzech terminach: pierwszy raz
na początku wzrostu (poł. IV), następna dawka po miesiącu (poł. V), a
ostatnia w końcu czerwca. Późniejsze nawożenie azotem nie jest wskazane,
gdyż azot przedłuża wzrost i rośliny nie przygotują się do spoczynku
zimowego."
Pozdrawiam kwaśno Ja...cki

8. Data: 2007-05-08 18:27:32

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz napisał(a):
> Siarke kupilem w celu zakwaszenia gleby. Podobno wiaze sie z wapniem
> tworzac gips, ktory jest obojetny dla odczynu.
> Rozumiem, ze nie ma przeszkod do stosowania siarcznu amonu.

Są, może być przyczyną pożaru i dlatego wymaga natychmiastowego
przysypania i nie należy go mieszać np. z azotniakiem, saletrami -
sodową i wapniową, wapnem palonym i miałami wapiennymi, weglanem wapnia,
super- i tomasyną.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2007-05-08 18:33:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> [...]
> przysypania i nie należy go mieszać np. z azotniakiem, saletrami -
> sodową i wapniową, wapnem palonym i miałami wapiennymi, weglanem wapnia,

Spokojnie można używać kredy - dostarcza wapnia, ale też siarki - lekko
doprowadza do odczynu neutralnego - zastosowac w jesieni, a siarczan amonu
wiosną - bo z niego rośliny skorzystają natychmiast.

10. Data: 2007-05-08 19:49:58

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f1qfk2$lqr$1@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Są, może być przyczyną pożaru i dlatego wymaga natychmiastowego
> przysypania

Hejka. Nigdy nie spotkałem się ani nigdy nie słyszałem o płonących
polach, na których zastosowano siarczan amonu. Oczywiście (NH4)2SO4 jest
przede wszystkim nawozem przedsiewnym, co się wiąże z jego przysypaniem w
ramach uprawek przedsiewnych ale również ten nawóz stosowany jest dolistnie
a także pogłównie, np. w rzepaku, ziemniakach czy niektórych zbożach, :-)
Pozdrawiam agrotechnicznie Ja...cki

Polystichum polyblepharum
czereśnie, morele
Poszukuje kosiarki spalinowej do 1500zl